Meidän vaikea tilanne.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nimetön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nimetön

Vieras
Haluaisin kertoa meidän tilanteesta ja neuvoja myöskin ottaisin vastaan kokeneilta..

Eli meillä on palveluskoirarotuinen, todella energinen koiruus. Koira on tullut meille aikuisena ja olen treenannut ja kisannut sen kanssa kolmessa eri lajissa. Koiralla ei ole mitään ongelmaa, minulla puolestaan. Nyt kun meillä on kaksi pientä lasta (2v ja vastasyntynyt) en ehdi missään välissä treenaamaan vapaa-ajalla koiraa "kotiharjoituksia" enkä myöskään treenikentälle vaikka olenkin kotona päivät.. Koirahan tästä alkaa pikkuhiljaa kärsimään kun ei saa rodulle tarkoitettua palvelemista päivittäin. Jotain pientä joskus. Lenkillä käyttäminenkin on nykyisin kiven takana.. Sen ajan mitä koira on meillä asunut(3v), olen ollut joko työttömänä tai äitiys-tai hoitovapaalla. Keväällä olen kumminkin palaamassa työelämään ja koiran pitäsi olla kotona yksin päivät. Yksinkin osaa olla kotona nätisti, ainut ongelma tulee olemaan vieläkin vähäisempi ajanpuute. Eli illalla ei ole mitenkään mahdollista revetä kentälle treenaamaan. Ei mitenkään. Tiedän, ettei tuosta koirasta ole pelkästään kotikoiraksi vaan tarvitsee tosissaan aivotyöskentelyä päivittäin ja stressaantuu aivan varmasti jos joutuisi kotimopeksi. Ei siis tulisi kuuloonkaan. Koira on minulla kumminkin erittäin rakas perheenjäsen & harrastuskaveri, joten ajatus luopumisesta on tuskaa. En haluaisi luopua, mutta todennäköisesti olisi pakko. Aika ei vain riitä ja haluan,ettei koira tilanteesta kärsi.. Uutta kotia en monenmoisista syistä johtuen kestäisi, joten auttakaa, mitä teen? Mitä tekisit tälläisessä tilanteessa? :'(

Minä olen myös varma että joku haluaa harrastaa ja lenkkeillä koirasi kanssa. Itse kävin ala-asteikäisenä pyytämässä ihmisten koiria ulos kun en saanut silloin omaa koiraa.
Lähikauppamme ilmoitustaululla olen nähnyt tyttöjen ilmoituksia joissa he hoitaisivat koiria pientä palkkaa vastaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.07.2005 klo 23:00 mualainen kirjoitti:
onko sulla harrastuskavereissa ihmistä joka voisi jatkaa koiran kanssa harrastamista, eli koira kävisi ns.lainassa! Tiedän tapauksia joissa toimittu näin ja koira tyytyväinen!

Ei välttämättä todellakaan huono vaihtoehto ;)

Lemmikkipalstoilta saattaa joku löytyä, joka haluaa harrastaa koiran kanssa ihan tosissaan. Siellä on muutaman kerran ollut tiedusteluja josko koiralle saisi harrastuskaverin tai ihmiselle koirasta harrastuskaverin. Kannattaa kokeilla.
http://www.lemmikkipalstat.net

Olin aikoinaan samassa tilanteessa sakemannityttöni kanssa, lapset oli pieniä ja aikaa oli vähän. onneksi äitini asui spk.n kentän lähellä joten sain lapset hänelle kerran viikossa ja pääsin ite koiran kanssa kentälle.

Asumme maalla omassa talossa joten monesti reenattiin omassa pihassa iltaisin kun lapset jo nukkuivat. Mies reissasi paljon tuohon aikaan joten reenit kutistuivat tottikseen.. ainoa "maasto" Oli piiloleikki saunan lämmityksen aikana..
Laitoin koiran ulkosaunan eteiseen istumaan ja juoksin piiloon, pöheiköstä huusin sitten HAE ja koira tuli melkein karmit kaulassa etsimään.. tosin huomasin että välillä tämä älysi katsoa ikkunasta ja näki mihin menin piiloon.. ;)
Esineruutua tein joskus takapihalla kun olin lasten kanssa ulkona.

sisällä voi tehdä tavarapiiloja joita koira voi etsiä, lenkittämisestähän saavat vaan lisää virtaa joten kaikki missä piti käyttää aivoja sai ainakin tuon meidän virtakintaan rauhoittumaan.

Lenkityksiä hoidin välillä kävellen, uittaen tai autolla, ajelin vanhoja metsäautoteitä niin hiljaa kuin auto vain sammumatta kulki ja kaikki 3 koiraa juoksivat edellä hännät suorina. Auton kanssa lenkitys onnistuu vain teillä joilla ei varmasti ole vastaantulioita etteivät innoissaan juokse auton alle.

Kyllä sitä tosiaan saa kaiken kekseliäisyytensä käyttää että saa koirat ja perheen hoidettua kun lapset on pieniä, itseään ei kuitenkaan saa väsyttää liikaa, vapaapäivät tai viikko ei koiralle haittaa tee.

Yhteistyössä