Meikkaajan/maskeeraajan koulutus.. onko kenelläkään tietoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitsy"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äitsy"

Vieras
Olisiko ketään meikkaajaa tai maskeeraajaa paikalla!!!

Haaveilen alan vaihdosta ja alkoi mietityttämään tuon laatuiset hommat. Olenko ihan pöhkö? Osaisiko joku kertoa ammatin hyviä ja huonoja puolia.

Nopeasti etsimällä löysin 5-8 kk kursseja (kalliita). Onkohan opiskelujen ajalle mahdollista saada opintotukea tms..

Tovottavasti joku osaisi kertoa jotain.. :)

Opintotukea saa kyllä (sitä pienintä).

Työtähän ei ihan kamalasti ole ellet meinaa laittaa omaa firmaa pystyyn, tai alkaa freelanceriksi.

Itse olen opiskellut maskeeraajaksi vuosituhannen alussa (apua kuinka siitä onkaan jo paljon aikaa). Pitkään aikaan en ole niitä hommia tosin tehnyt. Silloin kun tein niin pieniä keikkoja joilla ei kyllä itseään elättänyt, lähinnä kiva harrastus.

Pystyisiköhän sillä hankkimaan lisäansioita..jos siis tekisi muitakin hommia samaan aikaan?
Onko työnä minkämoista? Tarkoitan ehkä, että leipääntyykö siihen kuinka nopeasti vai onko sellaista luovaa työtä jossa nälkä kasvaa syödessä?

Kovin on hintava tuo koulutus ja mietinkin kuinka nopeasti se mahtaisi maksaa itsensä takaisin. Meneeköhän meikki "kaluston" ylläpitoon kuinka paljon rahaa suhteessa saatavin tuloihin?

Työllistyminen on aikalailla niin ja näin.. Jos on itse hyvin hyvin aktiivinen ja tyrkyttää itseään niin voi löytyä hommia, mutta pitkälti tällä paikkakunnalla jossa itse meikkaaja-maskeeraajaksi opiskelin työnsaanti on suhteista kiinni.
Meidän 10 hengen ryhmästä työllistyi yksi.
Muut lähtivät opiskelemaan muuta tai menivät muihin töihin.

Sanoisin myös että oikein kiva harrastus on, minä teen pientä keikkaa silloin tällöin. Häämeikkejä, juhlameikkejä mutta niitäkin aikalailla tuttujen parissa.

Opiskelin itse lisää mm. kynsien teot, ripsienpidennykset ja muut hyödylliset kurssit mutta pitäisi melkeen olla kampaajan ammatti jotta leiville tästä alasta kunnolla pääsisin.

Jaahas jaahas..
Asun pääkaupunkiseudulla ja minulla on hoitoalankoulutus. Olen vakituisessa työsuhteessa ja hoitoalaltahan saa aina keikkatöitä, mutta mielellään jättäisin koko alan.

Tässä herää nyt sellainen ajatus, että ehkä meikkaaja/maskeeraaja koulutus voisi olla kiva harrastus tai lisäansioiden hankkimistapa. Kävin ripsienpidennyskoulutuksen ja niitä teen jo harvakseltaan (siitä kai sainkin idean meikkausjuttuihin). Aika kaliiksi vaan tulee tälläiset "harrastukset" (koulutukset).

Hoitoalalla saan jatkuvasti tehdä ajatustyötä (mielenterveystyö) ja kantaa murheita kotiinkin välillä, työnantajat on hanurista ja palkka on surkea. Tuntusi niin kivalta ajatukselta voida toteuttaa itseään (rakastan maalaamista, piirtämistä jne) meikkaamalla, tehdä jotain konkreettista käsin. Vaikea selittää...

Hitsi, minkähän ammatin sitä itselleen keksisi..

Vielä kysyisin kuitenkin..

Minkälainen koulutus oli käytännössä. Oliko kaikki opiskelu paikanpäällä käytännön opiskelua vai oliko mukana myös kirjallisia ns. kotitehtäviä?? Sisältyikö koulutukseen jonkinlainen harjoittelujakso?

Jos opiskelet kunnon paikassa niin siinä on hyvä mahdollisuus tehdä tulevaisuudessa lisä-ansioita, kokopäiväduunina ei hyvä, toimii vain jos yrittäjäksi ryhdyt ja se tarkoittaa sitten ihan eri työaikoja kuin se 8h/pv.

Monipuolisuus on se avainsana, jos osaat tehdä molempia ripsiä ja kynsiä niin muutamia euroja voit tienatakin, ehkä kylkeen vielä kampaajaopinnot?

Kynsiä en oikein kykena tekemään voimakkaitten hajujen vuoksi ja sitten minulla on joku kauhea kammotus kynsien viilausta kohtaan (sama kuin joku raapisi liitutaulua) en tiedä miksi.. Kampaaja opintoja olen miettinyt, mutta siinäkin pelkään hieman niitä hajuja ja allergisoitumisen vaaraa (tiedän niin monta tapausta).
Ripsienpidennyksiä olen tehnyt kotona ja tilasinkin juuri hierontapöydän jotta homma on erkonomisesti mukavempaa. Kuumakivihierontoja ja kuivakuppaushommia olen myös miettinyt. Tavalliseen hierontaan en kykene. Kampaajan hommia en kuitenkaan kotona pystyisi tekemään, tilat eivät siihen sovellu..
Niin, ja kestopigmentointi kiinnostaisi kovasti sekin..

Yhteistyössä