Meikkausapua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harvoin meikkaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harvoin meikkaava

Vieras
Meikkailen itse tooooodella harvoin, mutta nyt pitäisi kyhäillä iltameikkiä kasaan. Mietin kuitenkin tuon silmämeikin kanssa, että mikä on paras meikkausjärjestys ripsivärille, luomivärille ja rajauskynälle? Eli mikä kannattaa laittaa ensin, mikä sitten ja miksi?

Toinen kysymys kuuluu, miten ehkäistä ripsivärin paakkuuntuminen? Tuntuu että ripsiväri toimii useimmiten parhaiten vain ihan uutena, mutta jo muutamien viikkojen kuluttua väri paakkuuntuu helpommin yms. Mikä neuvoksi? Käytän laadukkaista ripsivärejä, joten ihan halpiksista ei ole kyse. Ja puhdistan välillä harjan pyyhkäisemällä sen paperiin.

Meikkivoide, puuteri, luomiväri, rajaus, ripsien taivutus, ripsari. Ongelma voi olla juuri tuo, että pyyhit harjaa paperiin ja siksi ripsari menee pilalle. Älä tee ripsivärille mitään muuta kuin otat sen sieltä putkilosta, laitat ripsiin, takaisin putkiloon. Älä missään nimessä "pumppaa" sitä harjasta putkilossa.

ensin luomiväri, sitten rajaus ja vikana ripsari. laitathan myös meikillesi pohjan, meikkivoide/puuteri tai vastaava, muutoin ei iltameikki (luomiväri) pysy luomillasi. luomivärin lisäyksen jälkeen kannaattaa karisseet värit pyyhkäistä isolla sudilla pois poskilta (tai mikä parasta, laittaa ennen luomivärin laittoa irtopuuteria poskipäille ja sipaista ne sitten pois kun luomiväriä on lisätty.

minulla ainakin luomiväri paakkuuntuu, jos se on liian "märkä" tai jos lisää liian monta kerrosta. myöskin ripsikampa voisi auttaa asiaa jos pahasti paakkuuntuu.

olikohan tästä mitään apua :)

Minä olen kokeillut varmaan kaikkia mahdollisia ripsareita ja hyvin harvat ovat paakkuuntuneet. Olen ylipäätään ihmetellyt ilmiötä, miten jotkut saa niitä paakkuuntumaan. Jotkut harvat ripsarit tosin ovat olleet alusta alkaen susia, että ovat ihan möhnäisiä. Suurin osa erinomaisia, Loreal, Max Factor.. kaikki ne perusripsarit.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Laitan ensin rajauskynällä ja sitten vasta luomiväriä. Luomiväri kiinnittää kynän.

Mun mielestä taas rajaus on helpompi tehdä luomivärin päälle, etenkin kun mulla on usein vähän ns. rasvaiset luomet :whistle:

miä laitan luomiinkin ohuelti meikkivoidetta/vaahtoa ja puuterin ja sitten teen rajauksen. (mulla ennen rasvottu naama silmäluomia myöten ja illalla oli rajaukset pitkin luomia, siksi itse teen näin päin) luomiäriä vain aivan ohuelti rajauksen päälle, kevyesti pyyhkäisemällä tai taputtelemalla. sitten ripsiväri (helpompi poistaa pohjustetun ja luomivärin päältä jos menee ohi)

Suuri kiitos vinkeistä!

Mihin tuo muuten perustuu, että ripsiväriä tai siis sitä harjaa ei saisi puhdistaa paperiin? Mielenkiintoista, ei olisi kyllä itselle tullut mieleenkään!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Suuri kiitos vinkeistä!

Mihin tuo muuten perustuu, että ripsiväriä tai siis sitä harjaa ei saisi puhdistaa paperiin? Mielenkiintoista, ei olisi kyllä itselle tullut mieleenkään!

Ja lisään siis vielä, että en suinkaan pyyhittyäni laita sitä ripsiin, vaan joskus tuntuu, että harja on täynnä ripsivärikökköjö, jolloin puhdistan sen ja laitan sitten uudestaan purkkiin ja sitten vasta ripsiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Minä olen kokeillut varmaan kaikkia mahdollisia ripsareita ja hyvin harvat ovat paakkuuntuneet. Olen ylipäätään ihmetellyt ilmiötä, miten jotkut saa niitä paakkuuntumaan. Jotkut harvat ripsarit tosin ovat olleet alusta alkaen susia, että ovat ihan möhnäisiä. Suurin osa erinomaisia, Loreal, Max Factor.. kaikki ne perusripsarit.

niin paakkuntuu täälläkin ! luulin jo olevani ainut.. ihan sama mikä ripsari, ripsikampakaan ei selviä siitä sotkusta :(