Meillä aidat rivarin takapihalla, aidassa portti. Onko mulla oikeus laittaa se lukkoon ettei ole lainkaan käytössä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyyntynyt vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyyntynyt vieras

Vieras
Ärsyttää todella kovin, kun olemme laittaneet aidan alle verkon, ettei kissat pääse karkuun ja tuon portin allakin on verkkoa ja penskat heittelevät palloa tms tuossa ja joka päivä se lentää meidän takapihalle ja sitten ne availevat tuota porttia ja tallovat verkon. Voinko kylmästi iskiä nippusiteillä tuon portin oven kiinni jottei siitä kuljeta? Ehkä pennutkin tajuaisivat mennä muualle heittelemään sitä palloa kuin juuri tuohon meidän takapihan kohdalle.

Eihän isännöitsijä voi puuttua siihen jos suljen portin niin, ettei siitä pääse kulkemaan? En tykkää yhtään, että meidän "suljetulla" takapihalla ramppaa kokoajan naapurin lapsia hakemassa omaisuuttaan. Aidat on aika korkeat, joten yli ei pääse jos portin suljen, tulevat sitten pimpottamaan ovikelloa tai menevät oikeasti muualle.

riippuu miten piha-alue on yhtiöjärjestyksessä määritelty, onko se taloyhtiön vai asukkaan hallussa. Eli oikeuttaako asunto-osakkeiden omistus myös pihan omistukseen vai ei.

Helpoimmalla pääset jos kysyt sitä suoraan isännöitsijältä (tai saat itkupotkuraivarit pihalla tenavien ja vanhempiensa kuullen) ;)

Tämä on kaupungin vuokra-asunto ja jokaisella pihalla on siis tällaiset korkeat aidat joissa suljettava portti josta pääsee kulkemaan. Lasten leikkipaikka taas on etupihalla.

Aita on niin korkea, ettei tuolta takapihalta näe sisälle, joten täällä voi hillua vaikka ilman vaatteita, mutta lapset kun tulevat tuosta portista meidän takapihalle, niin sisälle näkevät. Voi että kun ottaa päähän

Minä kyllä varmaan laittaisin lukkoon. Voithan infota näitä lapsia asiasta, jos heitä näet, että portti on tästä eteenpäin lukossa, joten palloilut kannattaa hoitaa muualla. :)

SE on omaa aluetta eikä sinne saa tulla. Ihmettelisin jos kunkin oma piha olisi yhteistäaluetta. Vedä se vaan lukkoon niin ettei ramppaa siitä. Itse katsoin kesän aluksi kun olin itse takapihallamme ja sinne paukkasi iso poikalauma ympäri pihaa piiloon vesisotaa. Eivät tule enää kun iskettiin porttiin tiukka lukko.

SE on omaa aluetta eikä sinne saa tulla. Ihmettelisin jos kunkin oma piha olisi yhteistäaluetta. Vedä se vaan lukkoon niin ettei ramppaa siitä. Itse katsoin kesän aluksi kun olin itse takapihallamme ja sinne paukkasi iso poikalauma ympäri pihaa piiloon vesisotaa. Eivät tule enää kun iskettiin porttiin tiukka lukko.

miten nykyään ei opeteta lapsille ettei toisten pihoille mennä :o mulla oli kyllä lapsena ihan selkeetä et vain omalla pihalla ellei sitten lupaa anneta mennä toisten pihoille

Oletuksena on, että piha on teidän omassa käytössä ja voit lukita portin ihan kunnon riippulukollakin käyttämjällä siihen sitten vain omaa avainta. Ainoastaan, jos se on pelastustie, voi tulla keskustelua lukitsemisesta. Ja vaikka siinä olisi lukko, niin lapset keksivät kyllä kiivetä aidan yli.

Mene ja sano niille lapsille, että potkivat oman pihansa edustalla tai eri suuntaan kuin nyt. Tämä on ehto, ei neuvottelukysymys. Ja otat sen palln haltuusi, jos eivät usko.

miten nykyään ei opeteta lapsille ettei toisten pihoille mennä :o mulla oli kyllä lapsena ihan selkeetä et vain omalla pihalla ellei sitten lupaa anneta mennä toisten pihoille

No samaa tässä vähän ihmettelen. Naapuri joskus tullut hakemaan karannutta kissaansa, joka on aivan ymmärrettävää. Itse en tosin edes silloin mennyt heidän pihalleen kun meidän kisumme karkasi. Jotenkin niin iskostunut tuonne takaraivoon, että toisten pihoille ei mennä.

Eikä se mitään jos se pallo joskus lentäisi pihallemme jos sitä ei tapahtuisi joka päivä. Milloin on frisbee ja milloin pallo meidän pihalla. Ja tietysti sitä palloa pitää heitellä juuri tuossa meidän takapihan kohdalla. Nyt on sitten verkot tallottu ja niissä törröttää piikit pystyssä, joten joku voi vaikka loukata niihin. Ei jaksettu siistiä verkkoa sen kummemmin, koska tosiaan tuo takapihan portti ei ole meillä missään käytössä.

Oletuksena on, että piha on teidän omassa käytössä ja voit lukita portin ihan kunnon riippulukollakin käyttämjällä siihen sitten vain omaa avainta. Ainoastaan, jos se on pelastustie, voi tulla keskustelua lukitsemisesta. Ja vaikka siinä olisi lukko, niin lapset keksivät kyllä kiivetä aidan yli.

Mene ja sano niille lapsille, että potkivat oman pihansa edustalla tai eri suuntaan kuin nyt. Tämä on ehto, ei neuvottelukysymys. Ja otat sen palln haltuusi, jos eivät usko.

aita on kyllä sen verran korkea ja ei mikään kovin tukeva yläosastaan, eli en usko että sen yli kukaan on kiipeämässä. Siinä on päällä vielä koristelistan tyylinen lauta, jonka päälle ei kestä kyllä astua.

Yhteistyössä