Meillä mies maksaa minunkin puolestani asuntolainaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja me
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on yhteiset rahat, pääasia että summarumm tienataan niin paljon, kun tarvitaan. Kun mä olin lasten kanssa kotona, mies maksoi lainan. Kun hän oli lasten kanssa kotona, mä maksoin lainan. Eli vuorotellen :)

Miehen tililtä menee juu. Muutenkin yhteiset rahat eli yleensä mullakin ihan kivasti tilillä rahaa, vaikka kotihoidontuella oon. Pidetään tilit siis tasoissa eli se maksaa esim. kaupassa kummalla enempi rahaa tms. Ei koskaan riidellä rahasta.

Alkuperäinen kirjoittaja me:
kyllä mä pystyisin kotihoidontuesta ja säästöistäni maksamaan.

No sitten mies maksaisi laskut ja peruselämisen. Mitä väliä, mistä rahasta mikin maksetaan, turha niitä rahoja on korvamerkitä kun perhe on kyseessä.

Lainan maksu menee miehen tilitä, mutta meillä onkin yhteiset rahat. Minä maksan laskut. Ruokaostokset ym. maksaa se joka tuntee sillä hetkellä olevansa "rahoissaan".

Ja mä maksan meidän asuntolainan mun tililtä kun palkka on parempi. Tosin laskut tasaantuu sitten muissa asioissa sopivasti. Maksetaan sen mukaan kummalla sattuu rahaa olemaan. Ei kai se niin ihmeellistä ole, pakkohan se on.

Alkuperäinen kirjoittaja TUNDRA-arjen sankari-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
yhteiset tulot, yhteiset menot, miehen tilitä lähtee asuntolaina joka kk

Niinpä. Kun on yhteiset lapset, niin kyllä se tulonmenetys, joka lasten kotona hoitamisesta tulee lankeaa molemmille vanhemmille. Ei ainoastaan sille, joka on kotona.

Näin myös meillä. Minä kolmatta vuotta kotona ja toinen lapsi tulossa. Ei haluta hoitoonkaan ihan pieninä viedä, joten hyvä näin ja pärjätään kyllä. Työpaikka odottaa kun lapset saatu isommaksi, ne on vain kerran pieniä.

Kaverilla näin, että mies maksaa lainat ja talo miehen nimissä. Kaveri maksaa sit ruuat yms laskuja..ovat naimisissa, mut mitä jos ero tulee miten käy talon kanssa??

Yhteistyössä