Meillä on hirveät riidat kun mies tulkitsee koko ajan minut ihan väärin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voih
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voih

Vieras
Esimerkiksi tänä aamuna mies veti kilarit, kun sillä oli jäänyt maitopurkki pöydälle. Nostin purkin pöydältä ja näytin miehelle ja kysyin, että "otaks lisää kahvia?". Tarkoituksena oli nostaa purkki jääkaappiin, mikäli mies vastaa kieltävästi.
Vaan miespä veti kulmat ihan solmuun ja vastasi oikein tympeällä äänellä "NO EN!".
Kysyin sitten, että mikä nyt, niin miehen mielestä se minun viaton kysymys oli "PAASAAMISTA"

Minua niin väsyttää ja ärsyttää, kun mies kokee usein, että minä käyttäydyn kärjistetyn kiukkuisesti. Vaikka en sitä ole.

Eri persoonallisuustyyppien kommunikointitavat poikkeavat toisistaan. Yhteinen löytöretki toistensa mieleen ja kohti parempaa ymmärrystä alkavat tunnistamalla oma persoonatyyppi, sekä toisen että miten he haluavat tulla kohdelluiksi.

Eihän siitä tarvi aloittaa riitaa aina, antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ei siten kuin nyt, että molemmista korvista sisään ja suusta ulos.

Meillä on vähän sama asia, todella ahdistavaa.

Mies on töissä satamassa, ja kerran sitten luin iltalehdestä että siellä on ollut tulipalo ja räjähdysvaara.
Ehdin sanoa et "hei, kuulemma xxx:n satamassa on ollut..." niin jo on vetämässä hernettä nenään, ja tiuskii takaisin että "minua ei vois vähempää kiinnostaa vapaa-aikana mitä xxx:n satamassa on tapahtunut!!1"

Jotenkin aina noi kummalliset avautumiset saa vain niin mykistymään ja tulee ihan WTF-fiilis :O
Ja etenkin jos itse olen tehnyt jotain omasta mielestäni hyvää ja on ihan älyttömän hyvä fiilis, niin kyllä vetää mielen matalaksi kun ukolta tulee tuollainen reaktio :|

Olen yrittänyt oppia että toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta kyllä siitä vain aika helposti riita kehkeytyy...

meillä on ihan samaa nyt viime aikoina ollu, siis luulis että 10 vuodessa tälläset asiat hiotuis pois mutta nyt on vaan vahvistunu.. Ihanku tahallaan ymmärtäis mut väärin niin että saadaan riita aikaseks.

Vaikka toinen tulkitsee väärin ja vastaa tyhmästi niin sitä ei tarvitse jatkaa. Tuon miehen tiuskaisun jälkeen olisit voinut sanoa ystävällisesti että "kysyin vain siksi että laitan tämän maidon sitten jääkaappiin kun tässä nyt olin", ja jättää asian siihen.

Parin viikon pästä jos mies ei olisi oppinut olemaan tarttumatta joka asiaan niin sitten voisi keskustella että mikä mättää.

Vaikka toinen tulkitsee väärin ja vastaa tyhmästi niin sitä ei tarvitse jatkaa. Tuon miehen tiuskaisun jälkeen olisit voinut sanoa ystävällisesti että "kysyin vain siksi että laitan tämän maidon sitten jääkaappiin kun tässä nyt olin", ja jättää asian siihen.

Parin viikon pästä jos mies ei olisi oppinut olemaan tarttumatta joka asiaan niin sitten voisi keskustella että mikä mättää.

No meillä kävis niin että mä pääsen lauseessa siihen että "kysyin vaan siksi että.." ja sit ois tullu jo "joojoo" tms.

Kaikki mitä mun suusta pääsee on hänen mielestä valitusta, ihan kaikki. Tyyliin "pitäis siivota tänään kun huomenna tulee mummo kylään" niin miehen mielestä sanoin "sun pitää nyt siivota heti kaikki yksin" ja sit vetää liinat kiinni että minähän en alistu mihinkään kotiorjaksi ja lopulta mä aina siivoon yksin.

[QUOTE="jooh";29832434]No meillä kävis niin että mä pääsen lauseessa siihen että "kysyin vaan siksi että.." ja sit ois tullu jo "joojoo" tms.

Kaikki mitä mun suusta pääsee on hänen mielestä valitusta, ihan kaikki. Tyyliin "pitäis siivota tänään kun huomenna tulee mummo kylään" niin miehen mielestä sanoin "sun pitää nyt siivota heti kaikki yksin" ja sit vetää liinat kiinni että minähän en alistu mihinkään kotiorjaksi ja lopulta mä aina siivoon yksin.[/QUOTE]

No sitten se on selkeästi keskustelun paikka että mikä mättää ja mitä sille tehdään.

[QUOTE="jooh";29832434]
Kaikki mitä mun suusta pääsee on hänen mielestä valitusta, ihan kaikki. Tyyliin "pitäis siivota tänään kun huomenna tulee mummo kylään" niin miehen mielestä sanoin "sun pitää nyt siivota heti kaikki yksin" ja sit vetää liinat kiinni että minähän en alistu mihinkään kotiorjaksi ja lopulta mä aina siivoon yksin.[/QUOTE]

Haha, meillä sama!! :D
Viime vuonna kun tuli halkokuorma (minun tilaama), niin vähän innostuneena sanoin että voisin mennä nyt sitä heittelemään liiteriin, ja mies sanoi vain että "EI KÄY!!" Ja taas ihan :O hoomoilasena katoin takaisin ja vähän ajan päästä kyllä alkoi keskustelu (=riita) siitä että miksi hänen pitää AINA kieltää minulta ihan kaikki, vaikka haluaisin tehdä jotain hyödyllistä ja helppoa mitä itse yksinkin osaan tehdä.
Niin vissiin tästäkin tuli vastauksena että hän luuli että tuo minun tokaisu tarkoittaa että HÄNEN pitää nyt HETI mennä heittelemään halkoja.

En käsitä miten joku voikin vääntää noita lauseita noin vääriksi.

• Tykkää
Reactions: feger
Miehet. Ikuisia kiukkupussisia hormoonikakaroita.
Sanoo niin tai näin niin pikku ammattiloukkaantujat vetää herneen nenään. Helvetti vieköön, ei enää koskaan sellasta maanvaivaa saman katon alle!!

Jos ottaa idiootin miehen ja/tai ei älyä erota kun mieheltä rakkaus loppuu, niin itseään siitä saa vaan syyttää. Joo, toki fiksu äijäkin älyäisi itse lopettaa suhteen jossa toinen vaan vituttaa, mutta jos ei älyä niin naisella on ihan yhtä iso vastuu todeta että nyt ei enää toimi, heippa.

Miehet :D

Kuulostaa niin tutulta. Mun miehellä on noita kausia. Mitään ei voi sanoa etteikö se oteta väärin. Ja joskus kaikki otetaan vittuiluna vaikka kyse ei olisi mistään sellaisesta.

Onko miehelläsi väsymystä töissä tms.? Meillä kaikki paska mitä miehen töissä tapahtuu, puretaan meikäläiseen.

(ja aina puhutaan että naisilla on se aika kuukaudesta ;) )

Olen seurannut sivusta yhtä tuttavapariskuntaa, joka on eroamisen partaalla. Kumpikin valittaa parisuhteestaan ja heillä on niin täysin erilaiset tulkinnat tilanteesta, että en tajua, mitä oikeasti on tapahtunut. Jompikumpi valehtelee tai on ymmärtänyt tilanteen väärin tai ehkä kumpikin on ymmärtänyt väärin. Sielläkään mistään ei voi keskustella, vaan jos vaimo yrittää puhua ystävällisesti (niin ainakin on kertonut), niin mies alkaa räyhätä vastaan.

Olen seurannut sivusta yhtä tuttavapariskuntaa, joka on eroamisen partaalla. Kumpikin valittaa parisuhteestaan ja heillä on niin täysin erilaiset tulkinnat tilanteesta, että en tajua, mitä oikeasti on tapahtunut. Jompikumpi valehtelee tai on ymmärtänyt tilanteen väärin tai ehkä kumpikin on ymmärtänyt väärin. Sielläkään mistään ei voi keskustella, vaan jos vaimo yrittää puhua ystävällisesti (niin ainakin on kertonut), niin mies alkaa räyhätä vastaan.

Niinpä, meilläkin juuri näin. En mä varmasti helpoin puoliso ole itsekään mutta kyllä asiat pitää pystyä puhumaan selväksi ja mun miehelle "keskustelu asioista" on riitelyä. Jos mä haluan keksustella, hän asennoituu valmiiksi jo riitelyyn. Mä en ymmärrä miten voi aina välillä ymmärtää toisen niin väärin. Ja niinkun joku sanoi, miehelläni on myös kausittaista tämä. Ihan kun joku kuukautiskiertoa vastaava systeemi, se on vain noin 2-3kk pituinen sykli. Pitää laittaa oikein kalenteriin ja alkaa seurata.. :D

Mä kun erosin miehestäni niin viimeinen vuosi oli just tommosta... vitutti se ukko jo niin paljon että pelkkä naaman näkeminen aamulla alko kyrsimään ja ai vittu jos se vielä päästi suustaan jotain. Joskus istuin sormet korvissa jos se yritti puhua mulle ja ei suoraan nähny mitä teen. Ei vaan kiinnostanu enää mikään mitä se suustaan päästi! Ero oli sitten ratkaisu asiaan ja nyt kaikki hyvin, ja uskon että ex-ukolla kanssa :)

Haha, meillä sama!! :D
Viime vuonna kun tuli halkokuorma (minun tilaama), niin vähän innostuneena sanoin että voisin mennä nyt sitä heittelemään liiteriin, ja mies sanoi vain että "EI KÄY!!" Ja taas ihan :O hoomoilasena katoin takaisin ja vähän ajan päästä kyllä alkoi keskustelu (=riita) siitä että miksi hänen pitää AINA kieltää minulta ihan kaikki, vaikka haluaisin tehdä jotain hyödyllistä ja helppoa mitä itse yksinkin osaan tehdä.
Niin vissiin tästäkin tuli vastauksena että hän luuli että tuo minun tokaisu tarkoittaa että HÄNEN pitää nyt HETI mennä heittelemään halkoja.

En käsitä miten joku voikin vääntää noita lauseita noin vääriksi.

Naisella on tapana käyttää vihjailuja ja kiertoilmaisuja tähän tapaan:
- Irmeli ja hänen miehensä matkustavat lomalle Scheyshilleille
- Joku voisi viedä roskat
- Nurmikko on kasvanut melko pitkäksi
- Seksielämä voi olla antoisampaa jos esileikki on tarpeeksi pitkä

Tässä samat asiat suomennettuna, eli mitä nainen oikeasti tarkoittaa:
- Haluaisin että lähtisimme lomalle tai ainakin haluaisin haaveilla siitä
- Voisitko viedä roskat
- Leikkaisitko nurmikon mieluummin nyt heti
- Sinä lurjus välität vain omasta nautinnostasi kun et viitsi lämmittää mua ollenkaan

Onko sitten ihme että me miehet emme aina ymmärrä mitä nainen tarkoittaa...?

[QUOTE="näin on";29833039]Mä kun erosin miehestäni niin viimeinen vuosi oli just tommosta... vitutti se ukko jo niin paljon että pelkkä naaman näkeminen aamulla alko kyrsimään ja ai vittu jos se vielä päästi suustaan jotain. Joskus istuin sormet korvissa jos se yritti puhua mulle ja ei suoraan nähny mitä teen. Ei vaan kiinnostanu enää mikään mitä se suustaan päästi! Ero oli sitten ratkaisu asiaan ja nyt kaikki hyvin, ja uskon että ex-ukolla kanssa :)[/QUOTE]

Tästä saa kyllä sen kuvan että sinulla olis se ongelma (eli et voi sietää mitään mitä toinen sanoo), vai ehkä teillä molemmilla sitten se ongelma? Sellainen yhdistelmä vasta olisikin hankala!

Meillä on joskus vähän ton tyyppistä, jos miehellä on jostain syystä stressiä vähän enemmän, mutta oon pyrkiny jättämään ne huomiotta, enkä tartu itse niihin, niin ie saada riitaa aikaan jostain ihan turhasta ja se miehen hajotuskin siitä jossian kohtaa hellittää ja pyytää anteeksi pahantuulisuuttaan. Eli siis tossa maitopurkkiesimerkissä, olisin todennut muina naisina, että "ok, no mä laitan tän jääkaappiin" tai pelkästään hyväntuulisella äänensävyllä että "ok". mutta voihan se pidemmän päälle olla aika haasteellista, jos aina joutuu itse leikkimään jotain diplomaattia, mutta tilapäisesti sujuu kyllä ihan mainiosti, yleensä puolin ja toisin.

[QUOTE="totuus";29833048]Naisella on tapana käyttää vihjailuja ja kiertoilmaisuja tähän tapaan:

- Voisitko viedä roskat
- Sinä lurjus välität vain omasta nautinnostasi kun et viitsi lämmittää mua ollenkaan

Onko sitten ihme että me miehet emme aina ymmärrä mitä nainen tarkoittaa...?[/QUOTE]

On tuollaistakin mutta tässä ei ole kyse nyt tällaisista tapauksista.

[QUOTE="totuus";29833048]Naisella on tapana käyttää vihjailuja ja kiertoilmaisuja tähän tapaan:

- Voisitko viedä roskat

Onko sitten ihme että me miehet emme aina ymmärrä mitä nainen tarkoittaa...?[/QUOTE]

Tiedän kyllä, mutta tietääkseni en kyllä tuota hirveästi harrasta. Jos haluan että mies vie roskat, niin silloin kans sanon että vie roskat :D
Itse en tykkää yhtään tuollaisesta kiertelystä ja vihjailusta, enkä sitä ainakaan tietoisesti harrasta.
Itse asiassa minusta tuntuu että mies tuota jonkin verran harrastaa, ja se kyllä ärsyttää. Mutta yleensä en ymmärrä noita vihjeitä ( :D ), tai jos ymmärrän niin annan olla. Jos ei osaa suoraan sanoa mikä mättää niin omapahan on ongelmansa.

Yhteistyössä