A
apua
Vieras
Vauvalle tulee viimeinen hammas neljästä yläetuhampaasta nyt ylös eteen. Kolme hammasta on puhjennut vuoron perään. Nyt vauva on vaan ollut jo niin pitkään kiukkuinen, että itse alkaa olla aika väsynyt jatkuvaan kiukutteluun. Yöt on pelkkää valvomista, vauva herää välillä ihan pirteänä ja haluaisi nousta ylös. Nukuttaminen on vaikeaa. Hän nukkuu alkuyöstä hyvin, mutta sitten heräilee välillä 15min välein. Panadolia on annettu iltaisin, mutta sillä ei näytä olevan vaikutusta, kuin muutama tunti. Päivisin vauva ei halua olla yksin lattialla, vaan haluaa koko ajan syliin. Jos tutti ei ole jatkuvasti suussa, vauva kirkuu ja huutaa, kiukuttelee ja "itkee". Välillä jaksaa hymyillä. Purulelut lentää seiniin, eikä mikään muukaan jaksa kiinnostaa. Välillä järsii jotain lelua hetken. Tuntuu, että täällä on jatkuva kiukuttelu päällä. Päiväunille menokin (nukutan syliin) on potkimista ja raapimista. Tiedän, että lapsella on voimakas oma tahto, mutta miten sitä itse jaksaisi vielä hetken? Olen ollut hyvin kärsivällinen, mutta nyt tuntuu, että kohta pääsee itku.