Meillä riidellään, kumpi saa jäädä kotiin saikulle lapsen kanssa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kummallistako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kummallistako?

Vieras
Ennen minun piti vaatimalla vaatia myös miestä jäämään vuorostansa kotiin hoitamaan sairasta lasta. Joskus oli pakko, kun lapsi sairasti yli 3 päivää putkeen. Varsinkaan lääkärille mies ei suostuisi missään nimessä lasta viemää. Se odottaminen kun on kuulemma niin raskasta.

Nyt tilanne on yhtäkkiä muuttunut päälaelleen. Mies on minulle kiukkuinen, kun vein lapsen lääkäriin ja 'sain' sairaan lapsen hoitovapaata 3 päivää. Minun olisi kuulemma pitänyt pyytää todistus hänelle.

Voi kehveli sentään. Jos minä herään öisin lapsen valituksiin ja käyn hoitamassa häntä ja olen väsymyksen takia töissä burnoutin partaalla, niin olen mielestäni oikeutettu olemaan lapsen kanssa kotona. Olisi voinut mies sitten edes olla huolissaan lapsen terveydestä ennen kuin vien hänet lääkärille, mutta kun ei.

Lapsella oli ensin korvatulehdus ja keuhkoputkentulehdus. Muuten lapsi parani, mutta yskä jatkui yhä, joten menin lapsen kanssa uudestaan lääkärille. Jos yskä ei parane uusilla lääkkeilläkään, niin pitäisikö minun sitten odottaa maailman tappiin asti sitä, koska mies älyää viedä lapsen lääkäriin.

taas tapellaan siittä kumman pitää jäädä... Meillä kaksi pientä ja ovat nyt syksyllä sairastaneet niin paljon et jo hävettää ilmoittaa työnantajalle, mut mies semmoisessa työssä et hankala olla pois, joten mulla "nakki" näyttää aina napsahtavan..

Ois mahtava jäädä hoitamaan sairaita lapsia. Teen vuorotyötä, mies pelkkää yötyötä, joten en koskaan voi jäädä (lasten vuoksi) saikulle kotiin. Mies valvoo, jos joku on kipeä...

[QUOTE="vieras";25219859]Ois mahtava jäädä hoitamaan sairaita lapsia. Teen vuorotyötä, mies pelkkää yötyötä, joten en koskaan voi jäädä (lasten vuoksi) saikulle kotiin. Mies valvoo, jos joku on kipeä...[/QUOTE]

Juu no oishan se "kiva lomailla" välillä jos lapsi vähän kipeä, mut meilläkin on ollut aikas pahoja juttuja ollut nyt lapsilla niin ei oo kyllä herkkua valvoa yöllä kipeän lapsen kanssa ja sit pitää olla skarppina päivälläkin. Kyl todellakin ois väliin isännän vuoro...

Mäki olisin mielellääni sairaan lapsen kanssa kotona mutta ahdistaa niin paljon kerääntyneet työt että yritetään vähän ees vuorotella. Oispa tollanen tilanne et mies haluis jäädä..

Meillä katotaan kummalla "parempi" tilanne töissä ja se tietty on kotona. Välillä leikillään kinastellaan kumpi saa olla kotona, mutta pääasiassa ollaan vuorotellen, lapsi kun jokin aika sitten oli melko paljon sairaana. Mulle muuten töissä sanottiin, että saman sairauden takia ei saa olla ensin toinen vanhemmista kotona ja sitten toinen. Mutta jos tuo 3 päivää ei riitä, ollaanko sitten palkattomalla? Mummo joskus auttanut, mutta aina ei sitä mahdollisuutta

Alkuperäinen kirjoittaja meillä;25219908:
Juu no oishan se "kiva lomailla" välillä jos lapsi vähän kipeä, mut meilläkin on ollut aikas pahoja juttuja ollut nyt lapsilla niin ei oo kyllä herkkua valvoa yöllä kipeän lapsen kanssa ja sit pitää olla skarppina päivälläkin. Kyl todellakin ois väliin isännän vuoro...

No ei siinä helpolla pääse tääläkään. Meillä on kolmella lapsella joku perussairaus. Mutta töissä on välillä ihan kauheaa ressiä (kirraosasto). Jos lapset on sairaana, jäisin kyllä mieluusti kotiin.

Yhteistyössä