Meille ei nyt sitten tulekaan lasta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja virvatuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ajatteles kuinka paljon tuolla maailmalla on lapsia vailla hyvää huolta ja rakkautta. Kuinka paljon hyvää voisit tehdä näille lapsille säästyneellä ajallasi? Voit aloittaa vaikka kummitoiminnalla ja siitä sitten lähteä hyväntekeväisyystöihin erilaisiin järjestöihin. Itse olen lähdössä aasiaan rokotuttamaan lapsia, kunhan olen saanut tämän koulun käytyä loppuun. Maailma on sulle avoin. Omat lapset ei ole mikään edellytys. Myös muiden lapsia voi yhtälailla rakastaa. Tsemppiä!

Voimia sulle!
Olen itsekin kamppaillut lapsettomuuden kanssa.

Nyt on varmaan vaikeaa ymmärtää mutta yritä kääntää voimavaraksi miehesi lapset ja nauti teistä. Te olette perhe!

En tiedä onko tästä apua, mutta tahtomattaan lapseton ystäväni voi lähteä miehensä kanssa lyhyemmille ja pidemmille reissuille kun siltä tuntuu. He voivat harrastaa yhdessä, ottaa itselleen yhteisiä "projekteja" kuten mökin kunnostus tai puolimaraton ja tehdä sitä yhdessä. Anna itsellesi aikaa ja lupa välillä surra ja itkeä, mutta iloitse myös niistä asioista, joita voit nyt tehdä. Iloitse myös miehesi lapsista, he ehkä tekevät sinusta joku päivä mummin vaikka äidiksi et tulisikaan.

En muuta osaa sanoa, kuin sen, että kenenkää "hyvyys" tai arvokkuus ei ole lapsista kiinni. Ja ympärillä voi olla rakkaita ja tärkeitä lapsia, joille on rakas ja tärkeä, vaikka itse ei heitä olisi synnyttänytkään.

Jaksamista sinulle .hug:

Yhteistyössä