Mel Gibsonin elokuva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihamieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Apocalypto (DVD)
Apocalypto

Alkuperäinen nimi: Apocalypto

Ohjaaja: Mel Gibson

Kesto: 140 min

Näyttelijät: Rudy Youngblood, Raoul Trujillo, Gerardo Taracena, Mayra Serbulo, Dalia Hernandez

Valmistusvuosi: 2006

Julkaisuajankohta: vko 27 (~04.07.2007)

Tuotantoyhtiö: Touchstone Pictures

Maahantuoja: Scanbox

Kategoria: Toiminta

Ikäraja: K-15

Mel Gibsonin Apocalypto on suuren Maya-kulttuurin viimeisiin päiviin sijoittuva myyttinen toimintaseikkailu yhden miehen vaarallisesta matkasta pelon ja sorron valtakuntaan. Rakkauden siivittämänä hän uhmaa kohtaloaan ja yrittää pelastaa perheensä ja oman kulttuurinsa.

Gibsonin ohjaama, tuottama ja rahoittama Apocalypto kuvattiin maya-kielellä. Elokuvan nimi tarkoittaa paljastusta tai uutta alkua. Näyttelijät ovat meksikolaisia, amerikkalaisia ja kanadalaisia. Mukana on myös maya-kielen taitajia Yucatanin niemimaalta. Elokuva kuvattiin Veracruzin osavaltiossa Meksikossa.

Apocalypto. Olen nähnyt. Sehän on aika raaka välillä ja sitä on syytetty rasismista, siitä, että se kuvaa alkuperäiskansat (mayat) hyvin yksipuolisesti. Itse en tajunnut katsoessani ajatella sitä niin. Otin sen ennemmin tarinana kuin totena historiakuvauksena.
Ja siinä ei muuten taidettu puhua yhtään englannin sanaa..

Alkuperäinen kirjoittaja muistan:
Apocalypto. Olen nähnyt. Sehän on aika raaka välillä ja sitä on syytetty rasismista, siitä, että se kuvaa alkuperäiskansat (mayat) hyvin yksipuolisesti. Itse en tajunnut katsoessani ajatella sitä niin. Otin sen ennemmin tarinana kuin totena historiakuvauksena.
Ja siinä ei muuten taidettu puhua yhtään englannin sanaa..

Raakaa peliähän se saattoi siihen aikaan olla. Onkohan tarinalla millainen totuuspohja?

Yhteistyössä