Hae Anna.fi-sivustolta

Melatoniini?

Viestiketju osiossa 'Vaihtoehtoiset hoitomuodot' , käynnistäjänä Nipsu, 03.11.2005.

1. animani Vierailija

Ei taida olla luonnonlääkkeissä missään melatoniinia vaan ainoastaan reseptilläkö saa

2. yömaito Vierailija

3. melan käyttäjä Vierailija

Reseptillä saa.

Arlakaam ei ilmoita paljonko melatoniinia heidän miadossaan on, joten lienee vain mainoskikka koko homma.

4. Insomnia Vierailija

Life -luontaistuotekaupoista on jo pari vuotta saanut melatoniinia. Itse olen ostanut now-merkkista 1mg vahvuista jossa lisänä b-vitamiinia ja magnesiumia sekä Biovean 3mg melatoniinia vahvuista viimeaikoina. Hinta on varsin kohtuullinen. Olen päässyt nukahtamislääkkeistä ja rauhoittavista eroon tällä tavalla. Nukahtamislääkkeet ja melatoniini yhdessä käytettyinä aiheuttivat lievää huimauksen tunnetta.
    Lisäksi otan kyllä valeriaanaa pari kapselia iltaisin. Kannattaa kokeilla!

5. vakikäyttäjä Vierailija

6. vakikäyttäjä Vierailija

7. Tohtori Lehtinen Vierailija

Ilman reseptiä saat numerosta 0465789515

8. Kiitos! Tilasin nyt tuolla koodilla 3 eri purnukkaa melatoniinia : )!
    Ja kyllä on halvempaa kuin Suomessa.... Edellisen lastin roudasin Pietarista - sieltä saa melatoniinia ilman reseptiä apteekista, mutta tämä on vieläkin helpompaa!

9. Hyvä yöuni Vierailija

Monesta viestistä ei oikein saa selville kumpi melatoni on käytössä, joten tähän vähän selvennystä, muuten kirjoitukset vaan laajenee.Itse olen käyttänyt jo 4v yliopiston valmistamaa meletonia, johon olen saanut repeptin aina lääkäriltäni.Otan itse1,5mg ja nukun hyvin.Jos herään kesken unien niin jos ei uni tule takaisin, niin otan toisen puolen.Näin voi tehdä koska tuote on lyhytaikaisesti vaikuttava.Harvemmin kuitenkaan mun tarvii näin tehdä.Tärkeää on myös tumma valoverho, koska käpyrauhaseen vaikuttaa valoisuus.

10. Varjotar Killing Whispers

Saadut tykkäykset:
    0
    Virosta tuotua melatoniinia olen kokeillut. Ensin puolikkaalla ja sitten kokonaisilla.
    Minulle eivät vaikuttaneet yhtään mitenkään niin nukahtamiseen kuin uneenkaan. En nukkunut paremmin, en nähnyt todellisemman tuntuisia unia eikä siihen vaikuttanut lisätty rauhoittumisaika tms.

11. Vilho Vierailija

Tietääkö kukaan onko melatoniini tullut Suomessa reseptivapaaksi?

12. melan syöjä Vierailija

Ei ole.

Ja tuskin tulee. Meillä on aikamoinen lääkemafia täällä päättämässä kaikesta.

Mutta sitä saa halvalla apteekista.

13. Uneton Vierailija

Uusi keino unettomuuteen ? Terveyshymy

Olen tilannut vuosi sitten satsin jenkeistä ja hyvin tuli tullin läpi.
    YA:n apteekin hinta 3 mg:lle on aika suolainen, n. 17 €/100 kpl, kun jenkeistä saa
    180 kpl/n. 7 $. Etanapostilla (n. 10 päivää) 4 $.
    Neljälle purkille ei paljoa hintaa tullut.

iHerb.com - Vitamins, Supplements & Natural Health Products

14. wellsleep Vierailija

Melatoniini ei ole enää reseptilääke vaikka lääkefirmat niin mieluusti näkisivät. Melatoniinia voi täysin laillisesti tilata esim. tuolta:

Luontaistuote Apila - Uni, stressi, mieliala

Ei tämä tietysti iherbin hinnoille pärjää mutta laillisesti saa Suomesta ilman reseptiä.

15. aapotti Vierailija

On toiminut hyvin, lääkkeet eivät oikein toimineet, Melatoniinista oli puute, joten se oli juuri oikea aine.

16. aapotti Vierailija

On toiminut hyvin, lääkkeet eivät oikein toimineet, Melatoniinista oli puute, joten se oli juuri oikea aine.

17. tiittiti Vierailija

Monet lääkärit eivät puhu mitään melatoniinista, se on kuitenkin erittäin toimiva hormoni monelle ihmiselle. Täysin sivuvaikutukseton, ainakin itselläni. Pelottavaa, kun lääkärit eivät osaa määrätä sitä. Uniongelmat voivat olla hyvin pahoja, ja lailenlaisia sätkyjä voi ilmetä.

18. tiittiti Vierailija

Monet lääkärit eivät puhu mitään melatoniinista, se on kuitenkin erittäin toimiva hormoni monelle ihmiselle. Täysin sivuvaikutukseton, ainakin itselläni. Pelottavaa, kun lääkärit eivät osaa määrätä sitä. Uniongelmat voivat olla hyvin pahoja, ja kaikenlaisia kouristuksia voi tulla unettomuuden seurauksena.

19. leenu Vierailija

Ajastettu melatoniini on tehokkaampaa kuin tavallinen. Olen tilannut jenkeistä tätä tuotetta (time release). Se on myös huomattavasti halvempaa kuin suomessa oleva reseptillä saatava. Melatoniini on muutenkin suomessa sikamaisen kallista. Olen nukkunut sikeästi ja nähnyt enemmän unia. On käsittämätöntä, että tällainen luonnontuote vaatii suomessa reseptin.

20. tuuria. Vierailija

time release = pitkävaikutteinen

Suomessa Yliopiston apteekin valmistamaa melatoniinia saa 100kpl n. 15€, joten se on 3 kertaa kalliimpaa kuin iHerbistä tilattuna.

Sitä täytyy osata pyytää lääkäriltä, koska lääkärit saa rahaa oikeista lääkkeistä eikä luontaistuotteista, joten eivät määrää melatoniinia. Siksi se myös luokitellaan ns. lääkkeeksi vaikka ei sitä ole, jotta oikeet lääkkeet menee kaupaksi. Masennus- ja nukahtamislääkkeistä lääkärit saa rahaa ja potilaan lääkekoukkuun.

Tosin Suomeen ei saisi tuoda melatoniinia.

Tulli tekee ainoastaan joskus jotain pistotarkastuksia, joten on tuurista tilaaminen kiinni.

21. ei unta riittänyt? Vierailija

Jahas, taas aamu alkaa vainoharhojen postaamisella nettiin.

22. PinjaK Vierailija

Nyt kun melatoniini on jälleen reseptivapaa, niin saako myös iHerbistä tilata laillisesti?

23. melan syöjä Vierailija

Onko reseptivapaa?

Itse käytän sairauden hoitoon yliopiston apteekin melatoniinia.

On edullista.

24. PinjaK Vierailija

No en ole itseasiassa löytänyt mistään virallista tietoa asiasta, mutta ostin juuri itse luontaistuotekaupasta kaksi pakettia Sininen Uni -melatoniinia, ja toistakin merkkiä oli myynnissä. Ei kai ne sitä muuten myisi? Esim täällä: Biovea Melatonin - Muisti ja mieliala | Vitanetti verkkokauppa

25. Melatoniini Vierailija

Iherbistä saa tilattua parilla eurolla 3mg Melatoniinia, postimaksut 4$ eli jos tilaakeraalla vaikka sellaset 500 tablettia 3mg melatoniinia niin tekee postimaksuineen noin 10e...halpaa siis kun saippua.

tilannut vuoden verran kymmeniä tilauksia, kaikki tullut ehjänä perille.

Ensitilaajat saa vielä 5$ alennuksen kun käyttää koodia IVI278 tilausvaiheessa. eli edelleen halpenee, alle kympillä puolentoistavuoden meltoniinit.

Suosittelen.

Sundown Naturals, Melatonin, 300 mcg, 120 Tablets - iHerb.com

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri