Menee hermo anoppiin ja sen jankutukseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kyllästynyt"

Vieras
Meiä on 1v lapsi, mies on työtön ja minä kotihoidontuella. Anoppi jankuttaa jatkuvasti kuinka lapsi pitäisi laittaa hoitoon ja meidän mennä töihin, että olisi parempi toimeentulo ja lapsella tekemistä. Ulkoilemme päivittäin joko kotipihalla tai leikkipuistossa.
Me pärjäämme hyvin näin. Emme tarvitse tukia tai elä kenenkään avustamana. Elämme sii ihan omillamme.
Anoppi järkytty suuresti kun sanoin olevani lapsen kanssa kotona siihen asti kunnes täyttää sen kolme. Tokaisi siihen,että aikoo kyllä tehdä kaikkensa,että menen töihin aikaisemmin.

Mä en vaa voi käsittää mitä tuo anoppi vinkuu ja valittaa. Eikä lopeta vaikka sille on siitä sanottu.
Onko tämä nyt niin kamala yhtälö?

mie kans ihmettelen miten te ette elä tuilla jos toinen saa työttömyystukea ja toinen kotihoidontukea, ja vissiin nostatte asumistukea vielä lisäksi, ja lapsilisää?
minusta tuomosessa tilanteessa sun pitäis mennä töihin jos kerran mies on työttömänä niin voi ihan hyvin hoitaa sen lapsen sitten. jos mies saa töitä niin jäät sinä sitten hoitovapaalle uudestaan, ihan turhaa ootte molemmat kotona.

Noh, onhan tuo vähän "hassua" että molemmat on kotona tekemättä mitään mutta en usko että lapsen kehitys siitä mitenkään häiriintyy :D

Ja kyllähän te varmaan tukia saatte ;)

Niin no tietty mies saa ansiosidonaisetn työttömyyspäivärahan ja mä tietty khtuen,mutta emme saa mitään muita tukia paitsi lapsilisän minkä saa kaikki kellä alle 17v lapsia :)
Mies on ollu nyt kaks kk työttömänä ja etsinyt koko ajan töitä. Anopilla on suurempi ongelma se,että minä olen kotona kotona enkä töissä.

[QUOTE="eee";25840044]Olen kyllä ihan samaa mieltä anopin kanssa. Hiton luuserit.[/QUOTE]

Luuserit? Kuinka niin? Minusta voisi sanoa noin jos elämämme olisi pelkkien tukien varassa ja tarkoita asumistukea ja toimeentulotukea. Me saamme vain sen mikä meille kuuluu. Ihan samat kuuluu kaikille jos olisi työtän tai khtuella. Eikö?

[QUOTE="eee";25840044]Olen kyllä ihan samaa mieltä anopin kanssa. Hiton luuserit.[/QUOTE]

Olet siis sitä mieltä,että lasta kotona hoitava on luuseri?? Tieätkö,mitä kunnalle maksaa lapsen päivähoito? Minä olen ollut yli 10v. kotiäitinä,lapsilla on aina ollut tekemistä enkä todellakaan ole luuseri. Onneksi mulla on anoppi joka on arvostanut minua eikä tollanen idiootti. sä taas taidat ite olla luuseri!

[QUOTE="annika";25840066]mie kans ihmettelen miten te ette elä tuilla jos toinen saa työttömyystukea ja toinen kotihoidontukea, ja vissiin nostatte asumistukea vielä lisäksi, ja lapsilisää?
minusta tuomosessa tilanteessa sun pitäis mennä töihin jos kerran mies on työttömänä niin voi ihan hyvin hoitaa sen lapsen sitten. jos mies saa töitä niin jäät sinä sitten hoitovapaalle uudestaan, ihan turhaa ootte molemmat kotona.[/QUOTE]

Mitä haittaa siitä on? Mun ei ole ihan noin vaan mahdollisuutta mennä töihin. Ihan vaan tiedoksi. Ja miksi minun PITÄISI?

Niin,eikä töitä aina saa,vaikka haluaisikin. Se ei tee kenestäkään luuseria jos ei ole sillä hetkellä töisä. köyhä on,jos arvostellaan ihmine vain työelämän perusteella. Ja sä ap,yritä vaan antaa anopin juttujen mennä toisesta sisään ja toisesta ulos! Olette aikuisia ihmisiä,anoppi tuskin päättää teidän elämästänne.

[QUOTE="vieras";25840065]Mun mielestä toinen perheestä joutaisi kyllä töihin jos töitä on tarjolla. Onko sulla paremmin työllistävä ammatti kuin miehellä?[/QUOTE]

Minun työni on vuodesta 9kk ja 3 kk lomautettuna

Käske se anoppi töihin! Ja jos se on jo töissä, käske hommata toinen työ, kun sillä on selvästi liikaa aikaa pohtia sun tekemisiäs.

Jos te pärjäätte noin, niin te pärjäätte, eikä siihen ole KELLÄÄN mitään nokankoputtamista.

• Tykkää
Reactions: Dongxi
[QUOTE="kyllästynyt";25840219]Mitä haittaa siitä on? Mun ei ole ihan noin vaan mahdollisuutta mennä töihin. Ihan vaan tiedoksi. Ja miksi minun PITÄISI?[/QUOTE]

Siksi että ihmisten pitäisi pyrkiä elättämään itsensä ja perheensä. Siksi pitäisi.

[QUOTE="kotiäiti";25840223]Niin,eikä töitä aina saa,vaikka haluaisikin. Se ei tee kenestäkään luuseria jos ei ole sillä hetkellä töisä. köyhä on,jos arvostellaan ihmine vain työelämän perusteella. Ja sä ap,yritä vaan antaa anopin juttujen mennä toisesta sisään ja toisesta ulos! Olette aikuisia ihmisiä,anoppi tuskin päättää teidän elämästänne.[/QUOTE]

Niin olen sanonut anopille,että mutiset mitä mutiset , tilanne on nyt tämä ja jos se muuttuu niin se muuttuu meidänomasta tahdosta ei hänen tahdostaan. Ärsyttää suunnattomasti vaan se vinkuminen. Lapsikin menee piloille kuulemma.

[QUOTE="kyllästynyt";25840219]Mitä haittaa siitä on? Mun ei ole ihan noin vaan mahdollisuutta mennä töihin. Ihan vaan tiedoksi. Ja miksi minun PITÄISI?[/QUOTE]

no sanotaanko niin että jos mies on kotona nin sulla ei oo mitään syytä olla menemättä töihin. mistä minä tiedän sinun työtilanteestasi, mutta noin yleensä ottaen ihmiset voivat mennä töihin, jos tarvitsevat rahaa. jos ei sulla oo koulutusta niin nyt ois hyvä tilaisuus myös siihen, mies voi vähän hellittää sitä työnhakua ja sä mennä johonki kouluun vaikka syksyllä, mies voi olla ansiosidonnaisella niin kauan kuin sitä riittää ja sen jälkeen lapsi ehkä mennä jo hoitoon?

ei kai elämässä mitään PIDÄ tehdä, jos on tyytyväinen kun asuu vuokrakämpässä eikä oo rahaa matkustella tai harrastaa tai rahaa autoon tai lapsen harrastuksiin tai toisen tai kolmannen lapsen hankkimiseen.

Siksi että ihmisten pitäisi pyrkiä elättämään itsensä ja perheensä. Siksi pitäisi.

Pieni vihje, kaikkien ei välttämättä tarvitse käydä töissä. En nyt välttämättä puhu ap:sta, mutta mäkin menin töihin huvikseen kun EN JAKSANUT enää olla kotona. Kesäkuun alussa irtisanon itseni ja pidän oikein pitkän kesäloman :) on se kiva harrastus välillä, mutta en sitä viitsisi joka päivä pakosta tehdä ;)

[QUOTE="onnekas";25840309]Pieni vihje, kaikkien ei välttämättä tarvitse käydä töissä. En nyt välttämättä puhu ap:sta, mutta mäkin menin töihin huvikseen kun EN JAKSANUT enää olla kotona. Kesäkuun alussa irtisanon itseni ja pidän oikein pitkän kesäloman :) on se kiva harrastus välillä, mutta en sitä viitsisi joka päivä pakosta tehdä ;)[/QUOTE]

No sinä pystyt sitten itsesi muutenkin elättämään. Ap ei pysty.

[QUOTE="kyllästynyt";25840251]Niin olen sanonut anopille,että mutiset mitä mutiset , tilanne on nyt tämä ja jos se muuttuu niin se muuttuu meidänomasta tahdosta ei hänen tahdostaan. Ärsyttää suunnattomasti vaan se vinkuminen. Lapsikin menee piloille kuulemma.[/QUOTE]

Mun neljästä lapsesta ei tietääkseni yksikään ole mennyt piloille vaikka vanhimmat on hoidettu kotona kouluikään saakka ja vielä sen jäkeenkin oon ollut kotona. Sekö on parempi lapselle,että alle vuoden vanhana viedään päiväkotiin? Ei todellakaan ja tätä mieltä ovat myös monet päivähoidon ammattilaiset! Meidän lapset ovat kaikki iloisia ja sosiaalisia,olemme käyneet perhekerhoissa yms.vaikka ovatkin kotihoidossa.

[QUOTE="annika";25840295]
ei kai elämässä mitään PIDÄ tehdä, jos on tyytyväinen kun asuu vuokrakämpässä eikä oo rahaa matkustella tai harrastaa tai rahaa autoon tai lapsen harrastuksiin tai toisen tai kolmannen lapsen hankkimiseen.[/QUOTE]

Entä jos asuu omakotitalossa, omistaa kaksi autoa, on käynyt kahden viime vuoden aikana kolmesti ulkomailla, lapsiakin on kaksi ja vielä koira siihen päälle..?
Mä olin kotona kotihoidontuella kun mies oli lähes vuoden työttömänä. Ja silti meillä oli mahdollisuus kaikkeen tuohon.
Nyt me ollaan molemmat töissä, mutta päivääkään en vaihtais pois siitä ajasta mitä saatiin viettää koko perhe yhdessä.

Mitäs mun ois pitänyt tehdä silloin kun mun mies jäi työttömäksi? Ei mulla ollut työpaikkaa mihin palata. Koulutus olisi kestänyt 3vuotta alalle jonne olisin halunnut jos olisi pakko ollut mennä. Opintotukea ei olisi saanut puoliakaan siitä mitä sain kotihoidontukea. Sit kun mies päätti että kouluttautuu uudelleen (kun ei korkeakoulututkinnolla kertakaikkiaan saanut töitä), oltas molemmat oltu koulussa ja sit ois viety lapset hoitoon.
Lapset olis jääneet paitsi meidän ajasta ja kaupunki olis kustantanut hoitopaikat kahdelle lapselle PALJON kalliimmalla kun mitä se kotihoidontuki oli...

Ei elämä ole aina niin mustavalkoista. Eikä tollasilla alkutiedoilla kannata ketään lähteä haukkumaan luuseriksi..:snotty:

Mä en oikein ymmärrä sitä, että aina käsketään menemään töihin. Siis ikään kuin sinne töihin niin vain mentäisiin? :) Työllistymishaluisia on paljon, mutta pelkkä pyrky ei aina tuo nostetta, vaikka kuinka haluaisi...

Anoppi on varmaan vain huolissaan, ja on omalla tavallaan hienokin juttu, että kantaa huolta teidän perheen hyvinvoinnista myös tuossa mielessä. Kuitenkin tuntuu ettei anoppi nyt täysin ymmärrä että valinta ei ole hänen ja että ketään ei saisi painostaa, tämänkään asian suhteen. Sinä ja miehesi olette aikuisia ihmisiä ja teette itsenäisesti päätöksenne teidän perheen hyväksi ja mahdollisuuksien mukaan - niin kuin suurin osa muistakin aikuisista.

Ymmärrän sinua siinä mielessä, että itselläni pian vuoden täyttävä lapsi eikä todellakaan tulisi mieleenikään vielä siirtyä työelämään tai mihinkään muuallekaan ja laittaa lasta perhepäivähoitoon tai päiväkotiin tms. kodin ulkopuoliseen hoitopaikkaan. Noiden asioiden aika on mielestäni myöhemmin, aikaisintaan tosiaan sitten, kun lapsi sen maagiset kolme vuotta täyttää. Siinä vaiheessa katsellaan sitten uudemman kerran, miltä tilanne näyttää ja toimitaan sen mukaan. Lapsen parasta ajatellen, joka tapauksessa. (Tällainen siis sopii meille ja tuntuu oikealta vaihtoehdolta meille, mutta jollekin muulle perheelle jokin toinen vaihtoehto voi olla parempi, eikä siinä mitään. Joskaan en täysin ymmärrä, miksi niin pieniä pitää vielä täysipäiväiseen, kodin ulkopuoliseen hoitopaikkaan laittaa... Mutta se on taas aihe erikseen ja se siitä.)

En lukenut koko ketjua, mutta tuli vielä mieleen että onko työelämä miehen osalta sitten ihan poissuljettu juttu tällä hetkellä?

Yhteistyössä