Menee hermo, kun ei saa mihinkään mahtumaan näitä tavaroita!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sanna"

Vieras
Meitä on kaksi aikuista ja 4 v poika. Joulukuussa syntyy vauva. Vauvan tavaroita yritän nyt saada johonkin ja esikoise pieniä vaatteita jemmaan, mutta kun mihinkään ei mahdu. Meillä 3 makuuhuonetta, joista yksi toistaiseksi tietokonehuoneena/varastona. Siitä tehdään vauvalle huone, kunhan mies on valmis luopumaan siitä ja sitten tietokone on tuotava meidän makkariin. Onko mitään kamalampaa, kun tietokone makkarissa.... se on vielä ns pöytäkone, kun kannettava ei riitä. Hoitotason laatikot on jo täynnä vauvan vaatteita. Mulla menee hermo.

Meillä on paljon tavaraa ja melko pieni asunto, mutta en yrittänytkään tunkea vauvan vaatteita hoitopöydän laatikoihin vaan hankimme niitä varten kaapin, mistä olen ollut tosi onnellinen. Kaappiin mahtuu ylähyllyille käyttövaatteet, keskelle vauvan liinavaatteet ja ihan alimmaiseksi vauvan kasvamista odottavat vaatteet, ulkovaatteet ym. sekalaiset.

Meillä on kaksi makuuhuonetta ja minun tietokoneeni on nyt lapsen huoneessa ja miehen kone olohuoneessa. Näillä mennään vielä pitkään. Miksi miehesi työpöytä ei voisi olla vielä pari vuotta vauvan huoneessa? Minä otan ennemmin vauvan sängyn omaan makuuhuoneeseen, kuin tietokoneen...

Just siivoilen kaappeja ja pesen vauvanvaatteita ja tuskailen kaappien kanssa :-) Meillekin tulee vauva joulukuussa ja esikoinen kaksi vuotta. Voisiko teillä olla tietokone tosiaan alkuun vauvanhuoneessa, jos vauva nukkuu teidän makkarissa? Ja sitten ehkä aikanaan tietokone olohuoneeseen?

Tiedän tunteen. Meillä on kaksikerroksinen rivarineliö eli siis 3 makuuhuonetta, joista isoin mulla ja miehellä, toiseksi isoin 3vee lapsellamme ja pienin työhuoneena. Meille on joulukuussa tulossa kaksoset joten meidän huoneeseen ängetään kaksi pinnasänkyä. Työhuone pidetään vielä työhuoneena/vierashuoneena, koska toivon että meillä esim. isovanhemmat käyvät auttamassa vauvojen hoidossa. Vauvojen vaatteet olen laittanut samaan kaappiin esikoisen kanssa -tai siis teetimme viime vuonna kun lapsi siirtyi omaan huoneeseen vaatekaapiston, johon mahtuu kahden lapsen vaatteet - mutta kuinkas kävikään nyt sinne pitää mahtua kolmen lapsen vaatteet! Meillä on onneksi pieni vaatehuone, joka on tupaten täynnä liinavaatteita. Varasto taas on pullollaan esikoiselle pieneksi jääneitä vaatteita, jotka pikkuhiljaa tulevat kyllä käyttöön. Jossain vaiheessa työhuone muuttuu esikoisen huoneeksi ja tietokone siirretään portaiden alle alakertaan olohuoneen yhteyteen. En vain kertakaikkiaan tiedä minne kaikki lelut sitten laitetaan... joka paikka on siis tavaraa täynnä.

Säilytystilaa, säilytystilaa hyvät ihmiset! Isot kaapit makuuhuoneisiin koko toiselle seinustalle. Meillä asuu neljä ihmistä kaksiossa ja hyvin mahtuu vaatteet ja lelut. Vauvanvaatteet on kokojen mukaan pakattu sängynaluslaatikoihin ja viety vaatehuoneeseen pinoon. Sitten kun on yksi laatikko käytössä, siitä pinotaan vaatehuoneeseen yhdelle hyllylle hoitotason viereen. Toppavaatteet yms. on eteisen kaapissa.

Olisinpa mäkin noin järjestelmällinen kuin edellinen vastaaja... meillä on liikaa tavaraa ja aina sullon sitä jonnekin piiloon ja sitten sieltä ei löydä mitään, kun jotain tarvis. :(

Nyt luopumaan kaikesta turhasta tavarasta. Paljonko sillä vauvalla on vaatteita, jos ne ei mahdu hoitopöydän laatikoihin? Onko silloin liikaa? Liinavaatteet, jollain oli vaatehuone täynnä niitä, paljonko niitä hei oikeesti tarvitaan???

Säilytystilaa! Kaappeja lisää. Sellainen sänky, jonka alla on laatikot (esim. Ikeasta) tai sitten vuodevaatelaatikot. Arkkupöytä olohuoneeseen, minne vaikka ne liinavaatteet. Lapsille tuoleikse sellaiset rahit, joihin saa tavaraa sisään jne. Nyt järjestämään!

Sama vika. Meilläkin tietokone makkarissa, säilytystilaa vähän.. 2aik, 4v esikoinen, 3,5kk vauva. Vaatehuone on täynnä, sängynaluslaatikoita ei mahdu sängyn rakenteen vuoksi.. Mur! Ja mies haluaa säilöä vaikka mitä johtoja (no ok, niistä VOI joskus 5v päästä olla vielä käyttöä tms), joululahjaksi tai tuliaisiksi sukulaisiltaan saamia krääsäkahvikppeja vaikka parempiakin on. Itse olen sitä tyyppiä joka pärjäis vähemmälläkin, esim parilla hyvällä pyyhkeellä ja kupilla.