Menee hermot 2-vuotiaaseen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äiti

Aktiivinen jäsen
20.01.2004
3 643
0
36
Tuun totaalisen hulluksi tuon 2-vuotiaan kanssa näillä pakkasilla, kun ei pääse ulos purkamaan energiaa. Samassa taloudessa asustaa myös vauva, joka normaalisti nukkuu ulkona päiväunensa, mutta nytkin mittari näyttää -31 joten sisällä on nukutettava. Ja sehän ei ole helppoa, kun vieressä kiljuu uhmakas isoveli. Poika ei keskity videoihin sekuntiakaan, puuhaa kyllä jonkin aikaa legoillaan mutta pitää kauheeta kolinaa ja tiputtelee/heittelee leluja. Välillä ääni yltyy niin, että saisi korvatulpat olla korvissa. Koko ajan hokee minä itte ja mikään ei kelpaa. En jaksa koko aikaa viihdyttää ja keksiä tekemistä. Piirustusten ym. parissa viihtyy sen kaksi minuuttia, joten ei kauheasti houkuttele nähdä mitään vaivaa tuon lapsen eteen kun sitä ei kiinnosta ja se ei jaksa tehdä mitään. Olen tosi pahalla päällä, kun ei pääse ulos. Mitä te muut keksitte tekemistä sisällä? Aamut kun alkaa kello 7 niin pitkäksi käy aika...

täällä menee hermot 1v 8kk kanssa... ei päästä ulos kun on niin kylmä, sitten yöllä itketään moneen kertaan ja päivällä muuten vaan tulee raivokohtauksia, Sama juttu meillä, ettei oikein mihinkään jaksa keskittyä.. mutta kyllä se siitä....

Teksti kuulosti kovin tutulta. Enpä taida osata auttaa kun itsekin olen ihan yhtä ymmälläni. "Minä iteee"... ja kun antaisit yrittää itse, niin mitään ei tapahdu. Siinä vauva sitten itkee vieressä kun isoveli (ja äiti) ei tiedä mitä ne oikein tekee. Känkkäränkkäkohtaus voi tulla ihan jonninjoutavasta asiasta. Toivotaan, että pakkaset hellittäis. Kyllä ulkoilu tekisi hyvää itse kullekin. :hug: Koitetaan kestää!

:wave: Meillä kans uhmaillaan täydellä tarmolla (1v10kk). Ei kelpaa ruoka, ei saa pukea, ei suostuta vaipan vaihtoon, ei nukuta päikkäreitä välttämättä, leluja viskotaan jne... Jos sanot että mennään tuonne niin poika ryntää varmasti päinvastaiseen suuntaan. Argh!!! Välillä tulee kiristeltyä hampaita niin että on posket kipeinä... :/ Sitä hokee kuin mantraa, että tää on vaan väliaikaista \|O :whistle: <br><br>

Hei!

Mulla on vähän helpompi tapaus 1 v 8 kk. Meillä energiaa saadaan pakkaspäivinä kulumaan vauhdikkaisiin sisäpeleihin: jalkapalloa, "painimista", kutitteluleikkejä, sängyllä pomppimista, temppurataa yms. Temppurata on äärimmäisen toimiva, kun jaksaa keksiä uusia juttuja eri päiville. Näillä on saatu hyvin energiat kulutettua. Sen jälkeen kun sitten lukee kirjaa tms. niin hyvin rauhoittuu taas omiin leikkeihinsä. Myös joku tarkkuutta vaativa harvinaisempi juttu (sormiväreillä maalaaminen tms.) saattaisi saada yhteen asiaan keskittymisen kestämään pidempään.