Menee hermot (mies ja käytännön asiat)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "emppu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"emppu"

Vieras
Arghhh... Mies on ihan toivoton hoitamaan lasten terveys-, koulu- ja päiväkotijuttuja ja perheen talouteen liittyvissa asioissa. Oli kyseessä sitten tuloselvitys päiväkotiin, erilaiset koulu yms. hakemukset, veroilmoitukset, laskujen maksu, neuvolat, lomamatkojen varaaminen ja suunnittelu jne. Kaikki jää aina minun harteilleni. Etukäteen ottaa taas jo päähän kun ei veroilmoitustakaan saa tehtyä ilman muistuttelua, ja sieltäkin jää vähennyksiä laittamatta jos en niitä valmiiksi hänelle mieti. Tekisi mieli jättää muistuttamatta, mutta kyseessä on aina aika isot summat ja vaikuttaa koko perheen talouteen, niin joudun vuodesta toiseen sen tekemään. Olen vielä itse töissä laivalla, ja siten pois kotoa useamman päivän kerrallaan, joten on tosi kurja kun vapaapäivistä menee aina iso osa asioiden hoitamiseen.

Eikä kyse ole missään tapauksessa tyhmyydestä, osaisi jos viitsisi, mutta kai se on helppoa kun tietää minun viime kädessä hoitavan. Tosin ei ole auttanut vaikka olen jättänyt tekemättä, ja sanonut sen, ei ota sen enempää vastuuta näistä asioista. Hoitaa kyllä lapset ja kodin siivoukset, ruuanlaitot, pyykinpesut jne.silloin kun olen pois,eli ei ihan kädetön ole kuitenkaan (ei oikeasti yhtään jos vain viitsisi).

Tällainen avautuminen. Ihan hyvin meillä silti menee, nämä ovat vaan asioita mitkä ärsyttävät.

Ymmärrän täysin mitä meinaat. Jotenkin tuttua.. Voi kumpa tietäiskin mikä tohon auttais, ei viitsisi heti olla tollasien asioiden takia miestä jättämässä, jos muuten kaikki ok.

no kylläpä tutulta kuulostaa!!!!!!!!!!! kaikki on valmiiksi tehty muuten ei tapahdu 100 vuoteen mitään ja sekin vähän menee väärin...

koti on puhdas, ruoka on laitettu, pyykit on pesty, talo lämmitetty, kaupassa käyty. no eipä tarvii ukon taas kun mahansa viereen köllähtää. tekis mieleni jättää edes puolet tekemättä mutta eipä tuo nahjus niitä saisi tehtyä kuitenkaan ja sit ne olis kuitenkin edessä sillon kun vähiten aikaa....

Sama. Syy löytyy lapsuudenkodista, piloille passattu. Ja vähintään kaikki tyrkätään "huomiselle". Renkaat vaihdettiin vikana pakollisena päivänä. Yhdet vakuutukset on nyt pitänyt irtisanoa 3 viikkoa... Sen vaan sanon että ei opeteta omia poikia samanlaisiksi.... ;)