Menee hermot reilu 1v:n kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiukkupussi äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiukkupussi äiti

Vieras
Ärsyttää kun on pinna niin kireellä ku oon raskaana, inhoan jo olla raskaana ku oon niin pahalla kokoajan ja hermostun pienistä asioista ja lapsiraukat saa kärsiä =(. Varsinkin toi reilu 1v on semmonen kiukkupussi ja sitä kun yrittää pukea ja laittaa vaippaa nii aina vaan rimpuilee ja sit palaa hermot, repii vaippaa pois ym. En tee enää yhtään lasta kun tää raskaana olo on niin perseestä!!!

kannattaa muuttaa asennettaan jos ei voi muuttaa olosuhteita. tee lista asioista, jotka saa sut hyvälle tuulelle ja koita toteuttaa niitä joka päivä. pitämällä kiinni omista harrastuksista jaksaa hyvin lasten kanssa eikä hermot mene melkein ikinä.

miksi et pelottelette ap:ta? onko teillä itellä niin hankalaa olla lasten kanssa vai ettekö saa lapsianne kuriin? jos ei saa alle 5 veetä kuriin ni miten saa murkun? ei mitenkään. ja en tarkoita nyt väkivaltaa.

Tiedän tunteen, vaikka en ole raskaana! Oon huomannut, et itelläni hermot pitää paremmin, jos on musiikkia. Vaikka kuulostaa absurdilta, mut siitä tulee rennompi fiilis. Kaikki vaipanvaihdot ja pukemiset lauleskelen. Tyttökin kestää niitä tilanteita sit vähän paremmin.

Mulla on ap:n kanssa sama homma...raskaana ja reilu 1-vee täystuho pyörii jaloissa. Yritän ottaa huumorilla, koska oikeasti kun miettii ton lapsen näkökulmasta, niin kaikki on vaan niin hauskaa ja ihmeellistä...
Mä oon tosin töissä ja lapsi aina silloin tällöin päiväkodissa, joden kotihommista saa aina hetken hengähtää. Töihin menin pitkälti siksi, että kotona meni hermot pienimmästäkin asiasta. Nyt osaan nauttia kotona olosta, koska se ei ole enää itsestään selvyys.
Ja pianhan sitä taas saa kotiin jäädä kokonaan...

Mua ahistaa olla yksin lasten kans kotona, se on se pahin. Onneks miehellä on päivätyö ja tulee kolmelta kotiin mut nyt taas remonttia ja miehellä menee sit töitten jälkeen iltaan asti remonttihommissa. Nyt äsken oli kaveri lasten kans kylässä ja se piristää! On kiva itekin käydä kylässä mut se lähteminen on mulle liian vaikeeta välillä kun ei vaan jaksais lähtee vaikka tietää et se piristää. Meil on 5v poika jolla uhmaa mut se on sillee helpompi et kun keksii tekemistä askartelua, piirtämistä ym. nii sit on tosi kiltisti. Ja on aina ollut tosi rauhallinen ihan päinvastanen tapaus kun tää reilu 1v tyttö. Mulla ei ikinä menny pojan kans hermo kun se oli ton ikänen mut toisaalta en ollu raskaana ja lapsia vaan yks. Ihan pelottaa et mitä sit kun kolmas syntyy et kuika oikein pärjään. Täytyy laittaa mies koville ja vaatia et auttaa enempi lastenhoidossa. Esikoisen hoidossa auttoi mut nyt on kyl ton kakkosen hoito jääny ihan mun harteille. Kaiken lisäksi kakkosen allergiaselvittelyt ottaa voimille. Olen henkisesti aika väsyny.

Minä olin uhmaikäisen ja alle 1v kanssa keskenään kotona joka päivä kellon ympäri, mies aamusta iltaan töissä. Helppoa olisi ollut, jos olis tullut töistä klo 15. Rakennusaikana tuli kotiin joskus viideltä ja lähti illaksi raksalle, siellä oli myös viikonloput. Vuosikkaan kanss on helppoa, mutta liki 4v uhmaikäinen kokeilee kyllä pinnaa. Nyt olen lähtenyt töihin lepäämään.

Yhteistyössä