menee taas hero appivanhempiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana nyt

Vieras
meillä poika 6,5v ja alotti eskarissa nyt syksyllä. siitä asti ollu kauhee uhma, huuto ja tappelu lähes joka asiasta. poika vastustaa kaikkea ja kaikki on huonosti. mulle mun äiti ja kaverit sanonu et kuuluu ikäkauteen tuo uhma.

no nyt oltu muutaman kerran miehen vanhemmilla muutaman kerran. anoppi sanoi että jos en saa poikaa nyt kuriin olen isoissa ongelmissa myöhemmin. miehelle oli appiukko sanonu viimeks et heillä alkaa mennä hermo pojan jatkuvaan kiukkuamiseen ja huutamiseen. pahoitin mieleni...

tuntuu vaan pahalta kun miehen vanhemmat arvostelee noin. onko oikeesti joku menny pieleen kun eskarilainen jatkuvasti pahalla päällä. vai kuuluuko se oikeesti vain tuohon ikään??

Olen myös kuullut että tuossa 6v iässä on kamala uhma, sanoisin siis että kuuluu ikään. Appivanhempasi ei varmaan enää muista asiaa..

Ole huoleti ja jätä appivanhempien sanomiset omaan arvoonsa, vaikka vaikeaa se onkin.

No ei karhukaan koko aikaa karju, se syö marjoja välillä. Mene kasvatusneuvolaan puhumaan, ei sitä nyt kaikenaikaa kiukkuilla ja kylässä nyt ainakin pitäisi tuon ikäsen vähän osata käyttäytyä.

Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Mä en tajua tossa sitä miks siitä tehty tavallaan sun ongelma. Molempien lapsi se kai on?

mies ei pojan isä. poika mun aikasemmasta suhteesta. nykysen miehen kanssa ollu 3v. asutaan yhdessä ja ollaan kihloissa.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana nyt:
meillä poika 6,5v ja alotti eskarissa nyt syksyllä. siitä asti ollu kauhee uhma, huuto ja tappelu lähes joka asiasta. poika vastustaa kaikkea ja kaikki on huonosti. mulle mun äiti ja kaverit sanonu et kuuluu ikäkauteen tuo uhma.

no nyt oltu muutaman kerran miehen vanhemmilla muutaman kerran. anoppi sanoi että jos en saa poikaa nyt kuriin olen isoissa ongelmissa myöhemmin. miehelle oli appiukko sanonu viimeks et heillä alkaa mennä hermo pojan jatkuvaan kiukkuamiseen ja huutamiseen. pahoitin mieleni...

tuntuu vaan pahalta kun miehen vanhemmat arvostelee noin. onko oikeesti joku menny pieleen kun eskarilainen jatkuvasti pahalla päällä. vai kuuluuko se oikeesti vain tuohon ikään??

Ovathan he tavallaan oikeassa. Väitätkö, että sulla itselläsi ei mene välilä hermo lapsen kanssa? Ja sä olet kuitenkin lapsen äiti, ihmekös jos muillakin menee.

Jos mieheni vanhemmat tuollain sanoisi, niin jättäisin menemättä sinne. Siskoni lapsella oli jonkin sortin uhma eskari iässä ja siinä täytyi vain pitää TOSI kovaa kuria. kyllä se sitten alkoi menemään ohi, eikä siihen mitään perheneuvoloita tarvinnut,tms.

Ai eskari-iässä vielä? Mun siskon pojalla on nyt ollut "uhma" jo kolmivuotiaasta. Sitten tuli nelivuotisuhma, nyt meneillään viisivuotisuhma. Eivätkö nämä "uhmat" ikinä lopu?

Totta on, että 6-veellä on uhmaa ja kaiken pitäisi pyöriä oman navan ympärillä. Peetymyksien sietokyky on heikkoa, toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Kaikesta huolimatta 6-vuotiaan tulee osata kayttäytyä myös korrektisti. Eskarissa en hyväksy huonoa enkä raivoavaa käyttäytymistä, vaan asia selvitetään juttelemalla. Tämä kyllä auttaa, sillä teen heti lapsille selväksi säännöt, että kaikilla on oltava hyvä olla. Lapset ymmärtävät ja osaavat olla nätisti. Toki myös selkkauksia tulee, mutta ne selvitetään.

Alkuperäinen kirjoittaja f:
Ai eskari-iässä vielä? Mun siskon pojalla on nyt ollut "uhma" jo kolmivuotiaasta. Sitten tuli nelivuotisuhma, nyt meneillään viisivuotisuhma. Eivätkö nämä "uhmat" ikinä lopu?

Niinpä.. mietin samaa.
Kun tuo 3v uhma tuntui aika hirveltä puhumattakaan 4v uhmasta.. Odotan kauhulla tuota 6v uhmaa..

toivon samalla että keskimmäisen 4v uhma jäisi väliin ja esikoisen 5v uhma myöskin :saint:

Yhteistyössä