Meneekä miehen penkkiurheilu vähän yli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hohhoijaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hohhoijaa"

Vieras
Mun mies tuntuu ottavan penkkiurheilun aika tosissaan. Kyllä sillä ihan perheelle aikaa jää, että en mä nyt silleen valita, mutta jotenkin vaan tuntuu että onko noita seurannan kohteita pakko olla niin paljon. Semmoisia suosikkeja joita seuraa on ainakin Jokerit, Manchester, Barcelona, Kimi Räikkönen, Pittsburgh, Anaheim... Eli jääkiekkoa, jalkapalloa ja formulaa. Sitten tohon päälle tietty kaikki arvokisat alkaen lätkän mm jne...

Siis sinällään ihan ok, että on kyllä lasten kanssa ja muuten hyvä mies, mutta oikeesti vaan ihmettelen. Seuraako teiän miehet noin paljon kaiken maailman urheilua... Ja Jokerit, Kimin ja Anaheimin ymmärrän (kun siellä on Teemu) - mutta sitten vielä tommosta jalkapalloa jossa ei oo yhtään suomalaista.

Mites teiän miehet, onko yhtään samanlaista?

Noi menee kyllä yli. Mun mies kyllä seuraa kanssa miten pelit menee, mutta ei noin paljoo. Lätkän mm-kisat kyllä kattoo silmä kovana, mutta ne kiinnostaa mua itteekin. Ja tietty kiva kattoo jos Suomi pärjää jossain.

Mutta noita kaiken maailman ihme jalkapalloja ja NHL-juttuja en kyllä tajua. Siis mitä hittoa niitä tarttee seurata, ainakaan noin paljon. Tosin kyl mä voisin kattoo ku italaiset pelaa mutta ihan muista syistä ;)

Miehellä on Valioliigassa suosikkijoukkue, jolta seuraa kaikki pelit ja menoja jonkin verran sovitaan niin, että pystyy katsomaan suorana. Pelin aikana mulla on täys vastuu lapsista. Jätkätulokset seuraa netistä, mutta yleensä ei lle minuutilleen paitsi nyt playoff vaiheessa. Mutta jos missaa, ei haittaa. Mutta tuo jalkapallo on ehdoton.

Ei mun mies onneksi. En tajua tollasta. Usein ne on vielä ihan hirveitä kasoja itte noi penkkiurheilijat, tai laiskoja narukäsi vätyksiä. Puhuvat suu vaahdossa urheilusta, mutta ovat itse kaikkea muuta kuin urheita.

[QUOTE="vieras";28228352]Miehellä on Valioliigassa suosikkijoukkue, jolta seuraa kaikki pelit ja menoja jonkin verran sovitaan niin, että pystyy katsomaan suorana. Pelin aikana mulla on täys vastuu lapsista. Jätkätulokset seuraa netistä, mutta yleensä ei lle minuutilleen paitsi nyt playoff vaiheessa. Mutta jos missaa, ei haittaa. Mutta tuo jalkapallo on ehdoton.[/QUOTE]

Mikä seura?

Eikö saisi kiinnostaa? Se ettei minua kiinnosta pätkääkään, ei tee tuosta asiasta sellaista, ettei saisi kiinnostaa muitakaan. On ihan hyvä, että on jostain kiinnostunut - kovasti.

Ei mun mies onneksi. En tajua tollasta. Usein ne on vielä ihan hirveitä kasoja itte noi penkkiurheilijat, tai laiskoja narukäsi vätyksiä. Puhuvat suu vaahdossa urheilusta, mutta ovat itse kaikkea muuta kuin urheita.

Heh, mun mies on niin penkkiurheilija kun olla ja voi mutta on silti myös itse hyvin urheilullinen (esim tällä hetkellä on peli/treenit 4-5krt/vko).

Mies katsoo oikeastaan kaikkien jalkapalloliigojen pelejä (Canalilta ja netistä). Lisäksi katsoo välillä koripalloa. Netistä seuraa jalkapallo- jääkiekko- ja koripallotulokset reaaliajassa.

Että sikäli sanoisin, että eipä toi sun miehesi penkkiurheilu viä paljolta kuulosta :D

Mulla oli parikymppisenä sinkku tyttönä oikeastaan ainoana kriteerinä miehelle, ettei hän saa olla penkkiurheilija (toki urheilua saisi harrastaa). Sellaisen miehen löysin :) ..ainoastaan formuloita saattaa vilkaista joskus. Nurjana puolena on se, että mies on työnarkomaani ja sohvalla makaa telkkaria katsoen vain krapulassa.. :D :D

Mun ukko kattelee kyllä paljon ja valehtelisin jos väittäisin ettei se yhtään haittaa. Siinä rajoilla mennään, mutta olen tyytynyt tähän tilanteeseen, mutta yritän pitää homman aisoissa. Tohon liittyy kanssa se, että mies pelaa vedonlyöntiä samassa. Osaa kyllä niin hyvin, että joskus rahaa tulee, joskus menee, mutta ihan hallinnassa. Tämmönen on esimerkki mun miehen viikosta penkkiurheilun suhteen:

Ma: Ei tuu mitään. Illalla selailee netistä jääkiekkopalstaa, formulajuttuja ja Englannin liigaa.
Ti: Jääkiekkoa ja sitten mestareiden liigaa. Yleensä nää ei oo niin tärkeitä, että "pakko kattoa"
Ke: Mestaredeiden liigaa, sama homma kuin tiistai
To: Jääkiekkoa taas
Pe: Yleensä mulle varattu ilta, on kotona lasten kanssa. Yleensä kyllä mäkin olen kotona. Ukko seurailee sivusilmällä jotain netistä.
LA: Tää on se "pyhitetty päivä". Aamupäivällä menee lasten kanssa ulos. Sitten lähtee sählypeliin (treeneissä käy kun ehtii). Pelin jälkeen saunaan ja sieltä sitten kattomaan lätkää hallille (jos oma seura pelaa) tai sitten pubiin. Kotiutuu sitten 22-05... yleensä 1-2. On (yleensä) seuraavana aamuna pelikuntoinen.
SU: Jos Formulat tulee, niin se on must. Kunnes Kimi keskeyttää. Tai voi se silti kattoa, mutta yleensä siihen se jää...

Itte on ihan ok kunnossa. Lähinnä ton salibandyn takia.

[QUOTE="vieras";28228481]Mulla oli parikymppisenä sinkku tyttönä oikeastaan ainoana kriteerinä miehelle, ettei hän saa olla penkkiurheilija (toki urheilua saisi harrastaa). Sellaisen miehen löysin :) ..ainoastaan formuloita saattaa vilkaista joskus. Nurjana puolena on se, että mies on työnarkomaani ja sohvalla makaa telkkaria katsoen vain krapulassa.. :D :D[/QUOTE]

Mitä työtä tekee? Ihan vaan siksi kysyn, että mua kiinnostaa tietää mimmoset työt tekee ihmisestä työnarkomaanin.

No meillä kyllä me ollaan molemmat melkosia penkkiurheilijoita, tosin urheillaan myös muutenkin. Jääkiekkoa, hiihtoa, yleisurheilua, lumilautailua ja toisinaan sitä jalkapalloakin tulee kyllä seurattua tiiviisti. Silti jää aikaa yhteiseen oleskeluun, välillä saatetaan jopa koko perhe lähteä kattomaan jääkiekkoa hallille :)

[QUOTE="Eskimo";28228497]Mitä työtä tekee? Ihan vaan siksi kysyn, että mua kiinnostaa tietää mimmoset työt tekee ihmisestä työnarkomaanin.[/QUOTE]

Ei mikään työ tee ihmisestä työnarkomaania, vaan ihminen voi olla työnarkomaani työstä riippumatta. Se on luonteesta kiinni.

ei todellakaan kuulosta pahalle. seuraan itsekkin paljon urheilua :) äitiysloma alkoi helmikuun alussa ja tässä välissä olen jo seurannut kolmet MM-kisat... alppihiihdon, ampumahiihdon ja hiihdon. että näin. ja jääkiekkoa seurataan näin play off vaiheessa molemmat innolla. tein täksi illaksi vedonkin ;)
urheilun seuraaminen on mukavaa ajanvietettä! tosin sen siirtäminen aika paljolti maksu-kanaville vi---aa aika paljon..

Ei mene mun mielestä yli. Itse seuraan urheilua niin paljon kuin vain mahdollista. Urheilukanavia ei löydy eli käytännössä en katso telkkarista muuta kuin arvokisat. Mutta paikan päällä käynkin sitten peleissä melko usein ja arvokisoissa aina kun on Suomessa tai naapurimaassa jotkut kisat.

[QUOTE="vieras";28228536]Ei mikään työ tee ihmisestä työnarkomaania, vaan ihminen voi olla työnarkomaani työstä riippumatta. Se on luonteesta kiinni.[/QUOTE]

En usko, että se on pelkästään luonteesta kiinni. Esim. mun mies on aina (ennen) ollut laiska eikä sitä ole työt napanneet kuin juuri ja juuri sen verran kuin on ollut pakko. Mutta sitten kun on päässyt sopivaan työhön, hänestä on tullut lähes työnarkomaani. En viitti toppuutella, koska mun mielestä työnarkomaani (johonkin rajaan saakka) on parempi kuin laiska pätkätyöläinen...

Mies katsoo kaikki jokereiden ottelut, kaikki NHL ja englannin valioliigan ottelut joukkueista riippumatta sekä kaikki arvokisat. Satunnaisesti muuta urheilua. Onneksi NHL ja jalkapallo tulevat sellaiseen aikaan, että minä olen jo nukkumassa tai jalkapallosta olen hereillä ehkä ensimmäisen puoliajan. Eli ei ihan kamalasti häiritse. Jokereiden kotiotteluita mennään kokoperheen kanssa yhdessä katsomaan jos sopii aikatauluihin ja on ihan mukavaa vaikka en itse jääkiekkoa seuraakaan.

Yhteistyössä