Meneekö kirpparilla tähän aikaan vuodesta hyvin tavara kaupaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aksukkainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aksukkainen

Jäsen
29.10.2009
444
0
16
Niin, siinähän se kysymys jo tulikin. Huutis ei tule kyseeseen, koska olen huomannut, että siellä saa lähinnä myytyä laatuvaatteita tai jotain tiettyjä juttuja, mutta perusvaatteiden myymisessä tarvittava vaiva ja kaupan sujuvuus eivät kyllä kohtaa. Eli ihan perinteinen pöytäkirppis tuli mieleen..

Meneekö vielä talvikengät, -haalarit jne? Entä välikausivaatteet? Tavan sisävaatteet menee varmaan aina? Entä vauvalelut ja noin, vai odottaako kaikki ihmiset joulupaketteja ja/tai aleja ostoksia ajatelleen??

Mietin vaan, että voisin yrittää viedä noita meidän pieniä, josko niillä sitten ostaisi lapsille jonkun pienen lahjan jouluna. Mutta jos myynti on heikohkoa + hinnoittelee edullisesti niin lopputulos voi helposti olla se, että just ja just saa pöydän maksettua. Ja joo, olishan sekin tavaran kiertoon laittamista. Toisaalta vaan vois siinä tapauksessa odotella esimerkiksi kevääseen, jolloin myytävää olis enemmän kertynyt (kun tuo kaksikko kasvaa jatkuvasti kauheaa vauhtia).

Mites te kirpparikävijät/-myyjät, olisko hyvä ajankohta pöydälle??

eikai siel kirpparil rahaa saa kamalasti tehtyä....mutta luin kyllä lehdestä just et kirppiksil on nyt kovasti kävijöitä, niinkun varmaan taloudellisesta tilanteesta johtuen onkin joten sinne vaan mun puolesta...

menisi muuten , mutta kyllähän sen huomaa että tää hysteria on vienyt kirppareilta asiakkaat kun ihmiset ei uskalla siellä enää liikkua kun pelkäävät että saavat pöpöja kun sen sadat kädet niitä tavaroita käsissään pyörittelee.

kannattaa ehkä ottaa paikka sitten kun tämä hysteria on ohi

Oma kokemus myyjänä kertoo, että ainakaan alennusmyyntien aikaan ei kannata pöytää pitää. Uskoisin joulun ajankin olevan huonompi aika, sillä ihmiset ostelee silloin enemmän tavaraa uutena lahjaksi.

Mutta eilen kävin kirpparilla kiertelemässä, ja kyllä siellä asiakkaita löytyi. Mulla oli lapset mukana, saivat ostaa itselleen jotain pientä, itse ostin muutaman kirjan ja videoita, joita katselen sitten esikoiseni kanssa n. joka toinen viikko äidin ja lapsen yhteisenä leffailtana.

Otin just pöydän neljäks viikoks ja kahden ekan päivän aikana ainakin oli menny tosi hyvin tavaraa kaupaks, myynnissä mulla talvivaatetta, kenkiä ja ihna perus sisävaatetta. Jos hinnat on kohdallaan ni kyllä täällpäin ainakin tavara menee kaupaks hyvin

Alkuperäinen kirjoittaja :
Otin just pöydän neljäks viikoks ja kahden ekan päivän aikana ainakin oli menny tosi hyvin tavaraa kaupaks, myynnissä mulla talvivaatetta, kenkiä ja ihna perus sisävaatetta. Jos hinnat on kohdallaan ni kyllä täällpäin ainakin tavara menee kaupaks hyvin

Kiva kuulla! Tuota en kyllä ollut osannut ajatellakaan, että ihmiset ei taudin pelossa sinne tulis, mutta voihan sekin osan kohdalla olla totta :|

Mulla oli ajatuksena kyllä hinnoitella edullisesti, kirpparihenkeen. Toisaalta olen joskus ihmetellyt pöytiä, joissa myydään kaikkea esim. 0,10 hintaan (eikä mitään kalliimpaa) koska itse en jaksaisi tuolla hinnalla nähdä sitä hinnoittelun ja paikan pitämisen vaivaa, vaan lahjoittaisin suosiolla aivan ilmaiseksi jollekin tarvitsevalle isompana pakettina. Nyt mietin sellaista 0,50 - 1 euro, ja vaatteet on kaikki ehjiä+tahrattomia.

Alkuperäinen kirjoittaja hansukas:
eikai siel kirpparil rahaa saa kamalasti tehtyä....mutta luin kyllä lehdestä just et kirppiksil on nyt kovasti kävijöitä, niinkun varmaan taloudellisesta tilanteesta johtuen onkin joten sinne vaan mun puolesta...

Ajatus ei ollut tehdä mitenkään kamalasti rahaa, vaan vähäsen =) Että sais noille lapsille vaikka sieltä kirpparilta jotain pientä lahjaksi. Tosin, pakko kommentoida että olen saanut joskus aikaisempina kertoina esim. 200 euroa, mikä on minusta kyllä iso raha. Sillon on vaan ollut paljon enemmän myytävää kuin nyt ja kesäaika, joka varmaan on vilkkaampi kirppareilla?

Itse olen tehnyt viime viikkoina valtavan hyviä löytöjä kirppareilta, kun ei siellä käy ketään. Olen ostanut tytölleni pilkkahintaan 4 kassia vaatteita! Pysykää vaan kotona, sikatautikammoiset!!

Alkuperäinen kirjoittaja kokemusta on:
menisi muuten , mutta kyllähän sen huomaa että tää hysteria on vienyt kirppareilta asiakkaat kun ihmiset ei uskalla siellä enää liikkua kun pelkäävät että saavat pöpöja kun sen sadat kädet niitä tavaroita käsissään pyörittelee.

kannattaa ehkä ottaa paikka sitten kun tämä hysteria on ohi

Peesi, eli ajankohta oikein hyvä, ei siinä mitään, mutta toi sika kyllä pelottaa monia. Eli odota muutama viikko tai sen verran että sielläpäin pahin tautikeskus on ohi ja vie sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja Aksukkainen:
Alkuperäinen kirjoittaja hansukas:

Ajatus ei ollut tehdä mitenkään kamalasti rahaa, vaan vähäsen =) Että sais noille lapsille vaikka sieltä kirpparilta jotain pientä lahjaksi. Tosin, pakko kommentoida että olen saanut joskus aikaisempina kertoina esim. 200 euroa, mikä on minusta kyllä iso raha. Sillon on vaan ollut paljon enemmän myytävää kuin nyt ja kesäaika, joka varmaan on vilkkaampi kirppareilla?

Mun mielestä kesällä hiljaisempaa.
Paras tienisti minkä olen saanut on ollut kahdessa päivässä kahdesta pöydästä 940e. Mutta olin itse myymässä eikä ollut mikään itsepalvelukirppis. Ja ajankohta oli jotain tätä mitä nyt...

Alkuperäinen kirjoittaja marjut:
Itse olen tehnyt viime viikkoina valtavan hyviä löytöjä kirppareilta, kun ei siellä käy ketään. Olen ostanut tytölleni pilkkahintaan 4 kassia vaatteita! Pysykää vaan kotona, sikatautikammoiset!!

:laugh:

Niin ehkä sinne aina joku eksyy...

Asutaan pk-seudulla, että täällähän tauti ei vielä mitenkään pahimmillaan ole eli saiskohan sitä pitkäänkin odottaa, että kammoiset uskaltaa taas liikkeelle...

Alkuperäinen kirjoittaja Aksukkainen:
Alkuperäinen kirjoittaja marjut:

:laugh:

Niin ehkä sinne aina joku eksyy...

Asutaan pk-seudulla, että täällähän tauti ei vielä mitenkään pahimmillaan ole eli saiskohan sitä pitkäänkin odottaa, että kammoiset uskaltaa taas liikkeelle...

Mellukirppikellä menee aina!!!!

Yhteistyössä