Meneekö/menikö tämä nyt kesken?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nelliT
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nelliT

Vieras
Raskausviikkoja 5+2 ja parin viime päivän aikana tullut vähän ruskeaa vuotoa. Koko eilisen päivän mahaan myös sattui järkyttävän paljon, ihan itkua väänsin ja paikoillani makasin. Yön aikana mahakipua ei ollut. Päivällä kaupungilla käveltyäni mahaan alkoi taas sattua, mutta nyt pystyn kuitenkin toimimaan. Kipu siis tulee takaisin jos teen jotain rasittavaa. Ainiin, ja viisi päivää sitten oli samanlainen kipukohtaus, joka kesti päivän ja loppui sen jälkeen (silloin mitään vuotoa ei ollut).

Osaako joku sanoa, onko keskenmenokipu yhtäjaksoista vai voiko se mennä välillä pois ja tulla taas takaisin? Vai onkohan tämä jotain muuta? Tulehdus?

Vuoto on edelleen _hyvin_ vähäistä ja ruskeaa.

Kiitos, jos joku ehtii kokemuksiaan/mielipiteitään laittaa. Tiedän tietenkin, että keskenmenoilla ei varmastikaan ole mitään tiettyä kaavaa, joten eihän tässä mitään varmaksi pysty sanomaan.

Tuo voi olla, mutta voi olla että ei.

Mulla ei tullut kovin kovia kipuja km:sta. Olin viikolla 7. Jotenkin aavistelin raskauden loppuneen pe-iltana, ja lauantai aamupäivänä huomasin vuotavani verta, ihan kirkasta ja punaista. Sen enempää en yksityiskohtiin mene, mutta ei siis ollut mitään kovia kipuja, vähän menkkamaista jomotusta vaan.

Mulla oli tuollaista menkkakipua ja vähäistä ruskehtavaa vuotoa kun aloin odottamaan esikoista. Luulin kans että kesken menee, mutta toisin kävi. Kakkosen kohdalla mulla oli ihan hirveitä kipuja, ihan kaksin kerroin sain olla, ei vuotoa eikä mennyt sekään kesken vaikka sitä epäilin. Toivottavasti sulla kaikki menee hyvin!!

Jos tulee todella paljon vuotoa (siteet eivät riitä) tai järkyttäviä kipuja, kannattaa käydä lääkärissä. Kivut voivat johtua kohdunulkoisesta raskaudesta (voi munanjohtimet esim. repeytyä ja vuoto menee vatsaonteloon). Mitään varmaa ei noiden oireiden perusteella voi sanoa, voi olla että meni kesken tai sitten ei...

:attn: Onko eka raskaus? Just oli kaverin kanssa juttua, että seuraavissa raskauksissa voi tulla aika hulppeat kohdun kasvukivut... Mikään ei ole varmaa ennenkuin vuoto alkaa runsastumaan toden teolla.

*muoks* en lukenut loppuun... :ashamed:

:hug: :'(

Yhteistyössä