Meneekö muilla lomat/viikonloput näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .................
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.................

Vieras
Äiti on lomalla: Lasten kanssa 24/7, iskä häipyy töitten jälkeen omiin harrastuksiinsa, tulee kotiin kebabin kanssa ja valittaa kun kotona on sotkuista ja jääkaapissa ei ole mitään mieleistä syötävää. Kieltäytyy tekemästä kotitöitä, koska on niin väsynyt työpäivän jälkeen.

Iskä lomalla: Nukkuu puolille päivin perheen kuopuksen kanssa, isompi lapsi palloilee monta tuntia yksikseen kun ei uskalla herättää iskää. Aamuvuorosta tullutta äitiä tervehtii nälkäiset lapset ja ärtynyt mies, joka häipyy samalla ovenavauksella. Alkuillasta äiti saa kiristettyä omaa aikaa sen verran, että saa kotitöitä tehtyä ja ehkä käytyä lenkilläkin. Iskä lähtee lasten kanssa mummolaan, ja tulomatkalla pienimmäinen nukahtaa. Illalla umpiväsynyt äiti nukuttaa sitä vielä puolilta öin herätäkseen taas aamuviideltä töihin. Iskä ei osallistu, koska on lomalla ja lähtee ABC:lle kahville poikien kanssa.

Molemmat vanhemmat lomalla: Iskä nukkuu puolille päivin, äiti herää ajoissa lasten kanssa aamupalalle ja ulkoilemaan, laittaa ruokaa ja ulkoilee taas. Iskä herää kun herää, ja lähtee omien juttujensa pariin. Äiti joutuu perumaan hammaslääkärinsä, koska iskä on poikien kanssa kalassa ja isovanhemmat reissussa.
Äiti haluaa omaa aikaa, mutta toiset isovanhemmat toteavat, että hoida itse lapsesi, kun kerran olet lomalla.
Lomamatkan kohteesta ei päästä sopuun, joten lähdetään tivoliin. Vettä sataa ja kaikkia v*tuttaa.

Meillä näin;

Nyt ollaan oltu kun olen kotona/ollaan varmaan tulevinakin vuosina nyt kun palaan töihin samaan aikaan lomalla.
Äiti herää yleensä lapsen kanssa aamulla,isä liittyy seuraan 9 aikoihin. Leikitään hetki yhdessä sisällä ja sitten lähdetään ulkoilemaan.
Tullaan lounaalle,lapsi menee päikkäreille,eli vanhemmille omaa aikaa omiin juttuihin. Lapsi herää,syö välipalaa. Sen jälkeen leikitään hetki sisällä tai lähdetään ulos,säästä riippuen.
Välillä syödään päivällistä yhdessä ja illalla lähdetään vielä vaikkapa pyöräilemään yhdessä jos kiva ilma.

Illalla kun lapsi menee nukkumaan hoidetaan ensin yhdessä kotihommat,tiskaukset,lelun siivoamiset ym ja sen jälkeen molemmilla on omaa aikaa/yhteistä aikaa ihan fiiliksen mukaan.

Pari kertaa viikossa myös äiti saa nukkua pitkään ja iskä herää lapsen kanssa.

Tiedän,olen aika onnekas kun meillä näin. Mutta et ole ainoa kun omaa lähipiiriä kuuntelee. Mutta oikeesti,tasapuolisestihan sen pitäisi mennä.

:D No ei helvetissä tulis onnistuun.

Minä oon hoitovapaalla ja kun mies oli nyt kesälomalla 2viikkoa heräs melkein joka aamu tytön kans esim klo 8,minä levähtelin vielä/pötköttelin sängyssä.

Teki monena aamuna aamiaisen jonka jälkeen leikki tytön kans/lähti käymään puistossa että saan rauhassa siivota.
Auttoi kotitöissä enemmän kun töissä ollessaan.
Käytiin miehen ja tytön kans parin päivän lomareissu.
Kävi parina iltana kavereitten kans olusilla.
Grillailtiin ja vietettiin tytön ja miehen kans laatuaikaa.

Ja toki oli välillä omissa harrastuksissa eli kävi lenkillä ja salilla.

Oikeasti. En tunne yhtään tuollaista miestä. Tai tunsin kun olin pikkasen päälle 20 ja kahdella kaverilla oli tuollaiset teinimiehet lastensa isinä... kumma juttu, kummatkin ovat jo eronneet ja löytäneet uudet miehet. Sellaiset aikuiset miehet jotka ottavat osaa perheen juttuihin. Kasvattavat lapsia ja ottavat vastuun lapsista, perheestä, kodista ja koko perheen hyvinvoinnista.

No ei. Nyt mies lomilla ja minä yhä kotiäitinä kuopukselle. Tällä hetkellä mies keskimmäisen lapsen kanssa pyöräreissulla ja uimassa, itse nukutan kuopusta päikkäreille ja esikoinen touhuilee omiaan. Mies olisi ottanut esikoisenkin mukaan mutta pyysin jättämään kotiin koska pidän noiden kahden kanssa uimista jo vaarallisena.

Äiti on lomalla: Lasten kanssa 24/7, iskä häipyy töitten jälkeen omiin harrastuksiinsa, tulee kotiin kebabin kanssa ja valittaa kun kotona on sotkuista ja jääkaapissa ei ole mitään mieleistä syötävää. Kieltäytyy tekemästä kotitöitä, koska on niin väsynyt työpäivän jälkeen.

Iskä lomalla: Nukkuu puolille päivin perheen kuopuksen kanssa, isompi lapsi palloilee monta tuntia yksikseen kun ei uskalla herättää iskää. Aamuvuorosta tullutta äitiä tervehtii nälkäiset lapset ja ärtynyt mies, joka häipyy samalla ovenavauksella. Alkuillasta äiti saa kiristettyä omaa aikaa sen verran, että saa kotitöitä tehtyä ja ehkä käytyä lenkilläkin. Iskä lähtee lasten kanssa mummolaan, ja tulomatkalla pienimmäinen nukahtaa. Illalla umpiväsynyt äiti nukuttaa sitä vielä puolilta öin herätäkseen taas aamuviideltä töihin. Iskä ei osallistu, koska on lomalla ja lähtee ABC:lle kahville poikien kanssa.

Molemmat vanhemmat lomalla: Iskä nukkuu puolille päivin, äiti herää ajoissa lasten kanssa aamupalalle ja ulkoilemaan, laittaa ruokaa ja ulkoilee taas. Iskä herää kun herää, ja lähtee omien juttujensa pariin. Äiti joutuu perumaan hammaslääkärinsä, koska iskä on poikien kanssa kalassa ja isovanhemmat reissussa.
Äiti haluaa omaa aikaa, mutta toiset isovanhemmat toteavat, että hoida itse lapsesi, kun kerran olet lomalla.
Lomamatkan kohteesta ei päästä sopuun, joten lähdetään tivoliin. Vettä sataa ja kaikkia v*tuttaa.

Arvaatko ap miksi miehet menevät naimisiin?

Miksi joku nainen suostuu tuollaiseen? En ymmärrä. *puistelee päätä*

puutun nyt sivusta keskusteluun... kun tasan ei käy onnenlahjat eikä aina muutkaan. mies voi olla niin vahvatahtoinen että siinä on naisen turha mitään vikistä. eroaminen ei aina ole niin yksinkertaista.

nimim. toivottavasti joskus voimaannun niin paljon että jaksan ja uskallan riuhtaista tästä itseni irti.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26781811:
Ei todellakaan mene.

terv. nimim. mies ja lapset nytkin mökillä, minä löhöilemässä kotona.

Teillähän menee just niinku aapeella, teillä vain se laiskempi puolisko on äiti-ihminen.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26781893:
No totta! Tämä viikonloppu menee nyt juurikin niin. :D

Äiti-ihminen...

Hyvä kun hokasit.

Ai sori, unohdin "äiti-ihmisen" ärsyttävän sinua suunnattomasti. ;)

Mites loma meni, vai onkos sitä vielä jäljelläkin?

[QUOTE="niin";26781879]puutun nyt sivusta keskusteluun... kun tasan ei käy onnenlahjat eikä aina muutkaan. mies voi olla niin vahvatahtoinen että siinä on naisen turha mitään vikistä. eroaminen ei aina ole niin yksinkertaista.

nimim. toivottavasti joskus voimaannun niin paljon että jaksan ja uskallan riuhtaista tästä itseni irti.[/QUOTE]

Noin sen täytyy olla. Osanottoni alistetuille vaimoille!

Itse olen äippälomalla, ja mies on jo lomansa lusinut.. Meillä meni lomailut kutakuinki näin: Mies lomansa aikana pari vkl festareilla ja mökillä, sitten olikin vuorossa se kunnon loma, eli noin viikon kestävä ulkomaanreissu jätkien kanssa. Ja tämän kaiken ajan itse olin kotona. Juhannus ainut, jonka vietimme yhdessä, muualla kuin kotona. Ja täytyy myöntää, loman kulku kaivertaa mieltä vieläkin. Ja näin loppuun, olenhan mä miehen mielestä koko ajan LOMALLA!

[QUOTE="vieras";26782784]Itse olen äippälomalla, ja mies on jo lomansa lusinut.. Meillä meni lomailut kutakuinki näin: Mies lomansa aikana pari vkl festareilla ja mökillä, sitten olikin vuorossa se kunnon loma, eli noin viikon kestävä ulkomaanreissu jätkien kanssa. Ja tämän kaiken ajan itse olin kotona. Juhannus ainut, jonka vietimme yhdessä, muualla kuin kotona. Ja täytyy myöntää, loman kulku kaivertaa mieltä vieläkin. Ja näin loppuun, olenhan mä miehen mielestä koko ajan LOMALLA![/QUOTE]

No ei hitto :O Saakin kaivertaa vielä mieltä. Ota ja lähde sinäkin jonakin viikonloppuna kavereittesi kanssa jonnekkin mökkeileen/kaupunkilomalle hotelliin! :) Saa isikin kokea sitä sun lomailua ;)

mä en jaksa käsittää, miks jotku akat antaa miestensä kohdella itteään noin, en sitte millään! onko se jotenki geeneissä tollanen tyhmyys, vai pitääkö ottaa ihan erikseen tunteja???

mä en jaksa käsittää, miks jotku akat antaa miestensä kohdella itteään noin, en sitte millään! onko se jotenki geeneissä tollanen tyhmyys, vai pitääkö ottaa ihan erikseen tunteja???

Geeneissä tai ei. Homma toimii kuitenki siihen asti kun itse joustat. Kolmas lapsi tulossa, joten ei millään jaksaisi minkäänlaista erohässäkkää. Ja rakkaushan on sokeaa, tai oli ainakin silloin alussa. Äidit jotka pistävät lapsensa tarhaan todella nuorena, ja aloittaa uransa kehittämisensä heti kun vaan voi, on yleensä niitä jotka kauhistelee, että miksi annat itseäs kohdella noin. Kotona ollessa sitä tulee jotenkin välinpitämättömäksi. Ajattelee, että helpommalla pääsen kun annan vain asian olla.

[QUOTE="jenni";26782795]No ei hitto :O Saakin kaivertaa vielä mieltä. Ota ja lähde sinäkin jonakin viikonloppuna kavereittesi kanssa jonnekkin mökkeileen/kaupunkilomalle hotelliin! :) Saa isikin kokea sitä sun lomailua ;)[/QUOTE]

Ehkäpä vielä otan ja lähden. Isien kun pitää oppia kaikki kantapään kautta. :D Ja silloinkaan oppiminen ei ole taattu.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26781811:
Ei todellakaan mene.

terv. nimim. mies ja lapset nytkin mökillä, minä löhöilemässä kotona.

Ei mene meilläkään.

terv. se, joka huomenna häätää miehen ja lapset isovaarille ja jää itse loikoomaan kotiin.

Yhteistyössä