Meneekö tämä nyt kesken.. mitäs pitäisi tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maomao
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

maomao

Aktiivinen jäsen
23.05.2010
4 535
12
38
5+6, vaaleanpunaista/veristä vuotoa tulee hieman.. ihan vähän pikkareissa ja pyyhkiessä. En osaa sanoa onko kipuja, aamukahvista tulee aina vähän maha kipeäksi ja mulla on hyvä kipukynnys, en tunne kipua samalla tavalla kuin muut ihmiset. Mitä minun pitäisi tehdä? Ei ole aiempaa kokemusta keskenmenosta. Jos menee kesken, pitääkö käydä jossain/soittaa johonkin?

Ei välttämättä, jos sitä alkaa tulee ihan tulvimalla niin sit voipi olla et kesken meni.. :hug: Pieni vuotohan voi olla ihan normaalia.. :)

Mulle th sano et soita lääkäri, soitin ja kävin, en kyllä ymmärrä miksi piti käydä kun ei siellä mitään tehty..

kannattaa seurata hetki tilannetta ja jos vuoto yltyy niin soitella lääkäriin aikaa, että tarkistavat tilanteen. mulla tässä raskaudessa alussa alkoi heti vuotamaan vähäsen verta jos rasitti itseään (esim. kerros portaita ja johan vuosi). rv 8+ löytyikin sitten kohdusta verenpurkauma.

No mulla tuli koko alkuraskauden vuotoja ja oli normaalia. Mulla alkoi kahvista krampata ja supistaa ja jouduin jättämään koko kahvin pois :( luin vielä että kahvi tuplaa keskenmenoriskin. Ei varmaan läheskään kaikilla vaikuta, mut mulla näin.

Ei tuossa auta muu kuin odotella ja käydä alkuraskauden ultrassa tarkistamassa tilanne. Vasta kun viikkoja on 6+, sinne voi mennä. Yksityiselle varmaan joudut mennä.

Pienestä vuodosta ei vielä tiedä, mistä johtuu- Ei siis välttämättä ole keskenmeno. Jos menee alkuviikoilla kesken, ei tarvitse käydä lääkärissä. Toivottavasti kuitenkin kaikki on hyvin.

Kiitos vastauksistanne. Ei kai tässä muuta kuin epätietoisuus.. ei varmaan ultrassa näy mitään vielä näillä viikoilla eikä sekään kerro mitään. Nyt ei vuoda, pari kertaa tuossa aamulla tuli jotain.

Kiitos vastauksistanne. Ei kai tässä muuta kuin epätietoisuus.. ei varmaan ultrassa näy mitään vielä näillä viikoilla eikä sekään kerro mitään. Nyt ei vuoda, pari kertaa tuossa aamulla tuli jotain.

6+ ottavat jo yksityisellä alkuraskauden ultraan, sinuna varaisin ajan..

Toivottavasti vuotoa ei sen suuremmin tulekkaan ja tuo tiputtelu on harmitonta! :) :hug:

mulla ihan samaa oli joskus noilla viikoilla tuli vaaleenpunasta vuotoa pyyhkiessä, sitä tuli kahtena aamuna ja sitten ei enää mitään. neuvolaan kun soitin niin sanoi että on yleensä normaalia. mutta joissain tapauksissa ei. mä olin ihan huolesta sekasin ja stressasin ihan älyttömästi, mutta sitten päätin että en voi asialle mitään jos kesken menee. nyt olen viikolla 10+6 ja ainakaan mitään vuotoja ei ole enää tullut. ens viikolla ultra ja sielä näkee mikä on tilanne. jos sulla on varaa mee yksityiselle ultraan niin saat ainakin tietää sen hetkisen tilanteen, toki sekään ei takaa sitä etteikö myöhemmin jotain kävis. mutta toivotaan että kaikki on hyvin, tsemppiä!:)

Maira: ajattelin vielä katsella tämän päivän ja sitten huomenna tarvittaessa soitella aikaa ultraan, ihan vain siksi että tietäisin mitä siellä näkyy.

nuunuu: Toivottavasti sulla on kaikki hyvin ultrassa, kuulostaa ainakin hyvältä! :)

Alkuraskauden keskenmenot ovat kuitenkin aika yleisiä, joten pitää ajatella luonnonvalintana jos niin käy. Kipuja ei taida olla vieläkään.

Mulla tuli vuotoa kolme kertaa. Ensimmäisellä kerralla punaista, jäi lähinnä paperiin, mutta vähän myös alushousuihin. Ei kipuja tai muutakaan, taisi olla suunnilleen rv5. Sitten tuli viikon ja kahden päästä siitä vähän rusehtavaa vuotoa. Sitten ultrattiin ja kaikki oli hyvin ja vuodolle ei löytynyt mitään syytä. Nyt menossa 21+6.

Toivotaan, että kaikki hyvin! :)

Mulla tuli molemmista raskauksisya vuotoa. Toisesta myös tuli myöhemmin vahvaa klönttimäistä, josta luulin, että on km menossa (viikkoja oli jo about 15). Mutta niin kuitenkin molemmat raskaudet meni loppuun saakka.

Kaikista verenvuodoista olen saanut kunnalta tarkistusultran, että onko km vai onko kaikki ok.

Kiitän ja vuodatan vielä tänne vähän.. mies lähti rakentamaan kaverin kanssa ja olen yksin vielä hereillä, ei oikein pysty ajattelemaan mitään muuta kuin tuota vuotoa. Hyvin vähän tulee edelleen. Mulla on kuulemma helposti vuotava kohdunsuu, joskus tulee seksin jälkeenkin vuotoa, ehkä johtuu siitä, mulla on ajoittain sellainen tunne että kaikki ei kuitenkaan ole ihan hyvin. Kipuja ei tunnu vieläkään.

Taidan aamulla soitella neuvolaan, jospa siellä osaisivat sanoa jotain. Lyhyemmän kierron mukaan ois nyt 6+5, pidemmän mukaan tietysti vähemmän. Oi kun pieni jaksais sinnitellä :heart:

Vaikea sanoa..itselläni takana 4 raskautta, 1 keskenmeno ja 3 lasta. Ensimmäisessä raskaudessa vuodin aika paljonkin alkuaikana n.12 viikolle asti, jopa niin paljon että jouduin pitää jatkuvasti sidettä. (oli kyllä enemmänkin sellaista ruskeanpunaista eli ei ihan kirkasta verta) Tuon keskenmenon aikana oli alkuun sellaista vaaleanpunertavaa muutaman päivän kunnes sitten yksi yö heräsin kunnon tulvahdukseen jossa oli mukana todella isoja hyytymiä (puolikkaan kananmunan kokoisia) ja se oli sitten selvä homma.

Tuommoinen voi olla ihan normaaliakin.

Mutta, jos veriryhmä on rh-negatiivinen, tarvitsee käydä lääkärissä, sillä tällöin pitää saada vasta-ainesuojauspiikki.

Soitin neuvolaan ja sain ultra-ajan kahden viikon päähän.. ei kai auta kuin odotella, ei taida olla hyötyä edes käydä yksityisellä ultrassa vielä näillä viikoilla (lienee nyt 6+ jotain, riippuu kierrosta).

Soitin neuvolaan ja sain ultra-ajan kahden viikon päähän.. ei kai auta kuin odotella, ei taida olla hyötyä edes käydä yksityisellä ultrassa vielä näillä viikoilla (lienee nyt 6+ jotain, riippuu kierrosta).

Kyllä minulla näkyi noilla viikoilla sydämmen syke.
Minulla siis luulttin et raskaus pidemmällä (rv 11),mutta todellisuudessa oltiin menossa vasta rv 5-6. syke kuitenkin löydettiin.
Itsellä myös vuoteli pari kertaa samaisessa raskaudessa. Ensin vuoteli rv 6-7 paikkeilla pari päivää ja toisen kerran sitten rv 14 paikkeilla viikon verran.

Mä jankutan, mutta kyllä 6+ näkyy jo ultrassa jotain... :) Meillä täällä on nimenomaan yksityisellä raja se että pitää olla 6+ viikkoja..
Jos sulla on kerta taipumusta vuotoon, niin tuskin siellä sitten mitään vialla on...

Tsemppiä kovasti! :) :hug:

Mulla oli tässä raskaudessa pientä vuotoa kolmen viikon ajan rv6 eteenpäin. Syytä ei löytynyt, nyt kuitenkin kaikki hyvin menossa on rv 19. On myös kaksi keskenmenoa takana ja en osaa sanoa eroa niiden vuodoissa tämän raskauden aikaiseen vuotoon. Tottakai keskenmenoissa sitten oli rankka vuoto muutamien päivien pikkuvuodon jälkeen, mutta alussa muutaman päivän vuoto oli pientä. Tässä raskaudessa se ei vain koventunut ollenkaan. Toivotaan parasta sinun kohdallesi! Minua kehotettiin välttämään vuodon aikana saunaa, yhdyntää ja eritryisen raskasta liikuntaa.

Yhteistyössä