Meneeköhän keittiönkaapit vaihtoon kosteuden takia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
Huomasin, että keittiössä on roskiskaapissa kosteus turvottanut jonkun verran kaapin sivua ja pohjaa, samoin jääkaapin vieressä oleva ruokaappi on imenyt kosteutta n,10cm korkeuteen kun jääkaapista on ilmeisesti valunut vettä. Vähän epäilen, että siitä kohti on myös laminaattiin päässyt kosteutta, ihmettelen jos ei ole.

Mies vähätteli noita, oli sitä mieltä, ettei se mitään haittaa vaan on ihan normaalia, ei kuulema tarvitse mitään tehdä. Onko muka näin?
Mä taas olen sitä mieltä, ettei niitä noin voi jättää, kun alkaa muuten homehtumaan. Pitäis vaan saada mieskin uskomaan.

Onko ko. paikat kuivaneet, vai ovatko koko ajan kosteina? Jos pysyvät kosteina, niin silloin on homehtumisen vaara, mutta jos ovat kuivia, niin miten se home kuivassa materiaalissa kasvaisi? :)

Itse varmistaisin kyllä että mistä vesi on tullut. Ja tarkistaisin, että lattiapinnoitteen alus on kuiva...siellähän muhii kiva pommi jos sopivasti on sattunut. Kaappien uskon kyllä kuivuvan jos tuuletus toimii, mutta eihän ne nyt kovin kivan näköisiä ole pullistuneena.

Yhteistyössä