L
Lellivauvan arka äiti
Vieras
Olen ollut onnellisesti nyt 2 v. 1kk tyttöseni kanssa kotona ja ensi syksyksi hain taaperolleni hoitopaikkaa. Hain paikkaa ensisijaisesti ryhmäperhepäiväkodista, mutta sinne on tosi vaikeaa saada lapsi hoitoon, koska alueella on paljon lapsia suhteessa hoitopaikkoihin. Varmaan suureen päiväkotiin ohjataan. Tähän saakka olen nukkunut yöni onnellisena ja huolettomana. Nyt olen lukenut professoreiden ajatuksia lapsen päivähoidosta ja stressitasoni on noussut niin, etten saa enää yöllä nukutuksi. Olen viemässä 2,5 v. taaperoa päiväkotiin ja pilaan lapseni aivojen kehityksen loppuiäksi!!! Mitä olen oikein tekemässä, tuhoan lapseni kehityksen!!! Pitäisiko sitten kysellä yksityistä perhepäivähoitajaa, jos päiväkoti on niin huono vaihtoehto??? Professoireiden ajatuksen mukaan suurin osa suomalaislapsista on sitten pilattuja...Meidän muru on ainoa lapsi ja valitettavasti sisaruksia ei saa oman terveyteni ja ikäni vuoksi. Erityisen surkeaksi mieleni tulee, kun tämä ainoa lapseni on minulle niin kovin rakas ja haluaisin olla hänelle mahdollisimman hyvä vanhempi. Taloudellisesti pystyisin kituuttamaan vielä syksyn kotosalla, kunnes neiti olisi sen maagisen 3 v. Onko sitten huonompi vaihtoehto kituutella kotona, kunnes lapsi on 3 v. ja sitten heittää hänet heti isojen ryhmään kotona lellittelyn jälkeen, jossa meidän paikkakunnalla on 7 lasta/hoitaja ja ryhmä varmasti täynnä. Kun lapsi sitten aloittaisi suuressa isojen ryhmässä, on paras rakätautiaika helmi-maaliskuussa, joten sitten pääsisi heti sairastelemaan. Antakaa rehellistä palautetta, kestän sen kyllä, kun olen jo asiaa vatvonut....