Meni päivä kyllä tänään täysin pipariksi, minä onneton....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "onneton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"onneton"

Vieras
unohdin automaattikortin tunnusluvun ja en saanutkaan rahaa nostettua. Aikani kun kokeilin eri tunnusluvuilla, niin kone imaisi kortin sisäänsä. Kone käski ottamaan yhteyttä kortin myöntäjään. Koko matkan kotiin kelasin ja mietin tunnuslukua, mutta ei se vain enää mieleen palaudu. Huomenna on mentävä sitten pankkiin ja pyydettävä uusi kortti uusine tunnuksineen. Ei tässä muukaan auta. Onhan rahaa saatava päivittäisiin menoihin. Enkä kyllä välittäisi siitäkään, että joutuisi rahaa pankista hakemaan. Helpompi olisi rahaa nostaa automaatista.

Muutenkin tuntuu, että muisti alkaa mennä alaspäin kuin lehmän häntä. Tuntuu, että tätä ongelmaa on ollut jo useamman vuoden ajan. Ja minulla kun on ikää vasta 31v. Ei passaisi vielä moneen moneen vuoteen dementian iskeä. Mutta siltä välillä kyllä niin vahvasti tuntuu, että ei tässä kohta enää mikään auta, kun muistihäiriöt vain pahenevat. Mitenhän kauan edes pystyn työn tekoa jatkamaan?

Juu, mutta kun viime viikonloppuna töissäkin jo tuli muutama pieni virhe. Niin eipä kuule enää kohta minua naurata, pikemminkin itkettää. Kohta ne töissäkin jo huomaavat, että onko minulla kaikki kohdallaan? ( Tänäänkin minulla kävi kauppakeskuksessa niin, että kun en kuitenkaan loppujen lopuksi muistanut tunnuslukua ja kun korttikin meni, meinasi iskeä kunnon paniikkikohtaus. Henkeä ahdisti - hyvä kun ei alkanut lopulta pyörryttämään. Ahdisti ja pakko oli lopulta mennä ulos. Oli niin paha olla. Onneksi raikas ilma virkisti ja paransi olotilaa. )

Voisin kuvitella, että koska olet huolestunut asiasta ja ehkä jännität tiettyjä tilanteita, voit jo sen jännityksen takia unohtaa esim. kortin tunnusluvun. Itse olen huomannut että lapsen saamisen myötä mulla ei meinaa tietyt asiat pysyä millään päässä, jotkut luvut esim. Tsemppiä sinulle!

Sulla on niin rauhallinen ote elämään, että kyllä sä pärjäät. On aivan luonnollista, että joskus unohtaa tuollaisia asioita. On automaattisesti tottunut näppäilemään tunnuksen ja joskus se sitten vaan katoaa muistista.

Yhteistyössä