Meniköhän tämä luomien poisto nyt ihan päin helvettiä? Kellään kokemusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitäs nyt sitten
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitäs nyt sitten

Vieras
Multa poistettiin kolme luomea päästä hiusten seasta noin 3,5 viikkoa sitten. Pää oli todella kipeä sen jälkeen!! IHmettelin suuresti sitä kipua ja kiristystä mutta kipulääkkeitten avulla koitin pärjätä. Tikkien poistossa josta nyt aikaa kohta 2 viikkoa sanoi hoitaja että "ei ihme että on pää ollu kipee kun lääkäri on ommellu hiukset sinne lankojen väliin." Auts! Sanoi että sinne on tullu märkää niiden hiusten takia ja ihmetteli miksei ole lääkäri hiuksia ajanut pois. Hoitaja kertoi että niissä on nyt rupi ja ne lähtee suihkuttelemalla pois. Nyt on kulunut tosiaan kohta 2 viikkoa tikkien poistosta ja olen ihmetelly miksi ne ruvet ei lähe ja aina varovasti kokeillut niitä (en enemmälti repinyt). Olen epäillyt että onkohan niissä jotain outoa koska ne ruvet on sellaset paksut, ihan kuin ois kuivunutta verta kokkareina. Tänään sitten taas kokeililn niitä ja yksi lähti sitten pois, se tuntui tahmealta ja kun katsoin sitä rupea, siinä oli märkää ja hiukset tietty lähti kans. Päähän jäi KOLO! Kaksi muuta rupea on paikoillaan. Kolo on siisti eikä vuoda mitenkään, kuulema näyttää siltä että siin ois iho. Siis mitä helv...ä!!!?? Ei kai mitään koloa pitäisi jäädä, eikä varsinkaan olla mitään märkää?? Ottaa päähän Niin paljon.. Onko kellään kokemusta tälläsestä? Mun täytyy varman soitella sinne lääkäriasemalla ja kysyä onko tämä normaalia. Harmittaa, koska maksoin yksityiselle n.140e sen takia että varmasti sais hyvää hoitoa ja nyt mulle luultavasti jää päähän kolme isoa koloa ja kaljua kohtaa :(

No minulla ei mennyt myöskään mitenkään parhaan kaavan mukaan. Kyljestä poistettiin luomi. Puudutus ei ensin purrut kunnolla vaan jouduttiin puudutusta lisäämään. Sitten oli pyörtyä toimenpiteen jälkeen. Tikit alkoivat sitten mätiä, varmaan sain siihen jonkin lääkekuurin ja kyljessä on kunnon arpi, jokaisen tikin juuresta on sellaiset pienet kohollaan olevat arpipaukamat ja keskellä leveä viiltoarpi. Nykyään ne on sentään vaaleat, monta vuotta hehkuivat punertavina.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No minulla ei mennyt myöskään mitenkään parhaan kaavan mukaan. Kyljestä poistettiin luomi. Puudutus ei ensin purrut kunnolla vaan jouduttiin puudutusta lisäämään. Sitten oli pyörtyä toimenpiteen jälkeen. Tikit alkoivat sitten mätiä, varmaan sain siihen jonkin lääkekuurin ja kyljessä on kunnon arpi, jokaisen tikin juuresta on sellaiset pienet kohollaan olevat arpipaukamat ja keskellä leveä viiltoarpi. Nykyään ne on sentään vaaleat, monta vuotta hehkuivat punertavina.

mulla myös sellaiset pisteet jotka on koholla :( mahasta poistettiin, pieni vaaleanruskea kohoumapiste on myös, tainnut jäädä luomea siihen vähän

Miten tikeistä jää noin kamalat arvet???

minulla poistettu tk:ssa useampi luomi. yksi myös päästä. lääkäri ajeli sen pienen kohdan hiuksista, missä luomi oli, ja hiukset siis kasvaneet normaalisti entisen luomen paikalle. niskassa ja selässä on pienet jäljet leikkauksista, joita tosin ei muut huomaa kuin minä itse.

Mulla on luomien poistosta oikein reippaasti kokemusta, ihostani johtuen multa on poistettu pitkälti yli kymmenen luomea. Mun mielestä tuo ei ole normaalia, multa on myös poistettu 2 luomea hiusten alta ja ihan siististi hoitui koko homma. Lääkäri ajeli hiukset ympäriltä ja kalju kohta kasvoi sitten umpeen. Luomet oli kyllä aika pienet, mutta hankalat kun ikävästi kohollaan.

Suosittelen menemään lääkäriin ja kysymään niiden mielipidettä. Kai jollain antibioottikuurilla voisi saada tulehduksen sieltä kuriin (märkää=tulehdus), ja jäisi ehkä siistimmät arvet.

Toivottavasti saat asiaan apua!

Nyt on tuosta luomien poistosta kulunut yli 2kk ja edelleen yksi niistä oireili, ei ollut parantunut ja kävin lääkärissä. Sain antibioottikuurin ja voidetta. Heti alkoi parantua. Mutta ilmeisesti mulle jää kalju kohta koska vain muutama hiussänki näkyy ja aikaa on kulunut jo tosiaan yli 2 kk :( Kiva kun tää kalju on aika näkyvässä paikassa, armottomasti ottaa päähän että mä maksoin itteni kipeeks ja sain kaljun läikän päähäni :`(

Alkuperäinen kirjoittaja huhh:

mulla myös sellaiset pisteet jotka on koholla :( mahasta poistettiin, pieni vaaleanruskea kohoumapiste on myös, tainnut jäädä luomea siihen vähän

Ei ole välttämättä mennyt mikään pieleen. Toisilla ihmisillä on taipumus muodostaa keloidia eli arven liikakasvua. Samaten tuo paikka kyljessä on aika riski, että tulisi ns. ruma arpi. Se paikka on todella altis venytyksille ja pitäis suorastaan istua hiiren hiljaa monta viikkoa, että kohta ei pääse venymään...

Ja sitten, noudattakaa niitä jälkitoimenpide ohjeita! Suihkuttelua, haavan puhtaana pitämistä, haava- alueen rasittamista jne.

Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Alkuperäinen kirjoittaja huhh:

Ei ole välttämättä mennyt mikään pieleen. Toisilla ihmisillä on taipumus muodostaa keloidia eli arven liikakasvua. Samaten tuo paikka kyljessä on aika riski, että tulisi ns. ruma arpi. Se paikka on todella altis venytyksille ja pitäis suorastaan istua hiiren hiljaa monta viikkoa, että kohta ei pääse venymään...

Ja sitten, noudattakaa niitä jälkitoimenpide ohjeita! Suihkuttelua, haavan puhtaana pitämistä, haava- alueen rasittamista jne.

Öh, siis haava- alueen rasittamisen VÄLTTÄMISTÄ...

Yhteistyössä