Meninpä minäkin sitten lihan perässä kauppaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Essi81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja serveri:
Kai tämä sitten on kovinkin paikallista, siis erot että mitä mistäkin saa. Mutta kyllä tossa AP:n listassa oli valmisruokia lueteltuna.. Ja oikeesti kyllä muakin hiukan ihmetyttää mitä meidän teinit syö kun mies on pois ja mä iltavuorossa, jotenki on niin tottuneet siihen että jääkaapissa on jotain mikroon lykättävää einestä. Ei ne mitään äidin lohisoppaa siellä ala lämmittää.

Jaa, no meillä teini kyllä tekee itse ruokaa, jos äityli ei ole tehnyt. =)

Kai tämä sitten on kovinkin paikallista, siis erot että mitä mistäkin saa. Mutta kyllä tossa AP:n listassa oli valmisruokia lueteltuna.. Ja oikeesti kyllä muakin hiukan ihmetyttää mitä meidän teinit syö kun mies on pois ja mä iltavuorossa, jotenki on niin tottuneet siihen että jääkaapissa on jotain mikroon lykättävää einestä. Ei ne mitään äidin lohisoppaa siellä ala lämmittää.

Mä tarkoitin listassani että jopa ne eineksetkin kuten pinaattilätyt jne on loppuneet. Eli ei ollut edes niitä ostettavana kun en lihaa, kanaa jne. saanut.

Siis mitä sieltä loppuu... einekset ja leipä... me voidaan kyllä elää ilman leikkeleitä ja makkaraa, samoin einekset ei kuulu listalle. Leivän voin leipoa itse jos hätä tulee. Jauhelihaa voi olla ett kaipaa, mut voidaan me syödä kasvisruokaa jonkin aikaa. Soijarouhetta varmaan riittää kaupassa... ei paljon kosketa meitä toi lakko. jos maito ja vihannekset alkaa loppua niin sit ehkä

Alkuperäinen kirjoittaja ulkoruokintaan muka:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
No on kai sitä kaupassa silti ruokaa, vaikkei mitään valmisruokaa oliskaan, luovuutta kehiin naiset!

Ja taas. Nimittäin tämä valmisruoista väkyttäminen. Kun nyt ei todellakaan ole pelkästään niistä kyse.

Aloittaja puhui pääasiassa valmisruoasta, niin onko ihme että näytti olevan aika suurelta osin niistä kyse.
Hän valitsi pakkasesta kalapuikkoja, pyttipannua ja nugetteja.
Myös minä ihmettelin että eineksilläkö sitä eletään, jos ei tuorelihaa löydy? Eikö siellä pakkasessa olis ollut myös seitä, lohta, katkarapuja, kokonaisia broilereita.

Ja jos ei leipää ole valmiina, niin hiivaa ja jauhoja kaupasta kyllä löytyy.

Me mennään ulkoruokintaan nyt :D

Alkuperäinen kirjoittaja ulkoruokintaan muka:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
No on kai sitä kaupassa silti ruokaa, vaikkei mitään valmisruokaa oliskaan, luovuutta kehiin naiset!

Ja taas. Nimittäin tämä valmisruoista väkyttäminen. Kun nyt ei todellakaan ole pelkästään niistä kyse.

Aloittaja puhui pääasiassa valmisruoasta, niin onko ihme että näytti olevan aika suurelta osin niistä kyse.
Hän valitsi pakkasesta kalapuikkoja, pyttipannua ja nugetteja.
Myös minä ihmettelin että eineksilläkö sitä eletään, jos ei tuorelihaa löydy? Eikö siellä pakkasessa olis ollut myös seitä, lohta, katkarapuja, kokonaisia broilereita.

Ja jos ei leipää ole valmiina, niin hiivaa ja jauhoja kaupasta kyllä löytyy.

Mutta kun nykyaikana ei kukaan osaa leipoa tai tehdä sitä ruokaa jos ei ole valmiita lettuja pitzoja ym mikro aterioita. Ja saattaahan niissä mennä aikaa,
ja kaikista pahinta on se että kädet ne sotkeutuu j joutuu ottamaan uuden manikyyrin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja järki käteen:
Niin monesti on jo mainittu täälläkin että s-ryhmän kaupoissa ei ole kaikkia tavaroita tarjolla tai on ainakin tosi vähän. Miksi et mene citymarkettiin, siellä on ihan kaikkea eikä loppua näy :)

Veikkaan että kyse on enemmänkin siitä että ihmiset eivät käy noissa K-kaupoissa yhtä mielellään kuin S-kaupoissa :)

Ei vaan siksi, että K-kaupat käyttävät lakon aikana pienten tuottajien palveluita, mitä S-ryhmä ei tee.

Alkuperäinen kirjoittaja Hilpuri Tilli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja järki käteen:
Niin monesti on jo mainittu täälläkin että s-ryhmän kaupoissa ei ole kaikkia tavaroita tarjolla tai on ainakin tosi vähän. Miksi et mene citymarkettiin, siellä on ihan kaikkea eikä loppua näy :)

Veikkaan että kyse on enemmänkin siitä että ihmiset eivät käy noissa K-kaupoissa yhtä mielellään kuin S-kaupoissa :)

Ei vaan siksi, että K-kaupat käyttävät lakon aikana pienten tuottajien palveluita, mitä S-ryhmä ei tee.

No ainakin täällä on prisman ja s-kaupan hyllylle tullut pienyrittäjien lihoja ja myös leipävalikoimiin on lisääntynyt pienleipomojen tuotteita.

HYvin ollaan pärjätty ilman puuttuvia eineksiä. Ja positiivista vaan, että myynnissä on kalliimmalla kilohinnalla kotimaisten pienyrittäjien tuotteita =)

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:

Jaa, no meillä teini kyllä tekee itse ruokaa, jos äityli ei ole tehnyt. =)

meillä myös näin....

Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Vaan tyhjät oli kaikki Prisman liha hyllyt. Ei edes pinaattilettuja, einespizzoja ei mitään ollut hyllyssä. Viimisen ruispala- ja sämpyläpussin meille sain hankittua leipäpuolelta.

Jotkut hamstras tonnikalaa purkkitolkulla ja neljä niitä meillekin ostin.

Pakasteita sain... kalapuikkoja, pyttipannua, nugetteja.

Meillä on muuten nuudeleita :D

Että jos tänään meinas mennä hamstraamaan niin myöhästä on!!!

Ulkoruokintaan siis :whistle:

Todella paikkakuntakohtaista. Meidän Prisman lihahyllyt näytti aika täysiltä. Ainoat, missä oli vajetta (mutta ei siltikään tyhjää) oli jauheliha- ja broilerihyllyt.

Leipää pursus hyllyt. Ostin juuri leivottua Onnenleipää ja paahtoleipää.

Eineshyllyllä en edes käynyt.

Iloiseksi sai mielen se, että poistomyynnistä sai juustoja ja ruokakermoja -30% hinnalla. Ostin aurajuustoa, mustapekkaa, pikkusiskoa, vuohenjuustoa ja edamia. :p

Cittarissa oli kyllä lihoja vaikka kuin.Mut kyllä silti ostin useemman paketin kanaa ja lihaa,kun parin päivän päästä voi olla tilanne eri...Mekin pärjätään vallan hyvin ilman eineksiä ja leipääkin tehdään,jos tarve tullee...Mut nuo lihat ja kanat,kun niistä ei meille mikä tahansa kelpaakkaan...

Yhteistyössä