Menis jo tämä siitepölyaika ohitte!

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Silmät kutiaa, aivastuttaa, nenä vuotaa/on tukossa. Tabletteja saa ottaa yhden päivässä, mutta ei se teho millään riitä koko päiväksi. Silmätipat ei auta kovin pitkään.

Että mä niin rakastan tätä kevättä siitepölyn osalta! |O:headwall::kieh:

Viimeksi muokattu:
Nenäsumutetta? Isompaa annosta?

Nenäsumutetta mulle on kyllä määrätty, mutta pitääs resepti uusia. Olen joinakin päivinä ottanut kaks tablettia, että selviää koko päivän. Lääkettä on vaihdettu viime keväänä ja auttoi paremmin kuin edellinen lääke, mutta eipä vaikuta kovin hyvin toimivan nyt.

Nenäsumutetta mulle on kyllä määrätty, mutta pitääs resepti uusia. Olen joinakin päivinä ottanut kaks tablettia, että selviää koko päivän. Lääkettä on vaihdettu viime keväänä ja auttoi paremmin kuin edellinen lääke, mutta eipä vaikuta kovin hyvin toimivan nyt.

Juu ne tahtoo joutua vaihtoon usein. Itse olen kans joutunut ottaan isompaa annosta väliin ja sumutetta on vedetty vaikka ja kuinka mutta nyt alkaa ehkä pikkasen helpottaa. Vetää toivotaan taivaalta täällä silti edelleen.

Mulla elämäni ekaa kertaa siitepölyallergia, luulin tosiaan, ettei enää näin yli 30-vuotiaana voisi iskeä, mutta niines iski. Silmät kutise ja särkee, nokka vuotaa heti aamusta, kun lääkkeen ottamisesta on pisin aika ja kurkku on ihan mielettömän kipeä :(

PRKL! Mä oon niiiiiiiiiiiiiin aina säälinyt allergisia ja nyt oon sit yks niistä :( Paska tauti!

Benadryl, otetaan 8 tunnin välein. Täällä etelämmässä on onneksi jo mennyt ohi.

Niin tuo on käsikauppatavaraa?

Mulla on aerius reseptillä ja sitä saa reilulla 20€:lla 90 tablettia. Mulla on tabletit, silmätipat ja suihke kaikki reseptillä.

Siitepöly- ja heinäallergia mulla on todettu joskus 3-vuotiaana.

[QUOTE="vieras";23803630]:D Oot idoli.[/QUOTE]

Siitä minen tiedä mitään, mutta ei nuo antihistamiinitkaan ihan täysin vaarattomia valmisteita ole. Itse välttelen niitä, joissa suurimmat sydänvaikutteiset riskit. Olen huomannut, että joinain vuosina toimii yksi lääke ja toisena joku muu paremmin.

Siitä minen tiedä mitään, mutta ei nuo antihistamiinitkaan ihan täysin vaarattomia valmisteita ole. Itse välttelen niitä, joissa suurimmat sydänvaikutteiset riskit. Olen huomannut, että joinain vuosina toimii yksi lääke ja toisena joku muu paremmin.

Toki kannattaa katsoa mikä itselle sopii.

Oli vaan niin hyvin sanottu, että mitä väliä vaikka on halpaa jos ei toimi. Vielä halvempaa olla kokonaan ilman.

Onneksi sataa niin edes katupöly rauhoittuu.

No sitten mulla vasta kurja olo oliskin jos en ottaasi mitään lääkettä!

No en mä lähde turhanpäiten ostelemaan muita kun ei tiedä mikä tehoaa ja mikä ei. Kyllä tuo aerius auttaa, mutta ei koko päiväksi kuten kerroon jo alootukses.

Mun muksu saa useimmiten tota heinixiä kevääksi, maksaa alle 10 euroa, oisko jopa alle 5 euroa, tuo 100 tabun pakkaus. Meillä oli tota aeriusta joskus sellasena kielen päälle laitettavana sulavana tablettina, mutta se ei oikein toiminut meillä. Tiedä sitten mistä johtuu. Benadryl on vanha lääke, saattaa väsyttää enemmän kuin muut, mutta on erittäin hyvin siedetty ja auttaa tehokkaasti.

Benadryliä olen antanut muksulle tilanteissa, joissa suurempi altistus jollekin allergeenille. Esim. kesti ristiäiset kissoja vilisevässä kodissa pari kk sitten sen voimalla.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mun muksu saa useimmiten tota heinixiä kevääksi, maksaa alle 10 euroa, oisko jopa alle 5 euroa, tuo 100 tabun pakkaus. Meillä oli tota aeriusta joskus sellasena kielen päälle laitettavana sulavana tablettina, mutta se ei oikein toiminut meillä. Tiedä sitten mistä johtuu. Benadryl on vanha lääke, saattaa väsyttää enemmän kuin muut, mutta on erittäin hyvin siedetty ja auttaa tehokkaasti.

Benadryliä olen antanut muksulle tilanteissa, joissa suurempi altistus jollekin allergeenille. Esim. kesti ristiäiset kissoja vilisevässä kodissa pari kk sitten sen voimalla.

Mulla oli viime vuonna heinixiä eikä auttanut oikiastaan yhtään ja sen takia lääke vaihdettiin.

mulla auttoi näköjään allergiaoireisiin siedätyshoito. Olen ollut voimakkaasti allerginen siitepölylle ja kissalle, vuosi sitten otettiin kuitenkin kissa.. Alku oli yhtä tuskaa, mutta sitten en tarvinnut hänen kanssaan enää lääkitystä ollenkaan 3kk kuluttua. Nyt tänä keväänä on myös siitepölyoireet huomattavasti lievemmät koko elämäni aikana :) Cetirizinillä ja nenäsumutteella olen pärjännyt ja yhtään ei ole ollut tukala olo kunhan muistaa säännöllisesti ottaa.

Kertokaas viisaammat mitä tehdä koivuallergisen lääkityksen kanssa!! Kauankohan vielä vaivaa kohtalaisesti allergisoivaa lasta. Lääkkeet loppuu lauantaina ja oon miettiny että kannattaako hakea vielä kuukauden satsi...!?

Onx julmaa vaan kokeilla ja pitää reseptivapaita lääkkeitä varuix?!

[QUOTE="vieras";23803919]Kertokaas viisaammat mitä tehdä koivuallergisen lääkityksen kanssa!! Kauankohan vielä vaivaa kohtalaisesti allergisoivaa lasta. Lääkkeet loppuu lauantaina ja oon miettiny että kannattaako hakea vielä kuukauden satsi...!?

Onx julmaa vaan kokeilla ja pitää reseptivapaita lääkkeitä varuix?![/QUOTE]

Jotain kannattaa kotona olla siltä varalta, että jokin öttimönkiäisen purema tms. aiheuttaa reaktion kesällä tms.

Jotain kannattaa kotona olla siltä varalta, että jokin öttimönkiäisen purema tms. aiheuttaa reaktion kesällä tms.

Niin ja yleensä lääkkeet säilyy kyllä vuoden päähän, että on sitten ens keväänä lääkkeitä valmiina. Kyllä mäkin käytin ensin viime vuotiset lääkkeet pois ja sitten vasta ostin lisää.

No mä ostin kaappiin varmuudex Kestineä. Ei oo aikasemmin ollut mutta vaikutti sille että tehois useampiin juttuihin. Nyt sit aloin seuraa noita siitepölytiedotteita ja näyttää sille että koivu jatkuu vielä mutta vissiin "lieventymässä".

Yhteistyössä