menisikö herne nenään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Williviini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Williviini

Aktiivinen jäsen
01.09.2005
6 620
0
36
Vantaa
Kuinka syvälle vetäisisit herneen nenään, vai vetäisitkö ollenkaan?

Kuvittele että sinulla on 11 vuotias poika

Jos sinun 11- vuotias viidennelle luokalle menevä poika olisi kaverin mummolassa ampunut aikuisten valvonnassa ilmakiväärillä?

Tai jos hän olisi käynyt kahdestaan kaverin kanssa meren rannassa
heittämässä talviturkin pois. Uinut siis ilman aikuisen valvontaa. Aikuisten luvalla menneet uimaan matalaan rantaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
Onneksi ilma-aseita ollaan laittamassa luvanvaraisiksi tai ainakin suunnitellaan.

Juu,kyllähän impukoillakin saapahaa jälkeä aikaan,mutta toki kun vanhemmat ovat valvomassa on asia eri. Itse en kyllä hyväksy minkäänlaista asetta meidän perheeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Ekasta en lainkaan, tokasta kysyisin, oliko aikuisille kerrottu missä ovat. Siis omistani jos olisi kyse...

aikuisten luvalla.

En vetäisi hernettä nenään... mutta itse en toisen lapselle voisi antaa lupaa, Mutta siis ampuminen on ok, oli aikuinen paikalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Halfcafnonfatlatte:
Aseesta menisi todellakin, uimisessa riippuisi siita, kuinka hyva uimari ja miten pitka matka mereen ym

Miten pitkä matka mereen? Tarkoitatko miten syvä ranta? hiekkaranta, joutuvat hetken kahlaamaan ennen kuin uimaan pääsee, vesi kyllä niin kylmää ettei siellä varmasti ole oikein voinut muuta tehdä kuin kastautua.
Pojat uivat ihan hyvin. Minun on vuotta nuorempi.

Ja kuinkapaljon siitä aseesta menisi?

Alkuperäinen kirjoittaja Pohjis harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
Onneksi ilma-aseita ollaan laittamassa luvanvaraisiksi tai ainakin suunnitellaan.

Juu,kyllähän impukoillakin saapahaa jälkeä aikaan,mutta toki kun vanhemmat ovat valvomassa on asia eri. Itse en kyllä hyväksy minkäänlaista asetta meidän perheeseen.

Tylsää. Mä olin ihan innoissani, ku iskä osti semmosen. Harmi vaan, että se osti semmosen kalliin, mikä on niin jäykkä etten jaksa sitä ladata. olen kyl vihjannut et ostais semmosen, minkä mäkin saisin auki itse. =) Voisin antaa ton 8 vuotiaan sillä ampua kanssa.

Ekasta en lainkaan, tokasta kysyisin, oliko aikuisille kerrottu missä ovat. Siis omistani jos olisi kyse...

aikuisten luvalla.

En vetäisi hernettä nenään... mutta itse en toisen lapselle voisi antaa lupaa, Mutta siis ampuminen on ok, oli aikuinen paikalla.

Haluisin vaan selventää siis jos olette vaikka mökillä ja lapset kysyy saavatko käydä uimassa (merivesi noin 13 astetta) niin kieltäisit?

Mun mielestä 11-vuotiaat saa jo käydä uimassa ilman aikuisten valvontaa. Tai en ainakaan itse ajatellut kieltää sitä lapsiltani, kun he ovat tuon ikäisiä ja uimataitoisia. Itse kävin uimassa kavereiden kanssa jo paljon nuorempana...
Ilmakivärillä ampuminenkin on ihan jees jos aikuinen valvoo. Meitä ei valvonut aina edes aikuinen kun oltiin mökillä ja ammuttiin ilkkarilla, vanhemmat oli kyllä mökillä myös ja kysyttiin aina lupa saako ampua, mutta ei ne vieressä seisseet. Olivat toki opettaneet miten sen kanssa kuuluu ampua ja mihin suuntaan.

En todellakaan tykkäisi, jos lapseni olisi ampunut. Aseet on mielestäni sellainen asia, jossa pitäisi ehdottomasti kysyä lapsen vanhemmilta lupa. Uimisen kanssa vähän sama juttu, lapsen omat vanhemmat päättää, missä iässä voi mennä rantaan ilman aikuisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
En todellakaan tykkäisi, jos lapseni olisi ampunut. Aseet on mielestäni sellainen asia, jossa pitäisi ehdottomasti kysyä lapsen vanhemmilta lupa. Uimisen kanssa vähän sama juttu, lapsen omat vanhemmat päättää, missä iässä voi mennä rantaan ilman aikuisia.

Niinhän se on, että vanhemmat päättävät lastensa asioista. Mutta kun laittaa muksunsa toisen mummolaan viikoksi, niin ei sitä varmasti tule tehtyä listaa mitä lapsi saa tehdä ja mitä ei, eihän sitä tule edes kaikki mieleen mitä siellä voi tehdä...

Haluisin vaan selventää siis jos olette vaikka mökillä ja lapset kysyy saavatko käydä uimassa (merivesi noin 13 astetta) niin kieltäisit?

Kysyisin, onko toisella lapsella lupa ilman aikuisia käydä uimassa. Jos vähänkään epäilisin, lähtisin mukaan. Veden lämpötilalla ei ole mitään väliä... omat käyvät talvellakin uimassa.

Kysyisin, onko toisella lapsella lupa ilman aikuisia käydä uimassa. Jos vähänkään epäilisin, lähtisin mukaan. Veden lämpötilalla ei ole mitään väliä... omat käyvät talvellakin uimassa.

11 vuotiashan sanoo joo on lupa. Laitoin tuon asteen tuohon koska nuo muksut eivät noin kylmässävedessä viihdy. Lähinnä kastautuvat.

Yhteistyössä