Menisikö lapsella ensi talvena lenkkarit joissa vähän vartta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kengätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kengätön

Vieras
Nyt tarvis pian ostaa kengät kun vanhat jää pieneksi. Lapsi 1v 4kk. Kaupoissa ei vielä ole talvikenkiä, enkä edes tiedä millaisia niitä on. Voisinkohan mä ostaa tuolle talveksi lenkkarit joissa siis vähän vartta, millaiset nyt vaan löytää?

Emme ole mitään himo ulkoilijoita ja sen pari viikkoa kun pakkasta saattaa olla yli 10 astetta, voimme käyttää saatuja hieman liian isoja talvi saappaita tai olla sisätiloissa. Saimme sellaiset perus talvisaappaat, mutta muistaakseni olivat vielä aika isot.

Vai kulkeeko teidän lapset koko talven lokakuusta maaliskuuhun talvisaappaissa?

meillä on syksyksi varrelliset gorelenkkarit!
talveksi gorekengät (talvimalli) ja sit kun oikeasti tulee kunnon pakkaset ostan toppasaappaat (kuomat tms)..mutta vasta sitten kun jos ne pakkaset oikeasti tulee!

Ei. Osta talveksi talvikengät. (Kyllä niitäkin muutamia malleja on jo kaupoissa, mutta valikoima paranee vielä.)

Jos rahat tiukilla osta syksyksi jotkut halpislenkkarit marketista tai kirpparilta kengät.

Talvikengissä ei kannata pihistellä.

mä olen kuoma-saappaitten kannattaja. Ei maksa paljon mitään joten niitä ei tarvii kierrättää, voi ostaa uudet heti jos menee huonoksi.
Yhdellekään meidän lapselle ei ole yksikään "superhyvä" viking goreteksi sopinut jalkaan. kuomassa on tilaa, jos on leveä ja korkea jalka. liian piukassa kengässä tulee kylmä. ei ton ikänen vielä kävele palkjonkaan talvella, istuu vaan pulkassa

Kyllä talvella täytyy lapsella olla kunnon kengät siis talvikengät joissa on vartta, lämmin karva tms. Tuon ikäinen jo usein tykkää pulkkailla ja tuohuta lumessa. Jalat ja kädet lapsilla yleensä helposti tulee kylmiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä olen kuoma-saappaitten kannattaja. Ei maksa paljon mitään joten niitä ei tarvii kierrättää, voi ostaa uudet heti jos menee huonoksi.
Yhdellekään meidän lapselle ei ole yksikään "superhyvä" viking goreteksi sopinut jalkaan. kuomassa on tilaa, jos on leveä ja korkea jalka. liian piukassa kengässä tulee kylmä. ei ton ikänen vielä kävele palkjonkaan talvella, istuu vaan pulkassa

Ne saadut saappaat taitavat olla juuri Kuomat. Näyttävät kyllä siltä että lämmikkeet ovat joskus olleet paksummassakin kunnossa.
Rahassakaan ei oikeastaan tiukkaa tee, mä olen vaan nuuka :D Mutta kai sitä pitää odottaa vielä hetki ja katsella millaisia kenkiä myyntiin tulee. Tietty jos nyt ostaisi jotkut varsilenkkarit ja sitten joulun alennusmyynneistä kunnon talvikengät.

Tarvitsee talvikengät. Tässä vaiheessa vuotta voi tuntua uskomattomalta, mutta talvikenkiä meillä ainakin käytetään useampi kuukausi. Ovat vuodessa ne käytetyimmät kengät. Ei voi jättää ostamatta.

Aika järkkyä että lapsen jalkoja voi vaikka vähän palella kun ei nyt raaskis laittaa rahaa kenkiin!! Ihan kun tossa nollan kieppeillä aletaan lämpötiloissa pyöriä alkaa lenkkareissa jalkapohjat kylmentyä aika nopeesti, varsinkin nää pienet kun se liikkuminen on vähäisempää. Eipä oo vähän aikaan tällästä älyttömyyttä taas kuullu. Kävelet sitten varmaan itte kesäsandaaleissa syksyn sateet kun oot sitä mieltä että lapselle lenkkarit riittää..

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=494728&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10009&compartmentId=10068&categoryId=10553

Meillä täällä itä-Suomessa on sitten varmaan rajummat talvet kun kaupoissa alkaa pikkuhiljaa olla jo talvikenkiä, mutta saa näitä netistäkin, jos nyt sitten tulet siihen tulokseen että lapsen jalat on hyvä pitää lämpimänä vaikka se vähän maksaisi rahaakin...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika järkkyä että lapsen jalkoja voi vaikka vähän palella kun ei nyt raaskis laittaa rahaa kenkiin!! Ihan kun tossa nollan kieppeillä aletaan lämpötiloissa pyöriä alkaa lenkkareissa jalkapohjat kylmentyä aika nopeesti, varsinkin nää pienet kun se liikkuminen on vähäisempää. Eipä oo vähän aikaan tällästä älyttömyyttä taas kuullu. Kävelet sitten varmaan itte kesäsandaaleissa syksyn sateet kun oot sitä mieltä että lapselle lenkkarit riittää..

Mä kuljen itse lenkkareissa talvella ja tarkenen. Kun niitä pakkasiakaan ei nykyään paljon ole. Saa kai sitä mielipiteitä ja vinkkejä kysyä ja jos sinä satut olemaan joka päivä umpihankeen -tyyppiä niin kaikki eivät ole!

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Tiedät vastauksen kysymykseesi, jos olet koskaan kävellyt lumihangessa lenkkareissa!

Näin on! Osta syksyksi vaikka jotkut halpislenkkarit ja sit talveksi sopivan kokoiset Kuomat. Ja tietty vielä kumisaappaat tarvitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Tiedät vastauksen kysymykseesi, jos olet koskaan kävellyt lumihangessa lenkkareissa!

Näin on! Osta syksyksi vaikka jotkut halpislenkkarit ja sit talveksi sopivan kokoiset Kuomat. Ja tietty vielä kumisaappaat tarvitaan.

Kumisaappaat löytyy ja taidan tosiaan ostaa kuitenkin syys ja talvikengät erikseen. Totta kai haluan ettei lapsi palele, mutta en turhaankaan kenkiä tahdo ostella kun käyttöikä on niin lyhyt.

Ei sitä tartte olla joka päivä umpihakeen -tyyppiä että ymmärtää pitää lapsen jalat lämpimänä vaikka omat varpaat ois sinisenä kylmästä. Mielipiteitä toki saa kysyä ja kun niitä kysyy niin niitä sitten yleensä saakin...

Kyllä hyvät talvikengät on tarpeen. Jos on pakkasta 20 astetta niin ollaan yleensä sisätiloissa esim.pv-kodissa tai ainakaan siellä ei tuntikausia olla, joten ne samat talvikengät käy kaikkiin pakkas - ja parin plus asteen keleihin. Se aika on suht pitkä kuitenkin, vaikkei enää mitään kunnon talvia olekaan. Lapsen jalka tarvii hyvät kengät ettei tarvi aikuisena kärvistellä selkävaivoissa...Tilasin ennen ulkomailta nettikaupoista mutta postimaksut oli aika kovia, Suomestakin löytyy nettikauppoja jo, uusin tuttavuus on pikkujalat.fi

Yhteistyössä