Meniskö teillä välit veljen vaimoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärsyyntynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Ärsyyntynyt

Vieras
Veljen vaimon veli on jättänyt maksamatta velkansa minulle. Ulosoton kauttakin on tätä asiaa koitettu ratkaista, mutta turhaan kun tämä tyyppi on todettu varattomaksi. Summa ei ole iso mutta korpee silti.

Tai ilkeisittekö itse tehdä noin?

Minä en oikein tiedä kuinka suhtautua tuohon veljen vaimoon, kun tiedän hänen olevan läheinen tämän oman veljensä kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
No mut eihän se ole sun veljen vaimon vika jos sen veli on puupää.

no ei ole ei, mutta en mahda mitään että vituttaa niin paljon se maksamatta jättäminen, ja se ei ollu lainaa vaan hänen olisi pitänyt maksaa hänelle tehdystä työstä.

Se voi kiristää välejä myös sun omaan veljees ja hänen mahdollisiin lapsiinsa, jos nyt alat pitää syntipukkina ihmistä, joka ei ole sulle mitään tehnyt.

Veljen vaimo on siinä kyllä ikävässä välikädessä. Tuskin se on neuvonut veljeään olemaan maksamatta, nyt varmaan häpeää silmätä päästään. Suomi on täynnä tällaisia tarinoita: et voi kieltäytyä jostain kun sukulainen tai kaveri on kyseessä ja kuinkas sitten käykään. Surullista.

Sisko teki just ison homman entisille naapureilleen, ja koska hinnasta on vaikea puhua, niin sanoi että kysykää mitä sama maksaisi ammattilaisen tekemänä. Neuvoin varautumaan lievää pahempaan pettymykseen - ei niin, että olisivat ikäviä ihmisiä, mutta kun toisen aikaa, vaivaa ja ammattitaitoa näkyy joskus olevan vaikea arvostaa.

meillä onneks on veljen kanssa hyvät välit, en minä halua veljen vaimoakaan syntipukkina pitää, mutta ite en ilkeis noin tehdä. Jättää siis maksamatta esim vaikka tälle veljen vaimolle jotain mitä olen häneltä ostanu. Oma veli varmasti ottas puhutteluun ;)

No ei kyllä menisi. Ei kait se sen veljen vaimon vika ole jos hänen veljensä ei maksa.. En kyllä ymmärrä miten joku edes viitsii ajatella niin että pitäisi syytöntä ihmistä "rangaista" toisen virheistä? Ja ei kait sen veljesi vaimon pidä välejään katkaista omaan veljeensä sen tähden että kyseinen veli on teille velkaa? Ihme näpätystä, asiasta keskustelu suoraan asianosaisen kanssa vain! Ja jos ei auta niin sitten ei auta, ei kait sitä ihmistä sitten tarvitse silmissään sietää?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
No mut eihän se ole sun veljen vaimon vika jos sen veli on puupää.

no ei ole ei, mutta en mahda mitään että vituttaa niin paljon se maksamatta jättäminen, ja se ei ollu lainaa vaan hänen olisi pitänyt maksaa hänelle tehdystä työstä.

Ei menis välit silti. Sukuaan kun ei voi valita.

Yhteistyössä