Menkat alkamassa, tuntuu tukalalta ja lihavalta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ellaah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ellaah

Jäsen
31.01.2014
304
0
16
Helsinki
Itkettää ja suututtaa vaikka tiedän, että en ole lihava vaan olo johtuu turvotuksesta. Ihan kuin mahaan olisi mystisesti tullut 5 kg lisää läskiä päivän aikana. Iho on rasvainen, hiukset myös. Kaikki pienetkin jutut ärsyttää, kuten porkkanaraaste tiskialtaan ritilässä.

Kiitos, olen valittanut.

Jep täällä sama paitsi se on kestänyt nyt jo 3 kuukautta, plus ummetusta, raskaana nyt vko 14. Että voidaan me vaihtaa osia milloin vaan... T. 70-kiloinen josta tulossa 80-kiloinen norsu

Oletteko koskaan ajatelleet, kuinka paljon energiaa voisitte kohdentaa johonkin oikeasti hedelmälliseen tuon turvottaa-pömpöttää-läski-ruma-roikkutissi-apua-kelan sijaan? Valitsette idiotismin. No toivotaan että ne menkat alkaa mahdollisimman monta kertaa tulevaisuudessakin, vaikka tuntuu tukalalta ja lihavalta :(, jottet vaan lisäänny (enempää)

Oletteko koskaan ajatelleet, kuinka paljon energiaa voisitte kohdentaa johonkin oikeasti hedelmälliseen tuon turvottaa-pömpöttää-läski-ruma-roikkutissi-apua-kelan sijaan? Valitsette idiotismin. No toivotaan että ne menkat alkaa mahdollisimman monta kertaa tulevaisuudessakin, vaikka tuntuu tukalalta ja lihavalta :(, jottet vaan lisäänny (enempää)

:headwall: Helppohan se sinun miehenä sanoa! Että kehtaatkin. Eikö äiti ole opettanut naisten arvostamista? Voi voi.

I feel u sis :hug:

Itselläni tulee myös turvotusta ja pari (ISOA, yleensä nenään ja otsaan..uuh) finniä ennen menkkoja.
Ja tuo turvotus on todellakin ihan huomattavaa, about 3kg tulee painoon lisää ja vyötärölle senttejä useampi. Menkkojen alettua häviää heti, mutta se aika just ennen menkkoja on raivostuttava.

Onneksi se menee nopeasti ohi, vaikka joka kerta ketuttaakin. :)

Starman, mahdat olla mies? Et vain tajua, miltä se just ennen menkkoja oleva aika tuntuu. Ihan paskaa, koko ajan ketuttaa ja on tukala olo nesteen kertymisen takia, hyi että. Tissitkin kuumat ja arat, olo kuin jollain emakolla. Kyllä se vaikuttaa mielialaankin eikä siinä tule ekana mieleen "kohdentaa energiaa" johonkin fralleri-frallerahan. Idiotismista ei ole kyse.

Starman, mahdat olla mies? Et vain tajua, miltä se just ennen menkkoja oleva aika tuntuu. Ihan paskaa, koko ajan ketuttaa ja on tukala olo nesteen kertymisen takia, hyi että. Tissitkin kuumat ja arat, olo kuin jollain emakolla. Kyllä se vaikuttaa mielialaankin eikä siinä tule ekana mieleen "kohdentaa energiaa" johonkin fralleri-frallerahan. Idiotismista ei ole kyse.

Niin ja ei pysty kohdentamaan energiaa muualle kun estrogeenien väheneminen tekee todella masentuneen ja väsyneen olon! EI ole kyse tahdosta tai jostain motivaatiosta. En ole hetkeen lukenut yhtä älyvapaata kommenttia kun tuon starmanin..:S

Oletteko koskaan kuulleet itsehillintästä? On sitä muillakin kaikenlaista vaivaa, muttei niissä pidä yksityiskohtaisesti velloa, saati antaa niille valtaa. Onneksi on olemassa muunkinlaisia naisia kuin tuollaisia turpeatissisiä, veressä plutaavia, ruumiintoiminnoillaan maailmaa ja itsesään selittäviä emakoita.

Niin ja ei pysty kohdentamaan energiaa muualle kun estrogeenien väheneminen tekee todella masentuneen ja väsyneen olon! EI ole kyse tahdosta tai jostain motivaatiosta. En ole hetkeen lukenut yhtä älyvapaata kommenttia kun tuon starmanin..:S

Ei millään pahalla ja ihan sivusta, mutta sun ei varmaan ihan kauheesti kannata alkaa älystä huudella. Linkitetäänkö tähän sun mormoniketju vai taksilla-ajoketju?

Itsellä menkat muuttuneet kahden lapsen jälkeen. Itse PMS oireet helpanneet, mutta tilalle on tullut kuukautismigreeni. Nyt gynen kanssa kokeillaan vaihtoehtoja miten saataisiin sitä helpotettua. Migreeni niin pahana, että käytännössä kaksi ekaa menkkapäivää olen aina sairaslomalla.

Mulla auttanut Mirena-kierukka (ei suositella aurallista migreeniä poteville), magneettirannekorut, säännölliseen elämään pyrkiminen ja tanssi/jumppa kerran viikossa. Migreeniä enää harvoin. Jos tulee, laitan magneettitehosydämen hartioiden kohdalle paitaan kiinni. Laittaa verenkierron liikkeelle. Tsemppiä ! :-)

Itkettää ja suututtaa vaikka tiedän, että en ole lihava vaan olo johtuu turvotuksesta. Ihan kuin mahaan olisi mystisesti tullut 5 kg lisää läskiä päivän aikana. Iho on rasvainen, hiukset myös. Kaikki pienetkin jutut ärsyttää, kuten porkkanaraaste tiskialtaan ritilässä.

Kiitos, olen valittanut.

Mulla on just sama! ALkuun ihmettelin aina että mikä helvetti on kun pötsi on kuin voipulla kunnes tajusin yhdistää fläsäyden ja menkkojen alkamisen.

Sen jälkeen olen osannut suhtautua asiaan ajatuksella "tää on vaan väliaikaista ja sen ajan mä käytän löysempiä vaatteita!"

Yhteistyössä