Menkat hukassa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pulassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pulassa

Vieras
Moi! Mulla on menkat ihan hukassa. Alavatsassa ollut kipuilua ja vihlontaa yms. tuntemuksia vähän yli viikon. Menkkoja ei ole ollut melkein kolmeen kuukauteen. Nytkin taas vihloo siten, että alkaa toiselta puolen vatsaa ja siirtyy toiselle puolelle. Välillä vihloo ylhäältä alaspäin. Nää vihlonnat on semmoisia aika vaimeita, mutta ne tuntuu kyllä, eikä oo mitään kuviteltuja juttuja. Raskaustestin tein tiistaina ja oli nega. Soitin neuvolaankin ja ne käski tulemaan kansa testiin (pissasta tekivät) ja sekin nega (olin testissä torstaina). En enää tiedä missä mennään ;(. Lämmöt heitelleet 36.7-37.1 välillä. Onkohan mulla joku pahasti vialla... Vauva kovasti haaveissa, mutta eihän se onnistu kun kuukautisia ei kuulu. Onko jollain ollut samanlaista ja menkat tulleet sitten joskus??

Sulla aika pitkään olleet menkat hukassa..
Kannattaisi ottaa lääkäriin yhteys ja pyytää kunnon tutkimus.
Saattaa olla että pienellä hoidolla saat kierron kuntoon tai sitten käy klassinen ja kun olet varannut lääkäriajan, niin menkat alkaa =)
Tsemppiä vauvahaaveiluun ja plussatuulia

Tai sitten oletkin raskaana ja testit ei vielä näytä sitä. Joillakin sitä raskaushormonia erittyy hitaasti ja testit näyttää plussaa vasta myöhemmin. Sullehan tehtiin toi toinen testi tosi nopeesti, eli vajaan parin päivän jälkeen ekasta testistä. Ei välttämättä kertonut vielä koko totuutta. Kannattaa testailla vielä tulevalla viikolla. Tai sitten tosiaan varaa aika tuonne lääkärille. Kannattaa tutkia asiat jo oman mielerauhan vuoksi, eikä tarvi sitten stressata. Saat asiaan jonkin vastauksen.. Eiköhän se siitä!
Aika hirveeltä kyllä kuulostaa tuo, että olet odotellut menkkoja jo 3 kk...

Miksei muka pitkässä kierrossa vois tapahtua ovista?? Jos se onkin tapahtunut ap:llä pari viikkoa sitten (tai vähän myöhemmin) ja siksi ei vielä näy testissä. Voihan olla, että kroppa on ollut ns. jäässä ja onkin ruennu toimimaan normaalisti, vaikka menkkoja ei olekaan pitkään aikaan ollut. Ts. ovis on tapahtunut ja raskaus mahdollinen.

No sitten mä olen saanut väärää infoa. Muistan vain jostain lukeneeni, että tosi pitkät kierrot tarkottaa sitä, että ei ovuloi. Korjatkaa toki viisaammat, jos on parempaa tietoa/henk. koht. kokemusta asiasta. Ajattelin vaan, että ei turhaan lisää stressiä ap:lle, kun on muutenkin mieli varmasti vähän ymmällään. Ei niitä r-testejä ole niin kiva tehdä koko ajan turhaan (nimim. kokemusta on)...

Pesun sivuilta:
"Jos kiertosi on alle 21 tai yli 35 päivää, on mahdollista, ettet ovuloi ollenkaan."

Mutta...
Tämä raskaus (nyt rv 19) sai alkunsa siinä kp28 paikkeilla... eli kierto olisi venähtänyt yli 40 päivään. Aluksi luulinkin, että menkat on jääneet välistä, mutta olinkin tullut raskaaksi silloin kun menkkojen piti alkaa.

Yhteistyössä