Menkat IVF:n jälkeen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sara 71
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sara 71

Uusi jäsen
11.03.2006
8
0
1
Heissan!Täällä yx hermoheikko kyselis,et millonkas niitä menkkoja osais odottaa ton siirron jälkeen?

Mulla on koko ajan ollu menkkamaisia kipuja ja rintoja aristanu jo viikon verran.Eikä yhtään varmaan helpota et hermoilen koko ajan.
Siirto tehtiin vasta perjantaina,et nyt on sit vissiin pp4.

Menkkoihin menee kuulemma normaali pari viikkoa. Eli silloin, kun niiden pitäisi muutenkin alkaa. Mulla on pp2, ja olen kyllä vielä kipeä! Alavatsassa on juuri menkkamaista kipua, lisäksi hartioihin pistää tosi lujaa. Hartaithan reagoivat munasarjoihin, eli kun munasarjoille tehdään jotain, tuntuu pistoksina hartioissa. Aivastaminenkin tuntuu kuin hartiat irtoaisivat ja maha poksahtaisi. Jee jee.
Toivottavasti ne menkat pysyvätkin poissa! :flower:

Itsellä on käynyt aina niin että menkat pysyy poissa niin kauan kun käytän lugesteroneja, kun olen ne lopettanut jos raskaus ei ole alkanut niin menkat alkaa parin , kolmen päivän päästä.

Nostelen tällasta vanhaa omalla kysymykselläni..

Onko muita kellä on alkaneet menkat tosi aikaisin ivf:n jälkeen? Mulla siis ei tuoresiirtoa ollutkaan ison rakkula ja solumäärän takia eikä siis tukilääkitystäkään. Mutta ihmettelen silti kun sanottiin et parin vkon päästä punktiosta pitäis alkaa ja sitten alkoikin 5 pvää punktiosta jo! Hoitokierron pituudeksi jäi siis 20 päivää. Ymmärrän tietysti ettei sitä voi oikein verrata normikiertoon mut ihmetyttää kuitenkin..

Hei. Mulla ei ollut ivf:ssä tuoresiirtoa hyperin takia. Kp28 lääkäri kyseli onko vuoto alkanut ja sanoi, että olis jo pitänyt(!). Noh, se alkoi kuitenkin jo samalle illalle, niin että ivf-kierto oli siis sen 28pv, mikä on mulle normaalia lyhyempi. Seuraava kierto olikin jo sitten 39 ja olis vuoto käynnistetty lääkkeillä muutamassa päivässä, jos ei olis silloin alkanut. Varmaan aika tapauskohtaista miten menee..

Saako udella, miten paljon teillä saatiin soluja? Oliko hyperi, vaiko vain vaara siitä? Meillä oli soluja 24kpl, mut folleja niin paljon, ettei niitä edes saatu laskettua ja kaikkia ei punktioitu. Teillä on varmaan hyvä saalis kuitenkin pakkasessa? Käsittääkseni sillä että nyt oli lyhyt kierto, ei ole mihinkään mitään vaikutusta... oikeastaan päinvastoin, olette askeleen lähempänä PASsia ;) Tsemppiä jatkoon! :hug:

Kiitos! Ajattelinki jo et viikkoa vähemmän PASsin odottelua.. Mut mietin samalla et kun on 23:s kierron päivä silloin kun meil on suunnitteluaika hoidolle niin ei sais jäädä yhtä lyhyeksi seuraava kierto! Mut ota näistä selvää.. :)

Mulla oli rakkuloita 55 laskettu, ja sen hyperriskin takia vaihdettiin Pregnyl Decapeptyl nimiseen irrotuspiikkiin. Se ei sisällä sitä raskaushormonia ja lääkäri sanoi että on tehokas estämään hyperiä tällasissa tapauksissa. Soluja saatiin 30, joista 18 lähti jakautumaan ja 14 pakastettiin. Ne on viidessä oljessa joten 5 PAS mahdollisuutta on. Miten teillä? Ihan mietin että mihin väliin ittensä tässä sijottaa.

Eikä tullut hyperiä, lepäsin tietysti ja join kun käskettiin. Hoitajan mukaan olis tukalat paikat jos olis pistetty Pregnyl ja siirretty ja raskaus alkanut. Joten täytyy olla tyytyväinen että saatiin pakkaseen vaikkei päästykään tuoresiirtoon. Varmaan vois kuvitella et kun hormonitasot laskee niin nopeasti eikä ole tukilääkitystä loppukierrolle niin ei ihme et alkaa ajoissa. Kuvittelisin. :)

Tsemppiä myös teille tulevaan PASsiin!!

Viimeksi muokattu:
Hieno saalis teillä kyllä on, Onnea paljon siitä! :)

Veikkaisin kyllä, että nuo sun omat mietteet pitää just paikkaansa ja siihen viittaa toi mun lääkärin kommenttikin siitä, että kp28 olis jo vuodon pitänyt alkaa.
Onko sulla yleensä miten säännöllinen kierto? Luulis, että seuraavassa jo hormonit tasapainottunut. Meidän polin toinen lääkäri sanoi, että noiden ivfän lääkkeiden ei pitäisi stimuloida munasarjoja muuten kuin siinä kyseisessä kierrossa, eikä niin ollen pitäis vaikuttaa enää seuraavaan kiertoon. Tosin mullahan kävi niin, että ovis oli seuraavassa kierrossa vasta silloin kp23 ja siksi kierto venyi pitkäksi. Siis oliko teillä PAS ens kiertoon? Sorry, kun en tajunnu mitä tarkoitit :ashamed:

Meillä puolitettiin Pregnyl-annos, mutta niinpä vaan hyperin pukkasi ja sairaalahoito oli enempi ku lähellä (2vkoa vuodelepoa) : / Kyllä alkuun harmitti, ettei tuoresiirtoa tehty, mutta sitten kun luki netistä enempi tuosta hyperistä, niin hyvä näin. Sitä paitsi hyperi pienentää tuoresiirron onnistumismahdollisuuksia, niin eipähän alkioita "tuhlattu".
Meillä 19kpl 24stä hedelmöittyi, mutta 3 oli monitumaista ja meni roskiin. 16 meni pakkaseen 6ssa oljessa ja jäljellä siellä on 13 alkioo. PAS tehtiin tähän kiertoon ja yks kolmen paketti sulatettiin, kaks siirrettiin ja nyt eletään pp5ttä :D Jännää!

Oliko sulla mikä lääkitys ivf:ssä? Mulla oli Suprecur, Puregon (alkuun 150 ja tiputettiin pian 50iin) ja se puolitettu Pregnyl.

Mukavaa ja mielenkiintoista aina kuulla, miten muilla kaltaisilla on mennyt :D Vastaavat tapaukset tuntuu olevan vähemmistönä täällä palstalla. Todellakin toivon sun plussaavan heti siitä eka PASsista d:)b

On tosiaan aika lähellä toisiaan meidän solumäärät ja hedelöittyneet aina pakkasukkoihin asti (tai akkoihin :) )! On todella kiva kuulla toisten kokemuksia kun on niin hankala tietää onko oma määrä paljon tai vähän tms kun on ekaa kertaa mäessä. Eihän sitä tietysti tarvitse vertailla mutta kiinnostaahan se kuitenkin. Onnea myös teidät hyvästä saalista!! :)

Mulla oli lyhen kaavan ivf, puregon alkuun 125 yksikköä ja annosta nostettiin ekan ultran jälkeen 150:een. Sitten orgalutran jarrupiikit ja myös fragmin verenohennuspiikit kun mulla on ollut veritulppa. Irrotuspiikiksi vaihdettiin lennosta Decapeptyl (kirjotinkohan tästä jo..) kun siitä ei ole sitä raskaushormonia. Mullekin lääkäri meinas et ehkä pistetään osa Pregnylistä jos siirretään mut ei sit kuitenkaan laitettu. En tiennytkään et hyper haittaa onnistumista!

Hyvä muuten et tulit maininneeksi siirtyneestä oviksesta. Voinkin hiukan seurata siitä ettei menkat ala sitten ennen aikojaan tässä kierrossa, kun oviksen merkit on yleensä selvät ja kiertokin aika säännöllinen. Mulla siis nyt kp1 ja taukokierto, seuraavaan kiertoon suunniteltu PAS. Tosin en uskalla nuolasta ennenku tipahtaa et mahtuuko satavarmasti mukaan jne kun ollaan julkisellakin. Ootteko te julkisella vai yksityisellä?

Saako vielä kysellä miten teillä tuo PAS. Millä perusteilla valitaan lääkkeellinen/lääkkeetön? Toivottavasti teillä tärppää heti ekasta PASsista!!!

Viimeksi muokattu:
Meillä lääkäri oli vielä viimeisessä ultrassa sitä mieltä, että tuoresiirto vois olla mahdollista, mutta punktion tehnyt lääkäri sanoi heti että ei. Meillä oli siis marraskuulla ivf ja julkisella ollaan Oyssissa.
PAS oli alkujaan suunniteltu vasta helmikuulle, mutta muutamien sattumusten kautta päästiinkin jo nyt :) Kyllä se itseäkin jännitti saako aikoja, kun se PAS luomukiertoon on niin ajankohtien varassa, mutta kaikki sattui ihanasti kohdilleen ja nyt ollaan piinailemassa. Keskusteltiin kyllä lääkärin kans, pitäiskö mennä lääkkeillä vai ilman, kun välikierto venyi niin pitkäksi. Lääkärit kuitenkin halus ensin kokeilla luomukiertoa, koska sanoivat, että heidän kokemuksiensa mukaan parantaisi onnistumisprosentteja. Vaikka onhan toki täältäkin palstalta lääkkeellisen kierron PAS-raskauksista paljon esimerkkejä :) Voisin kuvitella, että jos on ovulaatio/irtoamisongelmia tai kauhean epäsäännöllinen kierto, suositellaan lääkkeellistä kiertoa.

Sulla lisättiin annosta? :O Oliko sitten niin, ettei eka ultrassa näkynyt tarpeeksi vastetta? Jännä juttu, kun sitten lopulta saitte noin hienon saaliin :D Meillä taas eka ultrassa lääkäri oli puulla päähän lyöty, kun eivät olleet osanneet kuvitellakkaan moista tulosta, vaikka mulla onkin pco-tausta.

Mutta on tää piinailu ihan kamalan ihanaa ;) yrittää kytätä oireita, joita ei edes ole :D Sä olet ihan pian samassa tilanteessa!!
Ja hei, mulle sanoi lääkäri ennen PASsia, että tuolla pakastesaldolla ei tarvitse pelätä sitäkään, että selviääkö alkiot sulatuksesta, koska varmasti tuosta määrästä sitkeimmät sissit selviää :D Noista kolmesta sulatetusta yks ressukka meillä menetettiin ja kaks siirrettiin. Teidän ei takuulla kans tarvi pelätä, etteikö jotkut selviä siirtoon asti :)

Moikka!

Kiitos Nyppy, mä myös toivoisin ite luonnolliseen kiertoon mut mulla ei oo kauheesti oman käden tietoa (vielä! onhan täs hyvää googlailuaikaa jäljellä ;) ) niin teen sitten niinku lääkäri käskee. Mulla siinä ekassa ivf ultrassa oli määrällisesti jo paljon mut piti nostaa kun ei olleet tarpeeksi suuria. Sillon jo meinas hyperiä mut pakko oli nostaa. Mut ei täs mitää, ei sitä hyperiä kuitenkaan tullut kiitos varotoimenpiteiden! Vaikka olishan se ollu ihana päästä tuoresiirtoon mut täytyy jaksaa hyvää odottaa.. :)

Tarkoittaako pp muuten mitä on aikaa siirrosta? Vai onko se ihan dpo:n vastine hoitokierrossa, et aika punktiosta? Jännää et teillä siirrettiin kaksi!! Hurjaa! Mä odottelen täällä sitten uutisia!!

Tammuskalle myös tsempit että alkaisi tulla niitä oireita!

MinyMom joo, kannattaa luottaa lääkärin ammattitaitoon. Ja ihan vasta tuolla meidän ketjussa eräs plussasi lääkkeellisestä PASsista, että kyllä se niinki käy :)
pp0 on se siirtopäivä ja siitä lähetään laskeen, mulla nyt pp7 ja siirto oli viime tiistaina. On todellakin jännää! Mitä pidemmälle päivät etenee, sen jännemmäks olo käy :D Vaikkakin oireiden puuttuminen hetkittäin pelottaa. Tottahan sitä itsekkin olis tuoresiirron mieluusti ottanut, mutta näillä eväillä mennään ku on annettu... ja kyllä sitä valmista voi tulla näinki, pienellä viiveellä vain ;) Tsemppiä sulle odotukseen :hug:

Tammuska mulla ei ole vuoto ikinä tullu lugejen läpi, vaan aina muutaman päivän niiden lopetuksen jälkeen vasta, niin olen lukenut ja kuullut. Tosin se kuulemma on mahdollista ja ilmeisesti alkaa sillei tuhruna. Kyllä sulla onkin jännät ajat menossa :whistle: Ja mielenkiintosta, kun itsekkin niin oireeton :headwall: Et meinaa testata ennen veritestiä? Mulla sitä ei edes ole, kotona testailen viikonloppuna... jos uskallan :p
Hirmusti jaksuja ja kärsivällisyyttä piinailuun :hug: Toivottavasti se oireettomuus tietäis hyvää! d:)b

En tee testiä en... Onneks huominen on enää piinattava. To aamuna on verikoe. Ja
ainoa oire mitä välillä on, ni mahan juiliminen ja ei oikein osaa nukkua mahallaan. Saattaa kyllä olla et maha on vielä hellä punktiosta, ku mulla puhkes yx verisuoni
punktion yhteydessä. Ja JOS tulee plussa, ni sit tehtaan, kuten joku tuolla toisessa
topiikissa sanoi, et haluaa nähdä ne viivat... ;)

Yhteistyössä