menkat myöhässä ja negaa näyttää (ikuisuusjuttu)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hutyj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hutyj

Vieras
Tiedän... kysytty ehkä miljoona kertaa jo ennenkin, mutta...
koska pitäis plussa näkyä, jos on raskaana? Menkat nyt viikon myöhässä (kp.40) ja negaa näyttää. Viime viikolla oli yhtenä aamuna menkkamaista jomotusta ja vähän rintojen arkuutta. Samanlaista on aina ennen menkkoja.. mutta nyt ei vaan niitä kuulu ja testi on negaa..
pitääkö tässä vaan odotella vai varailla jo lääkäriaikaa?

No kyllä mulla näytti plussaa vasta joskus 10 päivän päästä, ja vieläpä tuhruvuotoakin oli. Testailin parin-kolmen päivän välein.
Toisessa raskaudessa en sitten älynnyt testailla, kun tulikin ihan kunnon vuoto, ja vasta seuraavat menkat jäivät pois.

Mä oonkin tästä monesti jo kirjoittanutkin, mutta mulla aina kierto ollut melko tarkkaan 30pv ja silti molemmat raskaudet alkaneet niin että olen ovuloinut viikon myöhässä ja testeistä saanut plussan vasta kun menkat on olleet vähintään viikon myöhässä. Toisella kierroksella aloitin testailun jo ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa, kun oireita kuitenkin oli jo.

Molemmissa raskauksissa juuri silloin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa oli menkkajomotusta mutta vuoto ei alkanut, yleensä vuoto on alkanut samaan aikaan kun kuukautiskivutkin.

On ihmisiä jotka saa plussan vasta todella myöhäänkin, mutta onhan niitä toki muitakin syitä noille oireille kuin raskaus. Tekisin kuitenkin ehkä vielä yhden testin muutaman päivän päästä, ennen kuin soittelisin lääkäriaikoja. Onko sulla ollut aiemmin säännöllinen kierto vai onko joskus venähtänyt?

Odottele rauhassa. Minulla testi näytti pitkään negatiivista, kun hormonipitoisuudet olivat niin matalat. (Minulla ei siis ehtinyt tulla edes ensimmäisiä luomumenkkoja pillereiden pois jättämisen jälkeen, joten oli mahdotonta tietää kierron pituutta ja koska olin ovuloinut.) Viimein sain sieltä puristettua tällaisen tuloksen:

SAM 2326 - Aijaa.com

Erittäin erittäin haalea plussa, jonka sitten vahvistin digitaalisella testillä raskaudeksi. Kokeilepa muutaman päivän päästä vaikka Clearbluella, jossa on se viikkonäyttö.

Niin ja vielä se, että itselläni oli tosi kovat kivut ihan raskauden alussa (vko 5). Ne tulivat aaltoina enkä kipuaallon aikana pystynyt kuin olemaan kippuralla sohvalla. Eli ne menkkajomotuksetkaan eivät välttämättä kerro menkoista vaan voivat johtua myös raskaudesta.

Nyt viikkoja on 21+4.

Pitää vaan sitten vielä malttaa odotella ja testailla vielä ens viikolla. Sen jälkeen lääkäriin, jos negaa edelleen. Kierto on ollut suht säännöllinen. Ei ikinä oo näin pitkäks venynyt.

Yhteistyössä