Menkat myöhässä yli 2kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "-tanjuska-"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"-tanjuska-"

Vieras
Minulla on kuukautiset myöhässä ns. yli kaksi kuukautta. Viimeksi ne olivat itsenäisyyspäivän tienoilla. Testit ovat negatiivisia, kaksi testiä olen tehnyt noin "viikon välein". Raskaus on mahdollinen, mutta minulla ei ole mitään siihen viittaavia merkkejä. Mitä tehdä? Milloin tilata aika lääkäriin? Ennen viime kuukautisia oli sama homma, menkat oli myöhässä yli kolme viikkoa vaikka aiemmin ovat olleet ihan säännölliset monta vuotta. Pillerit lopetin yli puoli vuotta sitten, ei kai tämä voi enää asiaan vaikuttaa? Pillereitten lopettamisen jälkeen menkat olivat ainakin 4 kuukautta ihan normaalisti kuten aina ennenkin. Missä siis vika?

Toivottavasti johtuisi vain siitä. Edellisien menkkojen viivästyminen saattoi hyvinkin johtua stressistä, mutta mielestäni tällä hetkellä ei ole ollut sen kummempaa stressiä mistään. Todella mukavaa olisi tietää mistä tämä johtuu, ei tosiaan ole ennen ollut tällaista tilannetta niin kohta jo huolestuttaa..

varaisin ajan lääkäriin, jos aikaisemmin siis on ollut säännöllinen kierto ja jos ei kerran plussa testiin pärähdä. Esim. kilpirauhasen vajaatoiminta voi vaikuttaa kiertoon siten, että kuukautisia ei kuulu. Toivottavasti ei sun kohdalla oo mitään kummempaa, mutta hyvähän se on selvittää, mistä johtuu.

Yhteistyössä