Menkat papa-kokeen jälkeen? Apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolissaan

Vieras
Kävin torstaina synnytyksen jälkitarkastuksessa ja otettiin sammalla papa-koe. Perjantaina tuli hieman ruskeaa vanhaa verta, johon pikkuhousunsuoja riitti hyvin. Tänään aamulla kun kävin vessassa pönttöön lorahti kunnolla tummanpunaista verta ja sidettä on nyt saanut pitää koko aamun. Vuoto on kuin menkoissa ja nyt kirkkaanpunaista. Haju on mielestäni kuitenkin erilainen, enemmän tuoreen veren kaltainen... Apua! Mitä tämä voi olla? Menkat vai jotain muuta? :(

Menkoilta kuulostaa...Synnytyksen jälkeen ainakin mulla oli todella runsaat menkat.
Jos vuoto ei haise pahalle joka viittais tulehdukseen eikä sulla muutenkaan oo mitenkään merkillinen olo ni uskosin että menkat sulla alkoi.

Vähän on alavatsa hellä niin kuin menkoissakin, mutta mitään kovaa kipua ei ole. Ihmetyttää vaan kun veri on ihan kirkkaanpunaista ja haisee raudalle (tuoreelle verelle) eikä sellaiselle menkkavuodolle.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Vähän on alavatsa hellä niin kuin menkoissakin, mutta mitään kovaa kipua ei ole. Ihmetyttää vaan kun veri on ihan kirkkaanpunaista ja haisee raudalle (tuoreelle verelle) eikä sellaiselle menkkavuodolle.

Sellasta mullakin oli ensi alkuun synnytyksen jälkeen kun tosiaan vuoto oli runsasta. Vuoto on kyl runsasta edelleen vaikka vauveli täyttää jo 9kk.

Alkuperäinen kirjoittaja marhe:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Sellasta mullakin oli ensi alkuun synnytyksen jälkeen kun tosiaan vuoto oli runsasta. Vuoto on kyl runsasta edelleen vaikka vauveli täyttää jo 9kk.

Onpas helpottavaa kuulla! =) Itse ensimmäiseksi ajattelin, että nyt mulla on varmaan joku kohdunkaulan syöpä, kun ei oo ennen papa-kokeen jälkeen vuotanut... Menkat on mullakin synnytysten jälkeen runsastuneet ja nyt harkitsenkin hormonikierukkaa, kun usein vähentää vuotojakin.

Yhteistyössä