menkat -> silti raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toiveikas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toiveikas

Vieras
Onko teillä kellään tullut lähes normaaleja menkkoja ja silti olisitte ollut raskaana? Mulla tuli menkat mutta olivat lyhyemmät kuin tavallisesti ja on ollut outoja alavatsatuntemuksia aina välillä. Eli olisiko mahdollista olla raskaana vaikka menkat tulivatkin lähes normaaleina? Yritämme kovasti vauvaa jo viidettä kuukautta...
Kiitos vastauksista etukäteen!

Testaile vaan, eikös lehdessäkin ollut just joku juttu jostain suomalaisesta joka synnytti ... eikä siis sitä ennen tiennyt olleensa raskaana, kun menkat olivat olleet säännölliset koko ajan ... tosin on se silti musta käsittämätöntä, vaikka olis kuinka teini tai muuten avuton ... ettei siis huomais raskauttaan ... vaikka olis oireeton, niin kai sen mahassaan luulis huomaavan ja tuntevan ...

Mustakin kuulostaa aivan käsittämättömältä että joku voi olla 9kk raskaana sitä huomaamatta! Ehkäpä uskaltaudun testaamaan silti, vaikka en erityisen paljon epäilekään raskautta. Kiitos vastauksista!

Minulla tuli yhdet "menkat" vielä raskautumisen jälkeen. Vuoto tosin oli melko niukkaa ja sitä kesti vain puolitoista päivää, mutta olin silti siinä uskossa, että menkat tuli ja meni. Kunnes rintojen arkuuden takia testailin varmuuden vuoksi viikkoa myöhemmin ja plussaahan se testi näytti.

Minulla kävi niin että niukat menkat oli edellisellä viikkolla ja tällä viikolla testasin maanantaina plussan. Tiistaina tuli lorahtamalla verta ja luulin että kesken menee mutta veren tulo lakkasi samantien. Nyt perjantaina tehty uusi testi ja plussaa edelleen. Neuvolasta käskivät vain odotella rv 8, jonka jälkeen saan ajan. Esikoisesta ei ollut vuotoa, jonka takia aika huolissani olen.

Onkohan jollain tietoa mistä tässä on kyse...Testasin haalean plussan kp 27, mutta seuraavana päivänä alkoi menkat. Pari päivää vuoti ihan kunnolla ja oli normaalit (aika kovat siis) menkkakivut ja sen jälkeen tiputteli muutaman päivän. Ajattelin, että varmasti oli varhainen keskenmeno. Lämmötkin laski ja rintojen aristus hävisi. Menkkojen loppumisen jälkeen lämmöt kohosi kuitenkin taas ja lisäksi mahassa tuntuu samalta kuin aina ennen menkkojen alkamista. Ja raskaustestissä näkyi taas haalea viiva. Terveyskeskuksessa sanottiin, että keskenmeno se on ollut ja plussaa voi näyttää viikkojakin sen jälkeen (eivät tutkineet mitenkään). Vähän ihmetyttää lämmöt ja mahatuntemukset.Kohdun ulkopuolista raskauttakin rupesin miettimään, mutta mitään vuotoa tai kovia kipuja mulla ei ole. Olisin todella kiitollinen avusta..

Meri: Testi voi näyttää plussaa pitkäänkin km jälkeen.
Ensimmäisen keskenmenoni jälkeen (meni kesken n.rv 6) jouduin käydä muutamaan kertaan verikokeessa jotta nähdään raskaushormoni arvon laskevan. 10pv vuodon alusta arvo oli alle 5 (testi voisi reagoida tuohon vielä haalealla haamulla!). Tokaa raskautta epäilin kun menkat eivät alkaneet kunnolla vaan tihkui tippa/2 päivän aikana.. testiin tuli haamu+ joka haihtui kuitenkin pois viikossa:(, siis kesken oli jälleen mennyt. Nyt kuitenkin onnellisesti kohti synnytystä matkalla (rv38).

Mulla oli lähes normaalit menkat raskautumisen jälkeen vaikka vauva pysyi kyydissä. Verta tuli ihan reippaasti, vähän niukemmin kyllä kuin normaalisti. Ja menkat loppui jotenkin yhtäkkiä, yleensä tiputtelee ja uodon väri muuttuu lopuksi.

Yhteistyössä