menkat synnytyksen jälkeen, etenkin imettäneet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei näy ei kuulu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei näy ei kuulu

Vieras
Siis koska teillä muilla on alkanut menkat taas tulemaan synnytyksen jälkeen, ja varsinkin jos olette imettäneet?

Onko ollut eroa ekan ja tokan/useempien lasten kohdalla?

Itseä häiritsee jo todella kun ei menkkoja kuulu.. Vauva jo reilu 10kk ja syö ihan reippaasti ruokaa. Vaikka siis imetänkin edelleen. Ekan muksun jälkeen alkoi muistaakseni jossain 9kk:n kieppeillä, ehkä jo aiemminkin.

Ei pitäis raskaanakaan olla, just vielä (taas) tein testin. Kai niihin ptää voida luottaa..

Esikoisen jälkeen menkat alkoi kun vauva li n. 10kk ja imetys loppunut kokonaan 8kk iässä. Kuopuksen kohdalla menkat alkoivat päivää ennen lapsen 1v synttäreitä kun imetyksen loppumisesta oli silloinkin n.2kk

Mä imetin tokaa vuoden. Vajaa pari kuukautta imetyksen lopettamisen jälkeen alkoivat menkatkin. Ei ollut niitä yhtään ikävä, mutta tulivat kuitenkin. Joten älä murehdi.

Ekan lapsen jälkeen 6kk synnytyksestä. Sai lisäruokia 4kk alkaen.
Tokan jälkeen muistaakseni 4kk synnytyksestä. Oli vielä täysimetyksellä tuolloin.

No huh! kiitos vastanneille, voi siis olla ihan normaalia vielä. Olin jotenkin ajatellut, että toisesta ne jotenkin automattisesti alkais aikaisemmin.
Ei mulla niitä menkkoja itsessään niin oo ikävä, pelkään vaan ihan puolihysteerisenä, että olisin taas raskaana.

kolmea lasta olen imettanyt 1v4kk, 1v2kk ja 1v8kk ja aina kuukautiset on alkaneet vasta noin 1kk imettamisen lopetuksen jalkeen. Minipillerit oli ekan jalkeen vuoden kaytossa, toisen jalkeen ei ollenkaan ja kolmannen jalkeen edelleen, joten ei niillakaan hirveasti nayttanyt olevan vaikutusta minulle.

Ekan jälkeen 1½v ja tokan jälkeen vähän reilu 2v synnytyksestä. Olen kyllä imettäyt pitkään... Eli älä huoli, kyllä ne kuukautiset vielä alkaa! ;) Minusta on ollut helpotus kun sain olla kummankin jälkeen niin kauan ilman vuotoja.

Yhteistyössä