menkat/voinko aloittaa????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auringonkukka82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auringonkukka82

Vieras
Siis mulla oli ekat menkat synnytyksen jälkeen 10 pv. sitten. Tänään alkoi vuoto, eli mielin aloitanko sit tän vuodon loputtua e-pillerit. Ja vähän outoa on, että oli noin lyhyt väli.
Onko muilla samanlaista??
Tai osaisko joku sanoo jotain, kyl mä varmaan alan sit syömään niit, ku tää vuoto loppuu, mut laittakaa kommenttia,
kiitos :flower:

Itselläni ei ole tuosta kokemusta..synnytyksiä kylläkin kolme takana.
Mutta nuo pillerit..useampaa merkkiä syöneenä tiedän että kiekko aloitetaan ensimmäisenä vuotopäivänä..eikä vuodon loputtua.Pillereiden mukana olevasta ohjeesta voit lukea miten aloitat pillerisi..tai soita ehkäisyneuvolaan jos olet epävarma asiasta.
Mutta olen aikas varma tuosta pillereiden aloittamisesta vuodon alettua.

Onko sellaisiakin pillereitä?En ole tosin kaikista pillerimerkeistä tietoinen joten vaikea mennä sanomaan..no siinä tapauksessa en osaa neuvoa muuta kuin että kysy neuvolasta..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.10.2006 klo 23:28 hmm kirjoitti:
Yasminin tuoteseloste kyllä kertoo, että ensimmäinen pilleri otetaan ensimmäisenä vuotopäivänä...?

Oon syöny Yasminia 15 vuotiaasta asti, kyllä se aloitetaan, sitten, kun tämä vuoto loppuu!!!

Syödään 21 päivää ja sitten pidetään 7 päivän tauko, jolloin tulee menkat, sitten 21 päivää ja tauko 7 pv jne...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2006 klo 10:02 auringonkukka82 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.10.2006 klo 23:28 hmm kirjoitti:
Yasminin tuoteseloste kyllä kertoo, että ensimmäinen pilleri otetaan ensimmäisenä vuotopäivänä...?

Oon syöny Yasminia 15 vuotiaasta asti, kyllä se aloitetaan, sitten, kun tämä vuoto loppuu!!!

Syödään 21 päivää ja sitten pidetään 7 päivän tauko, jolloin tulee menkat, sitten 21 päivää ja tauko 7 pv jne...

Mutta se aivan ENSIMMÄINEN pilleri, kun pillerit alottaa otetaan ensimmäisenä vuotopäivänä.

Tässä vielä tuoteselosteesta(http://www.schering.fi/html/FI/common/pdf/pakkausselosteet/Yasmin_PIL_1_7_2005-su.pdf) kopsattu kohta:

Kun et edeltävän kuukauden aikana ole käyttänyt hormonaalista ehkäisyvalmistetta:

Aloita Yasmin-tablettien käyttö kierron ensimmäisenä päivänä eli ensimmäisenä vuotopäivänä.

Aivan normaalistihan kaikissa e-pillereissä tietääkseni on sitten jatkossa se 7 päivän tauko, jona menkat tulee ja sitten taas jatketaan pillereitä uudesta laatasta, mutta tuo aivan ensimmäinen pilleri kyllä kuuluisi ottaa noin.

Onpa hyvä, että asia tuli esille, en ole koskaan tajunnut, että ihmiset voivat ymmärtää noin erilailla ohjeita. Olen tse työskennellyt apteekissakin (farmaseuttinen koulutus) ja tietysti jakanut lääkeinfoa lääkkeiden luovutuksen aikana.

Ensimmäinen pilleri tosiaan otetaan ensimmäisenä vuotopäivänä eli silloin, kun menkat alkavat. Hormonien pitoisuuksien vaihtelu saa aikaan sen, että vuoto tulee välipäivinä. Seuraava kiekko aloitetaan tietysti 7 päivää edellisen kiekon loputtua, oli vuoto sitten loppunut vielä tai ei.

AP, alkuun kuukautisrytmi voi olla hieman hakusessa, koska hormonitoiminta ei ole vielä palautunut entiselleen. Imetätkö vielä? Oletko keskustellut pillereiden aloittamisesta lääkärin kanssa?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2006 klo 15:06 vieras kirjoitti:
Onpa hyvä, että asia tuli esille, en ole koskaan tajunnut, että ihmiset voivat ymmärtää noin erilailla ohjeita. Olen tse työskennellyt apteekissakin (farmaseuttinen koulutus) ja tietysti jakanut lääkeinfoa lääkkeiden luovutuksen aikana.

Ensimmäinen pilleri tosiaan otetaan ensimmäisenä vuotopäivänä eli silloin, kun menkat alkavat. Hormonien pitoisuuksien vaihtelu saa aikaan sen, että vuoto tulee välipäivinä. Seuraava kiekko aloitetaan tietysti 7 päivää edellisen kiekon loputtua, oli vuoto sitten loppunut vielä tai ei.

AP, alkuun kuukautisrytmi voi olla hieman hakusessa, koska hormonitoiminta ei ole vielä palautunut entiselleen. Imetätkö vielä? Oletko keskustellut pillereiden aloittamisesta lääkärin kanssa?

En imetä. Siis mulle sanottiin neuvolassa ( jälkitarkastuksessa), että aloitat sitten syömään, kun menkat loppuu. Ja nimenomaan Yasminia.
Silloinkin, kun ne ekaa kertaa aloitin, tein niin. Ja on ollut muutama tauko, kun en ole syönyt pillereitä ja taas aloittanut ehkäisyn, niin silloin olen alkanut syömään, ku menkat loppu.

Yhteistyössä