Y
yks vauhko mamma
Vieras
Missä vaiheessa teille on tullut ns. menkkakipuja loppuraskaudessa, jos siis ollenkaan tullut? Nyt siis menossa 35. rv, ja välillä aika ilkeestikin jomottelee alavatsaa. Jostain muistaisin lukeneeni, et nää menkkakivut on just niitä avaavia kipuja, pitääkö paikkansa? Saako ensisynnyttäjällä paikat ruveta aukeen tässä vaiheessa? Oon raskauden puolivälistä saakka kärsinyt jatkuvista harjotussuppareista, jotka ei lopu vaik olin saikullakin pari viikkoo ja nyt talvilomalla. Suppareitten takia oon sit tietty ravannu lääkärissä tarkistuttamassa kohdunkaulan tilannetta. Viikko sitten paikat pehmenneet, mut kiinni. Kuinka pian tilanne voi muuttua? Tosin lääkärikin sanoi, että enää ei estellä jos vauva meinaa syntyä. Ja vielä "vaivat" jatkuu: sellanen ikävä paineen tunne alapäässä, ihan kun sieltä olis jotain tulossa ulos. Vauva ei varmaankaan paina, koska edelleen köllöttelee perätilassa. Tää vaiva alko jo muutama vko sitten, eikä lääkäri mitään syytä löytäny. Sit meni pariks viikoks ohi, ja nyt taas alkoi uudelleen. Kuuluuko asiaan ja täytyykö vain totutella näihin kaikkiin "kivoihin" vaivoihin? Tulipas nyt oikein purettua huolia, ja varmaan tosi sekava viesti, mut jos joku osais auttaa, niin olisin tosi kiitollinen!!!!!