Menkkakivut Lugesteronin aikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jannaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pitipä käydä oikein lunttaamassa vanhoista pinoista, että miten mulla alkoi menkkakivut lugejen aikaan. :)

Mulle tehtiin siis inseminaatio, ja aloitin luget kaksi päivää sen jälkeen. Mahaa nippaili oikeastaan alusta saakka, mutta oikein kunnon menkkakivut alkoivat jo pp7. Yleensä mulla kivut alkoivat samaan aikaan kuin tuhru, eli pp10-11. Tällä kertaa tuhru pysyi poissa, mutta kivut jatkuivat aika kovinakin, ja heitin jo kirvestä kaivoon pp12. Tein testin pp14, koska ajattelin, että haluan lopettaa luget mahdollisimman pian (kipujen lisäksi sain hiivaoireita, joka myöhemmin osoittautui ihan kunnon hiivatulehdukseksi), vaikka ohjeeksi oli annettu testata pp16 ja lopettaa sitten vasta luget. Noh, sain pp14 herkkään testiin haamun ja pp16 tulikin sitten Clearbluehun ihan kunnon plussa. :D

Mulla menkkakivut siis alkoivat suurin piirtein kiinnittymisen aikoihin ja jatkuivat lugejen lopettamisesta huolimatta aika pitkään, muistaakseni jonnekin rv7+ saakka. Muut raskausoireet alkoivat vasta rv5+. Kovin yksilöllisiähän noi lugejen aikaansaamat oireet ovat (kuten raskausoireetkin), mutta tässä mun (toistaiseksi ainoa) kokemus lugeista. Isot peukutukset sulle, että menkkakivut olisivat oire pikkuisen kiinnittymisestä! b=)d

-Pantalaimon ja pikku-ukko nyt rv 26+4

Mulla oli aika samanlaiset oireet kun Pantalaimonilla. Eli tyypillisä raskausoireita alavatsan nipistelyä, rintojen arkuutta ja kuvotusta, ei niistä ottanut selvää mistä ne johtui; oliko raskaana, menkat alkamassa tai vaan oireiluja Lugeista. Olin varma, et menkat oli alkamassa mutta tuloksena oli kuitenkin plussa, joka sitten päättyi keskenmenoon mutta sen asian kanssa Lugeilla ei ollut tekemistä. Mulle lääkäri sanoi, että Luget pitävät menkat poissa.

Pidän peukkuja, et sullakin tulos olis positiivinen!

Mulle on tehty kaks kertaa ivf:n tuoresiirto (ei yhtään pas:ia) ja molemmilla kerroilla menkkakivut alkoi pp6. Ekasta hoidosta tuli plussa (poika syntyi 10/07) ja toisesta nega. Toivottavasti sinulla näyttää testi plussaa!!

Mulla kolmas inssi takana, nyt menossa pp9 ja menkkakivut alkoivat jo suurinpiirtein pp3, jokaisessa kolmessa inssissä ollut luget, mutta menkkakivut alkanut muutama päivä inssistä, negaa tullut. Eli en siis usko nytkään plussaan, kun jomottaa, mut jotkut ovat kuitenkin kaikesta huolimatta saaneet plussan, vaikka ollut ihan selvät menkkaoireet, niin kait täytyy pieni toivo itselläänkin pitää yllä. Vaikka vaikeeta se on..

Tämä on eka inssikierto kun käytän lugeja. Mutta aikaisemmin oon käyttäny ihan clomikiertoon. Joka kerta on menkkakivut alkanu viimeistään muutaman päivän ennen kun oon käyttäny lugeja 14vrk. Kivut jatkunu vielä muutaman päivän ennen kun vuoto on alkanut. Mulla nyt pp7 ja pahaa oloa ja väsyttää. Ei kipuja vielä.

Jannaliini kyllä mulla normaalistikin alkoi menkkakivut jo viikkoa aikaisemmin, joten en usko että lugeilla on ollut erityistä vaikutusta. Toki, kun menkatkaan ei tule, ennen kuin lopettaa luget, joten tottahan niiden käyttökin pidentää menkkojen alkua. Siksi tekee mieli lopettaa luget jo aikaisemmin kuin pitäisi.

Jannaliini: Oikein paljon onnea plussasta! :heart: Ihanaa, jos mun viestistä oli henkistä tukea piinailussa. :) Muistelen, että mullakin tuntui alkuraskaudessa kipuja etenkin iltaisin ja öisin. En sitten tiedä mistä johtuu, ehkä levossa ne kivut tuntuvat herkemmin. Siitä se lähtee, nyt taas iltaisin valvottaa tuo masussa möyrivä ja potkiva ukkeli. ;)

^ nosto..

Mulla pahimmat jomotukset on ollu heti siirron jälkeen parina päivänä. Sen jälkeen jotain lieviä tasaseen tahtiin alaselässä mutta ei ainakaan vielä sen laatusia että 'menkat alkaa ihan just'.., nyt on vissiin pp9.
Onko kellään ollu niin että luget pitäny jomotuksetkin poissa?

(muok) Kerronpa nyt tähänkin, että noi jomotukset, vaikka lieviä etenkin parina viime päivänä olikin, johti ihan samaan (veriseen) lopputulokseen kuin ennenkin.. :'( vasta samana päivänä kun vuoto alkoi (jo 2 päivää ennen testiä ), tuli mahaan se menkkaolo.

Jannaliini, mulla ei mitään erityisiä kipuja, mutta maha ja rinnat ovat olleet todella piukeet ja turvoksissa, kuten mulla on ennen menkkoja. Tietenkin turvotus voi johtua myös lugeista. Tulos on aina ollut nega. Menkkakivut ovat alkaneet vasta n. päivää, kahta ennen kuin menkat ovat alkaneet.

Nostanpa tämän ketjun ylemmäs :)

Antoi kyllä toivoa, kun luin täältä kokemuksia. Mulla ollu nyt kahtena viime yönä menkkakipuja ja viime yönä olivat aikamoisia vielä. Jotenki siinä puoliunessa olin jo luopumassa toivosta ja kivut saaneet kumpanakin yönä aikaan sen, että olen nähnyt sellaista unta missä menen vessaan ja pikkuhousunsuojassa on verta. Mutta että plussaan saattaisi vielä olla mahdollisuus?! Mulla tänään pp9.

Paketti lugeja kaapissa hoidon jäljiltä ja melkein tekis mieli kokeilla tulisko jomotuksia kun niitä käyttäs.. :p kun nyt taas normaalikierrossa ne suorastaan loistaa poissaolollaan...onko kukaan kokeillu ilman mitään muita hoitoja?
Erikoista kyllä, miten luget niitä vois aiheuttaa kun eikös juuri progesteronin pitäs päinvastoin rentouttaa kohdun lihaksia ettei tuu supistuksia... :o

(muok)
no joo, eipä loista enää poissaolollaan jomotukset, tänään ollu hirveet poltot,..eli menkkoihin arvatenkin sen 5 päivää, niinkun yleensä.... :ashamed: eikä tarvinnu haaskata edes lugeja!

Mulla alkoi menkkakivut n. viikon Pas-siirron jälkeen. Ihan hirveitä viiletelyitä ja poltteluita. Äsken sain elämäni ensimmäisen plussan kahden vuoden odottamisen jälkeen. Olin jo heittänyt menkkaoireiden takia kirveen kaivoon enkä uskonut yhtään että sieltä plussa voisi tulla.
Ehkä erona oli kuitenkin normaaleihin mekkakipuihin se että kivut ja viiltelyt tulivat silloin tällöin päivän aikana, ei ollut sellaista jatkuvaa jomotusta kun menkoista. Ja normaalisti menkkakivuissa mulla puutuu pylly eli säteilee tosi pitkälle mutta nyt kivut pysyy mahan alueella.
Tsemppiä kaikille! Kyllä se voi silti plussa olla vaikka kuinka tuntuisi toiselta.

Minulla ei ole menkkakipuja. Vuoto alkaa tuosta noin vaan ihan yhtäkkiä, kierto on säännöllinen. Ekassa ivf:ssä legesteronit aiheutti enemmän sivuoireita kuin tässä toisessa, mutta mitään menkkajomotuksia en itsestäni löytänyt. Ei ollut niin mitään tuntemuksia kohtualueella. Ja nega tuli.
Nyt toisessa ivf:ssä jomotteli tosi kovasti pp6-7, sitten kaikki loppui kuin seinään ja alkoi taas uudestaan pp12. Oli kemiallinen raskaus, pp14 hcg 89.
Eli minun kohdalla luget ei aiheutu mitään jomotteluja tai tuntemuksia tuolla alhaalla, melkein alkanut raskaus vaan teki niitä.

No jopas löytyi mielenkiintoinen keskustelu! Mulla inssistä 7 päivää ja tänään oli melkoiset menkkakivut noin vartin ajan. Pari päivää sitten oli ihmeellistä sitkeää kipua sillä puolella mistä munasolu irtosi. Tänään olin ihan varma että vuoto jo alkaa, kun yleensä näin kova kipu liittyy vasta vuodon alkamiseen. Mulle tehtiin eka inssi viime kiertoon, silloin sama annostus 2x200 tötteröön, mutta ei tullut mitään oireita.

Saas nähdä miten käy, jännittää :o

Pakko heti ryykätä tännekin kertomaan, myös mulla nuo menkkakivut tiesi raskautta! Ton dpo 7 lisäksi viikko ennen oletettua menkkojen alkuajankohtaa mulla alkoi olemaan aamuisin ja iltaisin menkkakipuja, muutaman kerran oikeen niin kovia että olin varma että nyt täti saapui... vaan eipä saapunut ja tänään, dpo 20, sain testiin vahvan plussan.

Onnea matkaan kaikille piinistelijöille!

Mulla kans menkkamaista jomotusta siirron jälkeen montakin päivää, välillä helpotti ja sitten taas jonkun pvän päästä alkoi uudelleen ja siis ilman vuotoa, mitä nyt liian luget valu pois. Sit pp10 alkoi hiukan ruskea vuoto, runsastuen siitä ja sitä kesti noin vkon ja lopetettuani lugaet alkoi kunnon runsas menkkavuoto tuoden tullessaan menkkakivut ja päänsäryn. Testiin en saanut pp10-14 plussaa, pp15 HCG 24, mutta vuotoa on kokoajan :'( eli ei tämä mennyt niinkuin suunniteltiin..

Löysinpäs mielenkiintoisen keskustelun. Mulla kans luget käytössä ekan inssin jälkeen. Tänään PP13, 5-6päivää sitten alkoi ajoittainen paineentunne ja vihlaisukivut/jomotukset vuorotellen molemmissa nivusissa, nyt parin päivän ajan ollut menkkamaisia jomotuksia ajoittaisena, välillä hyvinkin kovana. Kaiken olen laittanut lugejen piikkiin, mutta tämä ketju antoi vielä toivoa!

Ja vastaanps sitten itsekin. Eli mulla myös menkkakivut lugesteronin aikana olivatkin alkuraskauden kipuja. Nyt 4 plussatestä tehnyt ja pakko se vaan on alkaa uskoa. Toivottavasti pysyy mukana loppuun saakka!

Yhteistyössä