'Menkka'kivut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkuraskaudessa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alkuraskaudessa?

Vieras
Hei.

Olisin kysynyt niiltä, jotka ovat juuri plussanneet tai jotka ovat olleet raskaana aikaisemmin, että onko teillä yleensä ollut menkkakipuja jo ennen kun vuoto varsinaisesti alkaa? Olen kuullut että alkuraskaudessa saattaa olla menkkamaisia tuntemuksia alavatsassa ja mietin, johtuvatko minun kipuni raskaudesta.

Minulla ei nimittäin ennen ole ollut menkkakipuja ennenkuin ihan sinä päivänä kun menkat eli vuoto alkaa. Nyt on kuitenkin ollut kipuja jo kahtena päivänä vaikka menkkojen pitäisi alkaa vasta ke. Lisäksi on valkovuotoa aika paljon.

Olisi kiva jos joku vastaisi, kiitos etukäteen.

joo minulla ainakin menkkakipuja ollut molemmissa raskauksissa ja valkovuoto selvästi runsaampi sekä painon tunnetta alamahalla.
Mutta oottelehan rauhassa ja testaile sitten kun menkat myöhässä. Onnea!

Mulla oli ennen ensimmäistä lasta aina kipuja ennen menkkoja ja samat kivut myös alkuraskauden aikaan. Ekan synnytyksen jälkeen hävisi kaikki menkkakivut, myös ennen kuukautisia, mutta toista kun aloin odottaa, niin johan ne kivut taas alkuraskausaikana olivat. Että toisen kohdalla ne kivut olivat raskaudesta johtuvia, kun muuten en niistä enää ollut kärsinyt.

Mulla ei juurikaan ollu menkkamaisia kipuja ennen plussaa. Kipu oli erinlaista mitä menkoissa. Nyt myöhemmin on useasti sellasta pientä menkka särkyä ollu. Siis sellasta että ei oo haitaksi ollu. Menkkamaiset kivut voi kuulemma jatkua loppuun asti raskaudessa. Valkovuoto lisäänty niin runsaaksi, ettei sellasta oo ikinä ollu. Sitä ihan lorahteli plussa päivinä. Nyt on lorahtelut loppunu, mutta vieläki tosi runsasta.

Yhteistyössä