menkkamainen kipu rv27+4 onko tämä ihan normaalia vai pitäisikö huolestua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja urvelo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

urvelo

Vieras
nyt lauantaista asti ollut välillä menkkamaista kipua. kipu tulee ja menee ja tulee ja menee. ehkä vähän säteilee selkäänkin mutta eniten tuntuu tuossa alamahalla edessä. maha ei kovetu mitenkään niinkun harjoitus supistuksissa. mitään vuotoa ei ole vain tuo kipu joka aina välillä on. tulee sellaisina ns. sarjoina. viime lääkärinkäynnillä oli kohdunsuu vähän auennut ja olen saikulla ollut. mitään kipuja ei tuosta aukeamisesta ole ollut.

mulla oli kyl samoilla viikoilla samanlaista ja nyt oon jo 35. raskausviikolla. oon ollu myös viikolta 26 asti jo auki, mutta vielä on mahassa pieni. Luulisin, et kyse oli ja on sulla kohdun kasvamisesta. Mulla vauva myös hyvin alhaalla lantiossa ja se voi tehdä kipeää.

Mut sanoisin, et jos ei panadolilla ja levolla mee ohi ja sattuu tosi paljon, ni soita neuvolaan tai synnytyspäivystykseen.

Sinuna kävisin näytillä. Voi olla normaalia tai olla olematta. Mutta oli kans vkolla 33+ ja siitä reilun vkon päästä lapsi syntyi. Mulla tosin kohdun rakennevian takia alttius ennenaikaiseen synnyttämiseen että liekkö vaan synnytystä sitten enteili, mutta ethän mitään häviä vaikka soitat/näytillä kävisit. Voisit ainakin olla levollisin mielin. Tsemppiä, toivitaan että vauvasi pysyy masussa vielä tovin jos toisenkin ja että kivut olisivat sinulla normaalia kasvukipuja vain. :)

Mulla oli samoilla viikoilla samaa vaivaa. Ainakaan Tayssiin ei oteta kovin helposti näytille, neuvolan täti käski levätä. Ne meni ohi, ja nyt on jo 32+5. Jossain vaiheessa pahimmillaan ollessa ne liittyi selvästi supistuksiin, mutta tosiaan meni ohi. Mä sanoisin että lepäät, ja jos ne muuttuu säännöllisiksi ja kipeiksi, niin sit soitto synnärille.
Mulla ainakin lepo helpotti ja pienikin liikkuminen pahensi.

Yhteistyössä