Menkkamaiset jomotukset rv18+4?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyty86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tyty86

Tunnettu jäsen
28.01.2008
3 491
64
48
Kuopio
Eli mutamana päivänä on ollut nivusissa ja vatsan sivuilla repäiseviä kipuja, mutta nyt on ollu illalla menkka maista jomotusta :o onko se ihan normaalii vai pitääkö huolestua? Jomotus tuntuu tuolla alamasussa..ajatelin huomenna soittaa neuvolaan, mutta olo on tosi huolestunu.. :( Tänään kävellessä on tuntunu epämukavalta..selkäkin on ollu kipeenä.

Tyty ja Kitku 18+4

Zoe joo huomasin et olit vastannu..kiitos..ajattelin laittaa viel tonne "mitäs nyt"puolellekkin..ku tuntuu et on iha ahistuksissaa tän asian takia :ashamed: pelottaa et jos kyse onkii jostai vakavasta ja on menossa kesken..

Neuvola on vasta loppukuusta..ultra olis viikon päästä,aattelin et jos sais mielenrauhan ja soittas sinne neuvolaan huomenna..voikohan nää olla niitä harjotus suppareita :/ ?ku tää jomotus helliittää ja sit taas tulee..vähä aaltomaisena..mitään kovaa kipuu ei oo.

meillä on täällä kotidoppleri,eli voin vaikka heti kuunnela sydänääniä..ja tässähän tää kaveri on muutaman kerran potkassu, eli ihan hengissä se täällä porskuttaa..tämmöset vaan pistää säikkymään.. :o

Zoe-F kerkiää joka paikkaan :laugh:

Itse veikkaan kanssa liitoskivuiksi. Itselläni oli samoilla viikoilla hieman tuollaisia. Toisaalta se on kohdun kasvua. Harkkarisupparit alkavat yleensä myöhemmin.

Jadekettu

Alkuperäinen kirjoittaja tyty86:
Nevolassa oisivat laittaneet lekurille,mutta ei ollu aikoja..ei kuulema menkkamainen jomotus kuulu asiaan :snotty: joten jos kivut jatkuu ja pahenee ni päivystykseen vaa..

Ja pidähän huoli että pääset lääkärille jos jatkuu. Itse mainitsin samanmoisista kivuista (menkkajomotuksista) esikoista odottaessa rv:llä 33 jotain käydessäni neuvolassa. Sano vaan että ei kuulu asiaan ja siinä se. No, esikoinen syntyikin siitä sit reilun vkon päästä.... Tosin mulla ennenaikaisuudelle löydettiin ihan kunnon syykin --> kohdun rakennevika.

Mutta pointtini, että ota rauhallisesti ja vaadi päästä näytille jos jatkuvat. :hug:

En minäkään usko että on syytä huoleen. Itselläni oli koko raskausajan noita menkkamaisia jomotuksia, etenkin ekoilla viikoilla mutta vielä myöhemminkin säännöllisesti.
Vauva syntyi vain hiukan etuajassa, rv 37.

Joo en mäkään usko että sulla mitään varsinaista hätää on, mutta ota nyt kuiteskin rauhallisesti. Kaikenlaisia jomotuksia todella saattaa olla läpi raskauden ja ne ei välttämättä vaikuta mitenkään.

Mutta oman mielenrauhan takia, jos jatkuu niin pyydä päästä näytille. :hug: Voi olla että määräävät saikulle tai tai jotain jos jatkuu.

Mun tilanne oli kuitenkin siitä eri että mulla on selvä diagnoosi miks esikoinen syntyi ennenaikaisesti että mulla noi merkkas ilmeisesti vaan sitä synnytyksen lähestymistä, mutta tuskin sulla nyt kuitenkaan vielä. =)

Tytylle :hug: toivotaan että kaikki olisi kuitenkin kunnossa. Voithan sä aina soittaa äippäpolille ja kysyä sieltäkin. Ei siitä soittamisesta ole haittaakaan.

Lepäilehän nyt kunnolla. Se on parasta mitä voit tehdä.

Ja tule aina kertomaan kuulumisia

t: Solina ja Kirppu

En haluaisi pelotella, mutta mulla alkoi raskausaikana n. vk 16 ensin menkka jomotukset. Vahvistui supistuksiksi ja 20+1 ei enää löytyny sydänääniä. Kokoajan kaikki sanoi, että on normaalia ja kuuluu raskauteen kaiken moiset nippailut. Äippäpolille ei annettu lähetettä, ainoastaan tk lääkäri tutki vanhalla ultralla ja väitti että kaikki on kunnossa. Eipä sitten ollutkaan.. Jos itsestäsi tuntuu, ettei kaikki ole niinkuin pitää niin vaadi hoitoa ja jos et saa sitä julkisella puolella, mene yksityiselle. Meidän tapauksessa ei kai mitään olisi ollut tehtävissä, mutta silti sana JOS pyörii mielessä usein.

Luultavasti sinulla on silti kaikki hyvin ja kohtusi vaan kasvaa, mutta jos huolettaa niin asiat kannattaa tutkia perinpohjin. Onnea odotukseen!

Tyty86

Tulehan sit kertoilee, mitä sanovat sinulle. Itselläni jomattanut menkkamaisesti aina välillä pitkin raskautta. Nyt on menossa viikko 37+1 ja vauvalla ei ole kiirettä tulla ulos.
Mut parempi aina tarkistaa tilanne :flower:

Heippa

Olin itse perjantaina äippäpolilla tarkastamassa tilanteen, kun mulla oli 5pv ollut noita menkkakipuja ja lisäksi suppareita. Kaikki oli ok, joskaan selvää syytä ei sanottu. Voi olla just kasvukipuja, seurataan. Lepäillyt oon tän viikonlopun, eikä enää ole niin pahoja, rasituksessa tosin supistelee. Tiistaina neuvola, jossa katotaan tarviinko saikkua. On hyvä käydä tsekkaamassa tulehdukset ja jos on ollut suppareita se onko ne aiheuttanut jotain. Aikasemminkin mulla oli samanlaista jomotusta viikolla 11, mutta meni ohi. Sillon kohtu nousi ylemmäksi ja masu rauhoittui pian, toivottavasti nyt on samaa. uskon, että meillä vain kohtu kasvaa ja paikat venyy. :)

Permis ja Erkki 16+5

Yhteistyössä