Menkkamaiset kivut - raskaus?

  • Viestiketjun aloittaja +30v
  • Ensimmäinen viesti
Nelly
Mulla kesti menkkamaiset mahaoireet varmaan pari viikkoa siinä plussauksen aikoihin, ja tuntuihan niitä vielä myöhemminkin. Ärtsyä kun sitä ei mainita ihan normaalina oireena missään virallisissa kirjoissa ja jutuissa, vaikka tuntuu että sitä on monella...
 
tuittu
mulla on ollut samanlaisia menkka kipujen tapasia kipuja nyt muutamanpäivän. menkat pitäs alkaa ihan muutaman päivän sisään, mutta vauvaa ollaan kovasti yritetty. nuorena haluan vauvan, kuten kihlattunikin.. toivottavasti tärppäis =)
 
suffeli
Ihanaa, että tästä asiasta joku puhuu! Mulla on ollut tässä kierrossa aivan selvä ovis, kuten useimmiten. Siis tiedän aika tarkkaan joka kerta, kun tapahtuu. Sen jälkeen parin päivän ajan oli aika kovia kipuja ja nyt, kun menkkojen pitäisi alkaa, niin on ollut jo viikon verran menkkamaisia kipuja, vaikka eivät useimmiten kestä näin kauaa. Mulla on aika helppoja ollut tällä saralla kivut pillereiden lopettamisen jälkeen (1.5v). Nyt olis kovat toiveet siitä, että saisi vihdoin plussata. Ostin jo testin, mutta ajattelin vasta aamulla tehdä sen. Jännittää aikalailla... jos sitä joutuu taas pettymään.
 
Lovisa
Mulla alkoivat menkkamaiset kivut molemmissa raskauksissa n 5 päivää ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Normaalisti kivut alkavat samana päivänä kun menkat (vuoto) alkaa. Esikoisesta nuo kivut olivat huomattavasti voimakkaampia kuin tässä toisessa raskaudessa. Menkkakivut olivatkin ekat oireet raskaudesta, pahoinvointi alkoi sitten plussaamisen jälkeen.

Mites suffelin kävi? Teitkö jo testin?
 
Mermaid
MInulla oli aivan samat menkkakivut myös plussakierrossa ja jatkuvat edelleen (nyt 6+4). Käsittääkseni hyvin yleinen oire, ärsyttävää vain se, että ennen menkkojen pois jääntiä on mahdollisuuksia kaksi, menkat tai +. Itse olin 100% varma, että menkat ne sieltä tulee...
 
suffeli
No nyt se tuli tehtyä ja selvä negahan sieltä tuli. Nyt masentaa kauheasti! Tosin kierto on jossain 24/27 vaiheilla, mutta uskoisin, että toi clearblue näyttäis jo edes haamun. Ei tässä oikein voi muuta kuin odotella menkkojen alkamista ja yrittää unohtaa koko touhu vähäksi aikaa. Muilla samanlaisia kokemuksia?
 
Syysmiss
Hei! mulla oli menkkamaisia kipuja pari päivää ennen kuin menkkojen piti alkaa. Sain negan vaikka menkat oli päivän myöhässä. Mutta kivut jatkuivat eikä menkkoja kuulunut, ja niinpä uusin testin jo seuraavana päivänä ja sain haamuplussan. Siitä kolme päivää niin sain jo ihan aidon viivan. Eli älä vielä menetä toivoasi!
 
ninni78
Täällä kun puhutaan menkkamaisista kivuista ja raskauden mahdollisuudesta niin ajattelin kysyä. Mulla on ollut menkkamaisia kipuja muutaman päivän ja siinä ohessa myös huimausta ja pahoinvointia. Menkkojen pitäis alkaa muutaman päivän sisällä. Moisia tuntemuksia menkkakipujen ohella ei ole ikinä ollut joten osaatteko kertoa, onko mahdollista että oireet viittaisivatkin raskauteen?
Onko olemassa testiä jolla tuloksen saa jo näin aikaisin? Mulla siis kp 26/28
 
sama täälläkin
ninni78:samanlaisia oireita mulla, nyt kp 24/? (eka kunnon kierto kierukan poiston jälkeen). lisäksi välillä tulee kauhea hikiaalto ja sitten viluttaa, onko muilla vastaavaa?
esikoisesta aikanaan oli myös huimausta (ihan piti mennä istumaan tai ottaa jostain tukea), mutta esikoisesta oli kyllä paljon muitakin oireita, vaikka silloin en näin hysteerisesti itseäni vahdannut. nyt vaikka kuinka koittaa hakemalla oireita hakea, eipä niitä nimeksikään ole. mutta alkaisi edes kuukautiset, niin voisi aloittaa uuden kierroksen.
 
suffeli
Täällä sitä vielä odotellaan ratkaisua. Kipuja on ollut, mutta vielä ei ainakaan ole menkat alkaneet. Ehkä sit huomenna, kun nyt tämän teille kerroin. Kertokaa te muut, miten teille on käynyt? Joko on näkynyt plussia?
 
kipuilija
Mulla alkoi vasta menkkojen jälkeen niihin liittyvät kivut. Menkat kesti 2 pv ja viikko niiden jälkeen alkoi nämä "menkkakivut" jotka on jatkuneet jo 5 pv. Alaselkää särkee ja mahaa kouristelee. Kaiken lisäksi aloitin pillerit edellisestä kierrosta (nyt siis toinen laatta menossa), joten varmaan syytä testata tai käydä lääkärissä.....?
 
suffeli
No nyt on sitten pieni tiputeluvuoto alkanut, kuten pahoin pelkäsinkin. Ei siis vieläkään kauan haaveilemaa vauvaa! Tuntui vaan niin oikealta kaikki noi kipuilut, lievä lämmön nousu ja etova olo. Mutta ei sille voi mitään. =(
 
Johanna1975
Minäkin änkeän tänne ihmettelemään... eli kun menkat pitäisi alkaa vasta parin vkon päästä ja nyt sitten vatsassa säteilee kipuilua ja jomotusta ympäriinsä ja painontunnetta jne.
Liekö mahdollista että oireet alkaisivat näin aikaisessa vaiheessa, voisiko siellä olla jo jotain raskautumiseen liittyvää käynnissä? Mahakivut ovat olleet mulle tosi harvinaisia, siksi niitä nyt kovasti kuulostelen.. Kun testiäkin taitaa olla turha tässä vaiheessa vielä tehdä.

Viimeisen pillerin ottamisesta siis on se n. 2vkoa. Auttakaa siskot? :D
 
ami
Täälläkin ollaan ekalla kierrolla pillereiden jälkeen ja kevyesti kuulostelemaassa, miltä tuntuisi liittyä seuraanne mahdollisesti pidemmäksikin aikaa. Nyt kp 17 menossa, luomukierron pituudesta ei siis hajuakaan. Eilen oli tunti-pari aamiaisen jälkeen tosi kehno olo, yökötysoloa ja mahakipua. Ei onneksi tarvinnu työntää päätä pönttöön, mutta kauppaankaan en uskaltanut lähteä, jos tulee kiire... Toissapäivänäkin vastaavaan aikaan oli samankaltaisia tuntemuksia, mutta lievempänä. Onneksi, kun oli työpäivä. Huonovointisuus meni tunnissa-parissa ohi, mutta maha oli iltaan asti vähän outo ja lievästi kipuileva. Tänään ihan ok olo. Mitä lie ollut(?) Voiskohan liittyä ovikseen tai sen yritykseen..? Ovisoireita en muista miltä pitäs tuntua, en oo varma, oonko koskaan ees tuntenu. Pitkän aikaa ovat ainakin tulleet dumpatuiksi pillereillä.
 
Johanna1975
Hih..äsken juuri kävin itse kaupassa ja teki mieli huutaa kassaneidille, joka kävi kaivelemaan kynsiään tms. siinä välissä, että voisitko nyt pitää pikkasen kiirettä, kun ei oo tuo olo ihan vahvimmillaan.. :D pysyin hiljaa kuitenkin. (ihme!)

vitsi kun olis se kristallipallo nyt josta katsoa kohtaloa.
 
pikkupippuri
Täälläkin ihmetellään menkkamaisia kipuja, jotka alkoivat jo kp 25/30 vaikka yleensä jos on menkkakipuja niin osuvat vasta ihan menkkojen alkuun. Muitakin suuntaa-antavia oireita on ollut, mutta täytyy koittaa sinnitellä vielä viikon verran ja odotella alkaako menkat vai ei.

Johanna1975: Olisikohan sinulla ollut nuo kivut merkki oviksesta? Ajankohta ainakain tuntuisi olevan suht oikea.
 
onnellinen
Toinen raskaus todettu tänään! Esikoinen 3v. Aivan erilainen alku ainakin. Ensimmäisellä kerralla ei alussa mitään kipuja, nyt kivut kuin menkkojen aikaan! Kiva kuulla, että on normaalia...
 
Sini
Alkuperäinen kirjoittaja Johanna1975:
Minäkin änkeän tänne ihmettelemään... eli kun menkat pitäisi alkaa vasta parin vkon päästä ja nyt sitten vatsassa säteilee kipuilua ja jomotusta ympäriinsä ja painontunnetta jne.
Liekö mahdollista että oireet alkaisivat näin aikaisessa vaiheessa, voisiko siellä olla jo jotain raskautumiseen liittyvää käynnissä? Mahakivut ovat olleet mulle tosi harvinaisia, siksi niitä nyt kovasti kuulostelen.. Kun testiäkin taitaa olla turha tässä vaiheessa vielä tehdä.

Viimeisen pillerin ottamisesta siis on se n. 2vkoa. Auttakaa siskot? :D
No vastahan hedelmöitys voi tapahtua nyt. Ja se siittiö seikkailee siellä monta päivää, ennen kuin edes kiinnittyy, joten eiköhän nuo ole ovulaatiokipuja.

 
Sini
Entä pienet tuhrut? Minulla on nyt tiistaista asti ollut joka päivä pienenpieni tuhru ja normaalisti menkat olisivat täysillä päällä jo ainakin eilen... onko kaikki plussanneet olleet ilman mitään ruskehtavaa menkkoihin viittaavaa tuhrua? Ainakin edellisellä kerralla ei sellaista tullut. Testaan ehkä huomenna, jos ei nyt punerru jo;-)
 
krisse
Mä lopetin pillerit heinäkuussa, menkkojen pitäis alkaa n.5 pävivän päästä, siis niin ne alko kun söin pillereitä, luonnollisesta kierrosta en tiedä kun olen niin monta vuotta syöny pillereitä. Viime viikolla tunsin jo menkkakipuja mutta menivät ohi. Nyt n.3 pv on mennyt ja tullut menkkakipujen kaltaisia kipuja ja kiristelyä. Tosiaan toivon olevani raskaana ja petyn ku/jos menkat alkaa.
Jotenki tuntuu kun olisin raskaana vaikka realistisesti ajatellen tiedän sen olevan luultavasti toiveajattelua.
 

Yhteistyössä