Menopur

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jsl
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jsl

Jäsen
27.10.2007
126
0
16
Eli clomit ei olleetkaan mulle riittävät lääkkeet joten nyt hylättiin ne ja siirryttiin Menopur injektioihin kiertopäivästä 5 eteenpäin 75 IU:ta aina ultraan kp 12-14 välillä ja sit katotaan jatkot. Käsitin myös että irrotuspiikki tulee myös käyttöön jossain vaiheessa. Mutta ensin syön teroluteja jotta saadaan kierto aluilleen.

Haluaisin vähän kysellä tuosta Menopur-lääkkeestä kun se on minulle ihan uusi asia.
Ensinnäkin mihin aikaan päivästä olette pistäneet sen aamulla, illalla, päivällä? Sanottiin vaan että samoihin aikoihin joka päivä olisi hyvä pistää.

Entä onko normaalia että etenemme pelkällä menopurilla + irrotuspiikillä ja sen jälkeen kotona normaaliin tapaan yritetään hedelmöittymistä saada aikaan? Googlettamalla olen löytänyt että useilla on menopurin lisäksi myös edelleen clomit käytössä. Tai sitten että tehdään inssi tai ivf. Lääkäri jotain mainitsi että jos munasoluja kehittyykin nyt "liikaa" niin kerätäänkin ne talteen ja tehdäänkin ivf.

Teroluteista kans kyllä haluaisin tietää, että miten nopeesti ne on teillä kuukautiset saaneet tulemaan. Isäntä on lähdössä rapakon taa työmatkalle ja nyt tässä mietin milloin on järkevää aloittaa lääkkeet että isäntä olis paikalla h-hetkellä.

Mä oon ihan pihalla koko hommasta!

Mulla on ollut Menopur-Ovitrelle-Lugesteron -yhdistelmä käytössä neljän kierron ajan. Huonolla menestyksellä tosin, mutta se johtunee korkeasta iästäni. Vielä olisi mahdollisuus yhteen hoitokertaan, mutta en tiedä kannattaako.

Laiton 150 IU Menopuria KP 3, 5, 7 ja sitten ultrattiin. Yleensä laitoin vielä KP 9:nä piikin ja sitten sovittuna päivänä irroituksen (Ovitrelle). Menopuria piikin käytännön syistä aamulla, ettei tarvitse miettiä sitä töissä.

Munikset kasvoivat hyvin ja kahteen kertaan oli kaksikin follia irtoamassa. Eli hyvä vaste minulla oli, mutta toisaalta ei mulla aiemminkaan ollut ongelmia ovulaation kanssa. Hoitoihin lähdettiin vaan tukemaan omaa kiertoa. Sain myös kilpparilääkityksen ja loppukiertoihin kortisonin.

Lääkäri oli sitä mieltä, että meille ei tuo sen parempaa tulosta tehokkaammat hoidot, jos/kun kerran vika on vanhoissa munasoluissa. Esikko syntyi melkein neljä vuotta sitten, jolloin tulin helposti raskaaksi.

Toivotaan sinulle parempaa onnea!

Teroluteista... Vähän vaihdellen tuli menkat niiden jälkeen. Mutta keskimäärin noin 2-4 päivää viimesen napin jälkeen.

Menopurista: Itellä oli just Clomit käytössä aina alkukierrossa (kp3-7) ja sitten kp 8 kävin kontrolliultrassa ja alotin pistelee Menopuria annoksella 75 IU. Pistin illalla klo 18, tätä aikaa suosittelivat polilta.
Pistin Menopuria 3-5 päivänä muistaakseni, kp8-kp12. Ultrattiin viim. 3 päivää pistettyäni, ettei vaan follit/folleja kasva liikaa. Sitten irrotuspiikki seuraavana päivänä.

Kaksi ensimmäistä Clomit+Menopur+Pregnyl kiertoa mentiin kotikonstein ja sitten kolmanteen tehtiin inssi, josta tärppi tulikin. Meillä sperma hyvää, ongelmana miun PCO ja ovuloimattomuus.

Oliks sulla Clomeihin mitään vastetta? Jotenkin vaan omaan korvaan kuulostaa oudolta tuo ensimmäinen ultraus, kun se tehdään vasta kp12-14. Siinähän ehdit pistellä moooonta päivää... Itellä Clomit kasvatti johtofollin noin 10mm kokoiseksi ja loppu 10 mm kasvateltiin Menopurilla.

Tsemppiä tulevaan kiertoon!

Mulle tuo Menopur oli kans kuukausi sitten uusi tuttavuus, mutta nyt jo ihan vanha tuttu. Meille lääkäri otti sen käyttöön clomifenien jälkeen, kun munasolut ei meinanneet kasvaa. Eli ensin oli kp15-25 teroluteja ja kuukautiset alkoi 7 pvää viimeisestä tabletista. Sitten kp 3-7 mentiin clomifeneillä, ja kun ultrassa kp10 oli niin huonon näköistä, niin silloin alkoi menopurit. Niitä pisteltiinkin sitten 11pvää!!! Joka toinen pvä oli 75 IU ja joka toinen pvä 150 IU. Tuona aikana kävin 4 kertaa ultrassa. Ja sitten vihdoin kun kaikki näytti lääkärin mielestä hyvältä, niin menopurien jälkeen pregnyl ja siitä 1,5vrk päästä inseminaatio.

Mua kehotettiin ottamaan menopur aina klo21-22. Mun mielestä se oli hyvä käytäntö.

Mulle kasvoi 3 follikkelia, ja lääkäri tosiaan väläytteli, että jos olisi enemmän tullut, niin ei oltais voitu inseminaatiota tehdä.

Näin. Vastasinkohan kaikkiin sun kysymyksiin :)

Kiitos kaikille jo tähän mennessä vastanneille. Lisää kokemuksia ja vinkkejä otan edelleen vastaan.

Kipinäkenkä: Oli mulla vastetta clomeihin kolmessa ekassa kierrossa (100mg kierron 3-7 päivinä otin), mutta nyt tässä neljännessä ovulaatio jäi tulematta. Tästä syystä siirryttiin Menopurin. On kuulemma tehokkaampi eikä kerry elimistöön. Tosin olin jo saanut luvan syödä clomeja vielä kaksi kiertoa, mutta lupa peruttiin ultran jälkeen. Mulla kans PCO ja ovuloimattomuus spontaanisti. Mies joutunut sairautensa vuoksi syömään lääkettä joka heikentää spermanlaatua, mutta joka palautuu ajan x kanssa kun lääkitys lopetetaan. Missään tästä pienestä sivuvaikutuksesta ei oltu mainittu.

Gabi77: Joo mullekin tulee tuota piikittelyä ainakin 8 kertaa jos uä tehdään kp 12. Joka päivä pistän sen 75IUta. Muutkin oli näemmä ilta-aikaan lääkkeen pistäneet, tosin muilla clomit olleet myös käytössä.

Mua kyllä nyt oikeesti jännää, että tietääkö lääkäri ees mitä määrää, vaikka kyllähän se tietää kun käydään yksityisellä lapsettomuusklinikalla hoidossa.

Voipi muuten olla ettei mun tarttee terolut-kuuria aloittaakaan, alkanut tiputtelemaan päivän aikana. Harmi sinänsä kun sit menee yks kierto hukkaan enkä voi Menopuriakaan aloittaa kun isännän työmatka ajoittuu just mahdollisen ovulaation aikaan. Jos siis nyt uusikierto alkaa.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä