Menopurista kokemuksia?

lumihiutale92

Jäsen
18.12.2011
307
0
16
Heippa!

Näitä keskusteluja kyseisestä aiheesta on, tiedetään. Olisi silti mukava saada muiden kokemuksia kyseisestä lääkkeestä, kun oma toivo alkaa olla menetetty.

Joulukuussa 2011 ollaan jätetty miehen kanssa ehkäisy pois, ehkäisynä siihen asti oli kondomi. Joulukuun kierto alkoi olla jo lähempänä kp90, kunnes hakeuduin lääkäriin. Gynekologille sain ajan ja minulla todettiin pco. Miehen sperma tutkittu, kaikki ok. Sain lääkitykseksi 2 kierron ajaksi clmifenit ja terolutit. Terolutit ovat säännöllistäneet menkat, alkavat aina kuun 7 päivä, siitä olen kiitollinen. Clomifen ei tuottanut minkäänlaista tulosta.
Viime viikolla aloitin Menopur 75iu- lääkkeen, jota pistin lauantaista tiistaihin. Tänään oli sitten folliultra, jossa munarakkula oli kasvanut vaivaisen 1 millin, eli todella vähän 4 pistoksen voimin. Huomenna jatkuu siis taasen 75iu ensi tiistaihin asti, sitten keskiviikkona taas ultrataan. Pikku hiljaa alkaa usko loppua, tuntuu todella, että olen viallinen yksilö.

Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia? Tai kokemuksia ylipäänsä Menopurista, onko tuottanut tulosta? Kauanko olette pistäneet Menopuria? Mitä tapahtuu sitten, jos Menopur ei toimi?

Kaikenlaiset kokemukset tervetulleita! :)

Moikka!

Mulla oli ekaa kertaa tässä kierrossa inssin yhteydessä Menopur käytössä ja mulla se toimi hyvin. Mulla on ongelmana pitkät ja epäsäännölliset kierrot ja ennen piikityksiä kp 11 ultrassa näkyi ainoastaan useita pieniä folleja. Aloitettiin Menopur ja kolmen piikin jälkeen kolme follia oli lähtenyt kasvamaan, silloin ne oli n. 10mm. Jatkoin pistelyä vielä viisi päivää, jonka jälkeen ne kaikki kolme oli 20mm ja pistettiin pregnyl. Eli siis pistin 8 päivän ajan sen 75 yksikköä.

Mun käsittääkseni sitä pistelyä voidaan jatkaa pitkäänkin ja annostusta voidaan nostaa tarpeen mukaan, kunnes follikkeli saadaan kasvamaan? Ehkä joku kokeneempi osaa kertoa paremmin, mullekin nää pistelyt on vielä niin uusi juttu :)

Ihanaa, että joku vastasi! :) Mua jännittää tosi paljon keskiviikon ultra. Mulla suurin folli oli nyt viime viikolla sen 11mm. Viimeks pistin 4 pistosta ja nyt 6 pistosta, eli yhteensä 10. Toivottavasti mullekin on kasvanut kunnon follit :)

Yhteistyössä