mercilon??

  • Viestiketjun aloittaja nenna
  • Ensimmäinen viesti
minttu
olen käyttänyt merciloneja huikeat 4kk ja olen ollut niihin muuten tyytyväinen paitsi että limakalvot ovat kuivuneet jonkin verran siitä mitä ne oli. tämä ei kyllä häiritse missään muualla kuin yhdynnässä.
 
Tea
Huonoimmat pillerit mitä olen ikinä kayttänyt.

Käytin n. neljän kuukauden ajan, ja lihoin lähes kymmenen kiloa, vaikka en muuttanut ruokavaliotani mitenkään. Söin terveellisesti ja kävin salilla 2-3 kertaa viikossa, mutta paino sen kun nousi. Kun vaihdoin Diane novaan, alkoi paino laskea, ja nyt olen taas normaalimitoissa.
 
M.S
Minullakaan eivat toimineet. Tuli masentuneisuutta ja paikat kuivuivat. Merciloneja kaytin vajaan vuoden, jonka jalkeen vaihdoin Melianeen, johon olen ollut todella tyytyvainen. Minulla paino ei noussut kummastakaan pillerimerkista. Merciloneista olen kuullut oikeastaan ainoastaan negatiivisia kokemuksia. Ruotsissa niita ei enaa taideta edes myyda niiden aiheuttaman veritulppariskin vuoksi.
 
Silja
Olen syönyt merciloneja nyt vajaat viisi vuotta ja mitään sivuvaikutuksia tai muita ongelmia ei ole tuona aikana ilmennyt. Kuukautiset, tai tyhjennysvuoto siis, kestää pillereiden ansiosta alle kaksi päivää ja vuoto on hyvin niukkaa (ennen pillereitä kestivät lähes viikon). Kuukautiskivut ovat kadonneet täysin ja mieliala ei heilahtele ennen kuukautisia. Ennen merciloneja söin minulet -merkkisiä pillereitä, joiden aikana sormiin ja silmien ympärille kerääntyi älyttömästi turvotusta. Nyt ei enää turvottele :)

Eli lyhyesti, olen ollut erittäin tyytyväinen merciloneihin.
 
nenna
Olipa tullut vaihtelevia vastauksia. Mutta niinhän kaikki merkit taitaa olla, että osalle sopii ja osalle ei. Pakko vain kokeilla, jos haluaa tietää. Mutta miksi ne olisi poistettu Ruotsista myynnistä ja Suomessa vielä myydään.. ihmettelen. Riskithän niissä on kaikissa.
 
M.S
Niinpa, pistaa vahan miettimaan. Suomessakin ilmeisesti tarvitaan ainakin yksi veritulppaan kuollut ennen kuin ko. merkki vedetaan pois myynnista. Tuon takia ne Ruotsissa vetivat Mercilonit kaytosta.
 
***
Tuo Ruotsin tutkimushan on 90-luvulta, joten kaipa Mercilonit olisi Suomessa poistettu markkinoilta, jos olisi todettu vaarallisiksi. Veritulppariskihän on olemassa kaikilla e-pillereiden syöjillä.

Ja toisaalta, eihän Yasmin-merkkiäkään ole vedetty pois markkinoilta, vaikka kyseisen merkin käyttäjillä on ollut enemmän aivoinfarkteja kuin muiden merkkien käyttäjillä.
 
Ei kiitos!
Hei!

Olen 22-vuotias nuori nainen. Käytin mercilonia 4-vuotta lihoin 20kg, sain migreenin ja nyt lopetuksesta kulunut vuosi. Hormoonitoimintani on edelleen aivan sekaisin, kiertoväli 45-55kp ja ennen pillereitä kierto oli tasainen, sekä normaali. Nyt syön keltarauhashormoonia ja odottelentuloksia lääkäriltä. Tällä hetkellä en kuulemma voisi saada lapsia jos haluaisin. Eräs rakas ystäväni on samassa tilanteessa jo toista vuotta ja hän käytti myös mercilonia.

En tiedä onko ongelmillani yhteyttä kyseiseen valmisteeseen, mutta harkitsisin pitkään sen käyttöönottoa.
 
Eva
Olen käyttänyt merciloneja monta vuotta ja olen todella tyytyväinen. Ei mitään sivuoireita, paitsi menkat niukkeni, mikä ei ole ollenkaan huono juttu. Kysyin gyneltäni tuosta Ruotsin tutkimuksesta, ja hän oli sitä mieltä, että ei tarvitse huolestua. Veritulppariskihän on tosiaan kaikilla pillerinkäyttäjillä, riskiä lisää tupakointi ja ylipaino.

Tuossa joku pohti raskaaksitulemista pillereiden käytön jälkeen. Kaverini söi 7 vuotta merciloneja, ja lopetettuaan ehkäisyn hän tuli melkein heti raskaaksi. Nykyajan e-pillerit on niin matalahormonisia, että ne eivät tutkimusten mukaan vaikuta hedelmällisyyteen muuta kuin positiivisella tavalla.
 
hilu
Söin Merciloneja pari vuotta, olivat ensimmäiset pillerini. Aluksi ne sopivat oikein hyvin. Viimeiset reilu puoli vuotta oli aika kamalaa. Nestettä kerääntyi kroppaan ihan kamalasti, rinnat turposi ja oli todella kipeät. Vaihdoin sitten Yasmineihin, ja niiden ensimmäisen laatan aikana paino tippui 4 kiloa, turvotus siis hävisi. Mutta ei ne Yasminetkaan sopineet, taukoviikolla oli aina hirveät päänsäryt. Reilun vuoden söin Y:tä kuitenkin, kunnes vaihdoin renkaaseen. Nyt vajaa vuosi rengasta takana, ja turvotusta on taas. Taukoviikon päänsäryt ovat sen sijaan hävinneet kokonaan. Paino noussut Yasminien ajasta 3-4 kg, vaikka olen aloittanut säännöllisen liikunnan. Alkaa vähitellen usko ja huumori loppua näiden hormonien kanssa. Tekisi mieli kokeilla jonkin aikaa ihan luomuna.
 
tourniquet
mä syön nytten mercilone ja on nuo ihan ok ollu mulle, vaikka eka liuska onki vasta takana. Multa nuo on vieny eniten ruokahalun pois ja sen takia on paino sitten tippunu :) Rinnat on kasvanu ja taukoviikolla oli alavatsa melekosen kipiä, mutta nyt taas rauhottunu kun loppui tuo taukoviikko. Vuoto on _paljon_ niukempi kuin ennen. Iho meni hieman huonommaksi, mutta en tiedä vonko syyttää siitä pillereitä, koska kumminki söin makeisia ja muita herkkuja. Nyt toisen laatan aikana koetan pidättäytyä näistä herkuista ja sitten nähään, että syytänkö pillereitä vai en :) Itteä alkanu nyt vaan pelottamaan tämä et alan ehkä kuivumaan pikkuhiljaa, tai sitten ei tosiaan ole enää kauheasti haluja, tai sitten en oo ollu oikeen tarpeeksi virittynyt tunnelmaan.. Pelottaa, että joku kaunis kerta en kostu ollenkaan ja siihen lysähtää tunnelma -.- Ja kun en ole vakituisessa suhteessa vaan on näitä yhen illan juttuja niin mikäs olisikaan sen nolompaa kun tays sahara sängyssä..
 
hyi kauhea!!
Mercilonit olivat ekat pillerini, en juurikaan lihonut, mutta kaikkea muuta 'kivaa' ne teettivät; paikat kuivui, seksihalut hävisivät kokonaan, masennusta, itkua ja hammasten kiristystä, jatkuvaa tiputtelua, yllättäviä runsaita vuotoja ihan outoina päivinä! Niin ja tissit kipeytyi, ne olivat niin kipeät, että peseminen ja pukeminen SATTUI! Mitä kauemmin söin, sitä karmeampia olivat oireet. Kärsin pari vuotta ja minkä takia, seksin, jonka himo alkoi hiipua. Oikein on tehokas ehkäsypilleri, jos vähenee seksin harrastus kertaan kuukauteen tai kahteen!

Henkilökohtaisesti inhoan Mecsilon-pillereitä yli kaiken! No sitten vihdoin viimein gyne ymmärsi vaihtaa pillerit Trikvilar- merkkisiin. 3-vaihepillerit. Ei ole valittamista ollut.

Tissien kipeys hävisi samantien. Kuukautiseni tosin ovat hävinneet lähes kokonaan, josta en ole ollenkaan pahoillani. Ihanaa! aiemmin kun ne yllättäen saattovat olla järkyttävän runsaat. Seksihalutkin ovat palaamassa vähitellen. En ole lihonut, ei iho-ongelmia. Ei mitään ongelmia!
 
linsku
ite oon syöny mercilonea jotain 4,5 vuotta ja en ole lihonut pillereiden takia...
olen n. 8 kg lihonut, mutta sekin johtuu ruokavaliosta ja vähäisestä liikunnasta. :)
iho on pysynyt hyvänä, silloin tällöin on muutama finni :/
mut ei muuten mitään ongelmia ollut.
 
...
Mulla on ollut ilmassa haluttomuutta, kuivuutta, kipua yms. Lueskelin eri sivuilta, että saattais johtua pillereistä. Olen käyttänyt näitä Merciloneja kohta kaksi vuotta, alunperin aloitettiin kovien kuukautiskipujen vuoksi.

Haluaisin kokeilla miltä "elämä maistuisi" ilman pillereitä, voinko vain pitää pitemmän, esim. puolen vuoden, vuoden tauon ja sitten jatkaa normaalisti pillereiden syöntiä?

Eniten kauhistuttaa kuukautiskipujen palaaminen.. Ja se että vuodot eivät olekaan niin säännöllisiä. Äh, auttakaa naista mäessä!
 
.......
myöskin tuota haluttomuutta ja luulen sen nyt johtuvan pillereistä...
Ennen hyppäsin ukkoni kanssa sänkyyn jopa useasti päivässä.
Nyt kun elämäntilanne on se että muutenkin harvoin nähdään tuntuu että ei haluta yhtään ja se on vain välttämätön pakko... :/
Pitäisiköhän harkita merkin vaihtamista?
Muita oireita ei oikeastaan ole ollut....
 
hhhmm...
Eka laatta on lopuillaan ja olo on hyvä, vaikka pillereiden aloittamista jännitin tosissani luettuani näitä "kauhutarinoita"... Ainoa ongelma on, että vuotoa on tullut koko liuskan ajan eikä se ole vieläkään loppunut...Normaalia? Se on tosin niin niukkaa ettei sitä kuukautisvuodoksi voi kutsua mutta epätavallista veristä eritettä se on...Toivottavasti loppuis joskus.
 
SSSSSSSSSSSSSSSs
Ei kyllä kuulosta normaalilta, kannattaa varmaan soittaa gynelle ja kysäistä asiasta!

Olen syönut merciloneja noin 3 vuotta. Ensimmäisenä kahtena kuukautena aiheuttivat kauheita mielialavaihteluita, jotka kyllä lopuivat pari kuukautta aloituksen jälkeen. Lihonut en ole grammaaka, päinvastoin mercilonit hillitsevät ruokahaluani erityisesti makean nälkää :) tyhjennys vuoto kestää minulla 3 pv eikä välivuotoa tms tule.
 
Jaaanis
Söin mercilonea vähän päälle kaksi vuotta, seksihalut vähenit huomattavasti! Myös ekasta käyttöviikosta muista ihan kauheet kukautiskivut, ei mitään rajaa. Mahaan sattui, selkää särki, huono olo. Muuten sitten kuukautiset menivät aika niukaksi.
Nykyään syön minipillereita, vaikka vähän harmitti vaihtaa, kun pitää olla niin tarkka on ottamisen kanssa (tunnin saa heittää vaan). Olen kuitenkin tyytyväinen näihin ja hyvää on myös se ettei tule kuukautisia ollenkaan:) eikä ole riskejä veritulppaan (alkupeiränen syy miksi mercilonit vaihdoin pois).
 
::)
Minä olen nyt käyttänyt merciloneja n. puoli vuotta. Sopineet minulle suht hyvin. Voisin sanoa, että olen vähän lihonut, mutta sekin ihan oma vikani. ;) Naama ei ole ollut koskaan näin hyvässä kunnossa! Mutta pillereiden myötä minusta on tullut aika herkkis. Siis tarkoittaen, että itken useammin kun normaalisti ja ehkä olen vähän "vaisumpi".. Noh ihan hyvä vaan minulle :D Ja tuntuu, että limakalvotkin on vähän kuivemmat kun ennen pillereiden käyttöä. Niin ja rinnat ovat kasvaneet 2 kuppikokoa suuremmaksi.. Ärsyttää kun olen muuten ylävartalosta aika pieni n.70 ja ei meinaa enää löytyä sopivan kokoisia rintaliivejä. Ja vähän surettaa kun rinnat alkoivat kasvaa niin kovaa vauhtia, että tuli myös raskausarpia. :(
 
unhappy
pillerit ovat toimineet moitteettomasta, kolmas laatta lähtee juuri...Paitsi että....:( en tiedä onko tämä pillereiden syytä, mutta tuntuu etten oo ollenkaan oma itteni! Tai siis itken ihan älyttömästi pienistäkin asioista.. Ja pienikin ongelma poikaystävän kanssa paisuu mielessäni 1000 kertaiseksi. Esim. yksikin lyhyempi tekstiviesti alkaa jo ärsyttämään niin paljon, että poikaystävä tuntuu ihan idiootilta! Samoin must on tullut ihan älyttömän mustasukkainen. Ennen en olisi reagoinut niin paljon siihen, että hän viettää matkallaan iltaa seurueessa jossa suurin osa on tyttöjä, mutta minäpä itkin sen kunniaksi muutaman tunnin hysteerisenä, kunnes olin taas täysin oma itseni. Sitä ennen olin kuitenki hautonut mielessäni vaikka minkälaista kamalaa kostoa ja ties mitä. APUA MITÄ TÄÄ ON :S ei yhtään mun tapasta ! kuluneesta viikosta oon itkeny 6 päivänä... Välillä oon onneni kukkuloilla mut sit hetkessä saatan taas itkee.. haluun et tää loppuu, en kestä enää :'(
 
been there
Mulla toisenmerkkiset pillerit aiheutti just tuommosia oireita, eli itkuherkkyyttä, raivareita jne. Pieninkin vastoinkäyminen tuntui kaatavan maailman, ja muutuin helposti jopa aggressiiviseksi, mikä ei yleensä ole ollut mun tapaista. Ja pienetkin määrät alkoholia vielä tehostivat vaikutusta; en yhtään hillinnyt mielialojani, ja saatoin vaikkapa mustasukkaisuudesta (johon ei ollut mitään syytä) itkeä ja raivota koko yön. Rikoin melko paljon kalliitakin tavaroita. Ja kerran aloin itkeä kaupan kassalla, koska myyjä oli mun mielestä epäystävällinen. Tuntui kuin oisin palannut takaisin murrosiän pahimpiin kuohuihin.

Ensin luulin oikeesti mielenterveyteni järkkyvän, eikä terveydenhoitajakaan uskonut pillereiden voivan vaikuttaa noin, mutta kuitenkin päätin sit kokeilla pillereiden vaihtoa, ja sehän auttoi! Mulla siis Mercilonit nyt käytössä jo ties monettako vuotta, ja oon tosi tyytyväinen. Melko nopeesti niihin vaihtamisen jälkeen alkoi olo muuttua rauhallisemmaks ja suorastaan seesteiseks, oli ihana huomata ettei vika ollutkaan minussa. :) Korostan siis, että mitään tuommosia mielialanvaihteluja mulla ei ole enää vaihdon jälkeen ollut. Nyt nuo silloiset kiukkupuuskat jo naurattaa, mutta silloin, kun ne oli totisinta totta, elämä osasi olla aika helvetillistä.

Kehotan siis oikeesti vaihtamaan pillerimerkkiä, jos ollenkaan nykyisten pillereiden soveltuvuus itselle mietityttää! Mulle Mercilon sopii oikein hyvin, mutta uskon että jollekin toiselle just se voi aiheuttaa ongelmia, nämä hormonitoiminnan kiemurat kun on niin yksilöllisiä ja vaikeesti ennustettavia. Joskus oikeen ehkäisymuodon löytäminen voi vaatia sitkeetäkin eri merkkien kokeilua, mutta jokaisella on oikeus löytää se itselleen paras vaihtoehto. Vaikka terveydenhoitohenkilökunta saattaakin suhtautua epäillen, jokainen lienee oman kehonsa ja mielensä paras asiantuntija. Pillerit siis vaihtoon vaan, jos yhtään siltä tuntuu, ja tsemppiä! Iho-ongelmat, painonnousu ym. on toki myös pahoja haittavaikutuksia, eikä niitäkään tarvitsisi sietää, mutta musta pahinta oli tuo, kun tuli oikeasti aihetta pelätä, että oma psyyke pettää. Sellaista kenenkään ei tarvitsisi joutua kestämään ehkäisyn takia. Itsellä nyt iho kukkii jonkin verran enemmän aiempiin pilsuihin verrattuna, mutta se ei haittaa oikeastaan yhtään, kun tiedän että päänsisäiset asiat on kunnossa. :) Kaikille pillereiden kanssa kamppaileville kanssasisarille toivotan voimia ja rohkeutta. Pahaan oloon ei tarvii alistua, vaan siihenkin löytyy ratkaisu. :)
 
KH?
Mulla on mecilonia eka laatta menossa ja on koko ajan sellanen tosi masentunu fiilis. Alan itkeen tosi helposti jutuista joista en olis koskaan aikasemmin itkeny. Aluks oikeesti luulin seonneeni, ku sain hirveen itkukohtauksen kun poikaystävä ilmoitti tulevansa vähä myöhemmin kotiin. Sillon se tuntu isolta jutulta, mut myöhemmin se hävetti. Pelkään käytökselläni tuhoavani suhteeni. Lisäks halut on aika vähissä. Pitäskö mun jaksaa noita pillereitä se kokeilu aika kolme kuukautta vai kannattasko vaan suosiolla vaihtaa merkkiä tai lopettaa vaan pillerien käyttö? Tää olo on vaan aika sietämätön.
 
Onko normaalia
Oon syönyt mercilonia nyt reilun vuoden. Lihonnut olen vähän mutta en syytä pelkkiä pillereitä. Kuukautiseni eivät kuitenkaan tule yleensä viikolla jolla en syö pillereitä vaan vasta yleensä seuraavalla viikolla. Onkohan tämä normaalia? onko muilla samanlaisia ongelmia/kokemuksia?
 

Yhteistyössä