mercilon??

  • Viestiketjun aloittaja nenna
  • Ensimmäinen viesti
Ketuttaa
vuodenvaihteen lääkekadosta johtuen jouduin vaihtamaan marveloneista (syöny n.10v) merciloneihin... ensimmäisen laatan jälkeen vuoto jatku koko seuraavan laatan ajan, maailmankuva rupes hämärtymään, ikinä ennen ei ole kuivuus vaivanut 34v ikää), nyt ei irtoa ei millään, halut vähentynyt, jatkuva väsymys. Nyt 7 kk jälkeen todettiin kilpisrauhasen vajaatoiminta. Että vaihto kait takasin marveloneihin... (odotellen uusia oireita, ennen ollut mitään).
 
kyrpiintynyt
itse jouduin lopettamaan mercilonit ihan yhtäkkiä tammikuussa kun oli kaikista apteekeista loppunut, sain pelkkää käsien levittelyä, ei ollut vastaaviakaan jäljellä, tosin en olis tod. edes ottanut niitä, olen tätä käyttänyt 6 vuotta ja ilman mitään ongelmia.
Apteekista ja gyneltä neuvoivat sitten että "no sitten täytyy lopettaa hetkellisesti, ja aloittaa sitten uudestaan kun kuukautiset taas tulee normaalisti seuraavan kerran" nyt on elokuu ja edelleen odottelen että saisin aloitettua ne takaisin, eli kuukautisia ei ole kuulunut, raskaana en ole, vaan ilmeisesti näin voi käydä kun lopettaa pillerit pitkän käytön jälkeen, mitä kukaan ei maininnut kun pillerit aloitin 6 vuotta sitten eikä varsinkaan nyt kun lopetus tilanne eteen tuli, ilman omaa syytäni!
Koska on venynyt näin pitkään niin on sitten alkanut tulemaan kivoja sivuvaikutuksia lopettamisesta, naamaa kiiltaa nonstop, näppyjä ja finnejä tulee koko ajan, vaikka ennen en ole ongelmasta kärsinyt ollenkaan, tukka rasvoittuu kaksikertaa nopeammin, verenpaine heittelee, yms.
varmaan sitten kun taas pääsen ne aloittamaan joskus, sitten saan kaikki aloituksen oireet takaisin myös! no onneksi ne ainakin viimeksi, lähti parissa kuukaudessa pois.

Mielestäni pillereiden valmistaja/maahantuoja toimi todella törkeästi tässä, ilmeisesti loppuminen johtui siitä että uusivat pakkauksen ulkonäköä ja poistivat 10 kpl pakkauksen myynnistä, niin vanhan varaston annettiin mennä tyhjäksi ja sitten vasta ruvettiin uutta pistämään myyntiin, ja sillä välin ihmiset ketkä vuosia tottuneet käyttämään tuotetta joutuvat kärsimään!
Vaikka kyseessä ei ole ns. elämän ja kuoleman lääketuote, niin on se kuitenkin ihmisille ketkä sitä on tottunut käyttämään vuosia, kenen elimmistö on siihen tottunut, tärkeä saada se normaalisti. Terveydellisiä ja erityisesti elämänlaadun ja ilon, kannalta tästä on aiheutunut paljon kärsimystä, mielipahaa, murhetta ja vaivaa!
Tällä hetkellä kyrpii niin pahasti että harkitsen ehkäisykeinon vaihtamista, silläkin uhalla että mikään ei ole yhtä kätevä kun e-pillerit käytännössä.
Palautetta asiasta laitoin muuten maahantuojalle, josta ei vastattu mitään, eipä heitä kiinnosta.

onko muilla kokemuksia tästä tilanteesta, kiinnostaisi kuulla?
 
henn44
Mercilon on mulle sopinu tosi hyvin! Ei mitään ongelmia ole ollu, oon erittäin tyytyväinen! :) Hintakaan ei ole paha. Kävin juuri hakemassa apteekista kolmen kuukauden satsin, makso 25,55e :)) eli alle kymppi/liuska! :)
 
ahaa
sitten on kyllä hinta noussut(varmaan uudistuksen myötä), aikaisemmin on kolmen liuskan paketti maksanut vajaa 22 €.
aika suhteellista kyllä tuo että se on nyt sitten "halpaa". no kyllä ne hinnat on noussu muissakin asioissa.
 
...---...
Lopetin mercilonit tässä viikko sitten. Kesken laattaa, ei ehkä fiksuin idea. Eilen sitte alko sattumaan vatsaa ja vertahan sitte tuli, vaikka edellisistä menkoista on ehkä pari viikkoa. Ja voi luoja miten paljon! Yleensä pärjään vallan mainiosti työpävän yli yhdellä pinkillä OB:lla, nyt meni läpi parissa tunnissa!
Kohta varmaan on verenhukka tiedossa :D

Itse uskoisin että mercilonit ovat poistaneet minulta seksihalut ja muutenkin tehnyt minusta jotenkin epävakaan ja kärttyisän ämmän, katsotaan parantuuko nämä ongelmat ajan mittaan.
 
...---...
Ainiin, tuo tammikuinen mercilonien loppuminen... Itse olin menossa matkoille just silloin ja tosiaan tarvin niitä pillereitä, niin valittelin siitä yhellä palstalla ja yks ihan random henkilö otti yhteyttä että hänellä ois pari turhaa laattaa pyörimässä piironginlaatikossa. Vähän erikoinen (ja laiton?) tapa saada e-pillereitä, mutta pääasia että niitä sai! :D
 
edelleen kyrpiintynyt
Joo, itse myös soittelin kaikki mahdolliset tutut ja ystävät läpi kenen tiesin käyttävän e-pillereitä, mutta kellään ei ollut tai sitten ei käyttänyt mercilonia, harmi etten itse tajunnut tiedustella näin täältä silloin! olisi säästynyt tältä murheelta ja v****selta, jos olisi yhdenkin laatan saanut jostain, kun parin viikon päästä siitä kun jouduin lopettamaan tammikussa, tulivat taas saataville normaalisti apteekista!mutta ilmeisesti oli sitten siinä vaiheessa kun olsin tarvinnut niin totaalisen loppu ettei edes gynikselta saanut ilmaispakettia, nekin oli kaikki mennyt heiltä.
Vieläkään en ole saanut niitä aloitettua uudestaan, kaikki hormonit heittää ihan häränpyllyä ja sekaisin, ja niin PALJON ottaa päähän....ihmisten terveydellä ja elämänlaadulla leikitään, tämänkin olisi voinut hoitaa esim niin että apteekkeja olisi neuvottu infoamaan vaikka puolivuotta ennen kaikkia tuotetta ostavia ihmisiä että vuoden lopussa tulee puutetta toimituksiin mihin on hyvä varautua, mutta mitäpä se heitä kiinnostaa.
 
edelleen kyrpiintynyt
vielä jos joku asiasta tietävä osaa sanoa, voiko laatan aloittaa vain, ilman että odottaa kuukautisia?
kuinka suuri haitta siitä nyt olisi?olen kohta siinä pisteessä että yksinkertaisesti aloitan vain laatan, ja toivon parasta;P
 
plaaaaaa
viikon syönyt ja masennus ja itkuisuus vaan pahenee päivä päivältä. kaiken lisäks tulee kummia ajatuksia päähän eikä todellakaan terveitä... mut kaikkihan ei käy kaikille ja kokeilemallahan se vaan selvii. mut aika ihme et eräs lääkäri sanoi ettei tätä merkkiä saisi määrätä kenellekkään...
 
...---...
Itse uskoisin että mercilonit ovat poistaneet minulta seksihalut ja muutenkin tehnyt minusta jotenkin epävakaan ja kärttyisän ämmän, katsotaan parantuuko nämä ongelmat ajan mittaan.
Nyt on noin kuukaus mennyt ilman pillereitä. Seksihalut ei oo kylläkään palanneet, mutta yleinen olotila on omasta mielestäni stabiilimpi. Ei itketä vaikka onkin syksy. Eikä ole vielä tullut pakottaa tarvetta mässäillä. Sitä tuli pillereitten kanssa aina tietyin väliajoin.

Huono puoli on että hiukset rasvoittuvat nyt ihan mielettömän nopeasti. Ensin meinasin haukkua uutta shampoota, mutta näköjään vanhakaan shampoo ei auta. Pitää pestä tyyliin joka toinen päivä ettei oo ihan rasvasen tuntuset ja näköset, mälsää.
 
Viimeksi muokattu:
Yavanna
Eipä näiden kanssa mitään ongelmia ollut, mutta vaihdoin pillerikadon takia Harmonettiin, joka on kans onneksi ollut ok. Näitä Merciloneja ilmeisesti löytyy taas apteekeista? Ajattelin vaihtaa takaisin Merciloniin seuraavalla lääkärikäynnillä, koska on halvempi kuin Harmonet.

edit: jahas, näköjään nykyään vain noin kaksi euroa halvempaa, että taidanpa pysyä Harmonetissa..
 
NanaAdeline
Kävin tänään gynellä, koska ajatuksissa olisi pitkän tauon jälkeen (noin 4-5 vuotta) aloittaa ehkäisypillerien tms. käyttö. Gynekologi antoi reseptin noihin merciloneihin, mutta vaihtoehdoksi myös ehkäisyrenkaaseen, joten olen täällä hankkimassa lisää tietoa aiheesta, jotta saisin apua päätöksentekoon.

Aiemmassa parisuhteessani käytin ensin paria eri pilleriä (Harmonet ja Yazmin) ja myöhemmin noita ehkäisyrenkaita. Pidin renkaasta enemmän kuin pillereistä, mutta siinä oli se haittapuoli, että jos sitä ei saanut kunnolla paikoilleen, se tuntui häiritsevästi ja pelkäsin, että se luiskahtaa ulos :p .

Aiemmin pillereitä syödessäni painoni lisääntyi noin 20kg ja putosi 10kg ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Todella suuri osa tässä oli kuitenkin myös syömisen hillitsemisellä ja liikunnan lisääntymisellä.
Pelkään että ehkäisyn aloittaminen aiheuttaa haluttomuutta ja kuivumista. Joista tosin olen kärsinyt satunnaisesti ilman ehkäisyäkin. Etenkin tuosta kuivuudesta. Siihen lääkäri suositteli estrogeenivoiteita.
Migreeniä minulla on silloin tällöin; nykyään ehkä noin joka kolmas kuukausi.
 
aeli
pillerit ovat toimineet moitteettomasta, kolmas laatta lähtee juuri...Paitsi että....:( en tiedä onko tämä pillereiden syytä, mutta tuntuu etten oo ollenkaan oma itteni! Tai siis itken ihan älyttömästi pienistäkin asioista.. Ja pienikin ongelma poikaystävän kanssa paisuu mielessäni 1000 kertaiseksi. Esim. yksikin lyhyempi tekstiviesti alkaa jo ärsyttämään niin paljon, että poikaystävä tuntuu ihan idiootilta! Samoin must on tullut ihan älyttömän mustasukkainen. Ennen en olisi reagoinut niin paljon siihen, että hän viettää matkallaan iltaa seurueessa jossa suurin osa on tyttöjä, mutta minäpä itkin sen kunniaksi muutaman tunnin hysteerisenä, kunnes olin taas täysin oma itseni. Sitä ennen olin kuitenki hautonut mielessäni vaikka minkälaista kamalaa kostoa ja ties mitä. APUA MITÄ TÄÄ ON :S ei yhtään mun tapasta ! kuluneesta viikosta oon itkeny 6 päivänä... Välillä oon onneni kukkuloilla mut sit hetkessä saatan taas itkee.. haluun et tää loppuu, en kestä enää :'(


ihan samaa mullakii on ollu, jokane vastoinkäymine poikaystävän kaa tuntuu maailmanlopulta ! o: oon harkinnu jo pitkää pillerien vaihtoo, toivottavasti auttais !
 
Viimeksi muokattu:
Siiskääk
ihan samaa mullakii on ollu, jokane vastoinkäymine poikaystävän kaa tuntuu maailmanlopulta ! o: oon harkinnu jo pitkää pillerien vaihtoo, toivottavasti auttais !

Sama täällä. Ja lisäks mun iho on ihan paskassa kunnossa, isoja ja kipeitä finnejä ilmestyy naamaan joka päivä ainakin yks lisää, ihanat arvet jää ja näin <3 syöty nyt vajaat 2kk enkä tiedä kauanko jaksan tätä. Muita sivuvaikutuksia ei ole ollut eli ihan ok:t ovat, kunhan loppuis finnien tulo ja rinnat kasvaisi.... noh. Saa nähdä. Tsemppiä kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
pöllö
Mulla on mennyt Mercilojen kanssa tosi hyvin, melkein 2 vuotta oon niitä napsinut. Kun aloitin pillerit niin muodot saattoi vähän pyöristyä ja rinnat kasvaa, mutta muuta en kyllä ole huomannut. Pientä selluliittia on muodostunut vaikka olen aina ollut hoikka ja välillä alipainoinenkin. Voisiko johtua e-pillereistä? Tämä ei kyllä oikeastaan haittaa koska sellua on tullut niin vähän ettei sitä varmaan kukaan muu huomaisikaan. :D Ja voihan se johtua esim. geeneistä tai sitten muutenvaan omista elämäntavoista. Hyvä puoli on mielestäni ollut se, että väliviikolla kuukautiset alkavat vasta viidentenä tai kuudentena päivänä eikä niitä siis tarvitse kärsiä kuin 2-3 päivää jonka jälkeen loppuvat aika nopsaan.

Tyytyväinen siis olen! Järkyttävää huomata miten pahoja sivuvaikutuksia joillaki on näistä pillereistä tullu!
 
pottu
Itse söin merciloneja noin kaksi vuotta, ja viime neljän kuukauden aikoina aloin harkitsemaan pillerimerkin vaihtoa. Merciloneja syödessäni seksihaluni katosivat kokonaan, sekä kuukautiskivuistani tuli niin pahoja, että meinasin välillä jopa pyörtyä. Alapää oli kuiva kun saharan autiomaa. Ja tosiaan kaikki nämä oireet kun olin jo kaksi vuotta menestyksekkästi merciloneja syönyt! Ja ylistinpä minäkin ensin mercilonit maasta taivaaseen. Toivotaan että nyt nuvaringin kanssa sujuu paremmin.
 
joopa
Samat sivuvaikutukset ne on kaikissa muissakin pillereissä, se on niin ykislökohtasta ettei voi ennustaa. Itse söin 4 vuotta melianeja ja kaikki oli hyvin, kunnes yhtäkkiä alkoivat välivuodot ja haluttomuus. Vaihdoin pillerit merciloneihin ja kaikki on taas niinkuin ennenkin. Lääkäri sanoi että jos syö samaa merkkiä monta vuotta, on normaalia että siihen "turtuu" ja vaikutukset muuttuvat :)
 
Naapurista
Minullakaan eivat toimineet. Tuli masentuneisuutta ja paikat kuivuivat. Merciloneja kaytin vajaan vuoden, jonka jalkeen vaihdoin Melianeen, johon olen ollut todella tyytyvainen. Minulla paino ei noussut kummastakaan pillerimerkista. Merciloneista olen kuullut oikeastaan ainoastaan negatiivisia kokemuksia. Ruotsissa niita ei enaa taideta edes myyda niiden aiheuttaman veritulppariskin vuoksi.

Hei, asun tällä hetkellä ruotsissa ja kävin viimeiksi tänään apteekista ostamassa mercilon tabletteja eli kyllä niitä myydään edelleen ruotsissa. Ainut ero on että pakkauksessa on 21 tabletin sijaan 28 tablettia joista 7 on niinsanottuja placebo tabletteja. Mercilon on ainut e- pilleri jota pystyn käyttämään, kaikista muista tulee todella pahat sivuoireet.
 
Viimeksi muokattu:
ketuttaa
Ekoina pillereinä mulla oli Yasminellet, joista kuitenkin tuli aivan omituisia harhoja ja tosi sekava olo. Mulle sitten vaihdettiin Mercilonit, joita oon syönyt nyt noin 4 vuotta. Kuukautiskivut helpottaneet lähes kokonaan, parina kuukautena vuodesta oon joutunu ottamaan särkylääkettä, kun ennen makasin terveyskeskuksessa tipassa kun taju meinasi mennä kivusta.

Oon lihonut 20 kiloa, joista 10 on mielestäni ylimääräisiä (painoindeksi oli ennen 17). Toki perheessämme on selvästi geenit että kiloja kertyy helposti, joten tiedä sitten.. Rinnat alkoivat kasvaa kolmen vuoden käytön jälkeen ja tuntuu että paisuvat vieläkin. Yksi raskausarpikin tullut :(

Haluttomuus alkoi vaivata parin vuoden käytön jälkeen, kun ennen saatoimme harrastaa seksiä montakin kertaa päivässä. Nykyisin ehkä kerran viikossa, ja sekin tuntuu pakolta... Kuivuutta on myös hieman, ja seksi on alkanut sattua. Hiiva uusii jatkuvasti.

Tammikuussa unohdin neljän päivän ajalta pillerit, joten pidin kuukauden taukoa. Ette usko kuinka jatkuvasti teki mieli! Avokki oli myös onnellinen :D

En tiedä, miksi oon näin kauan kestänyt tätä, mutta taidanpa pistää viimeinkin pillerit vaihtoon! Ei oo järkeä syödä näitä seksin takia, kun ei sitä näiden kanssa tule harrastettua...
 
Käyttäjä
Täälä kanssa yksi tyytyväinen kys pilleriden käyttäjä.
Mitään huonoa kokemusta ei ole. Useemmin vuoden käyttänyt ja muutamat tauot ollu välissä. Kk vuodot viidestä päivästä laskenut kolmeen ja puoleen päivään, vuoto niukkaa eikä kipuja.

Mutta tää tulppariski.... ehkäisy neuvolan kanssa jutellut eri pilleri merkeistä ja muista ehkäisy vaihtoehdoista, tätä mulle suositteli vaikka on ollut 8vuotta sitten pinnallinen tukos jalassa ja riskiryyppi olen saamaan myös syvän.
Sanoivat että suurin riski on saada tulppa merkistä riippumatta ensimmäisen kolmen kuukauden käytön aikana.
Joten aika huoletta käytän edelleen. Hullu tai ei.
 

Yhteistyössä